Chp 15

580 32 0
                                    

Author pov

"Jagi..Ireonna"Jimin menggoncang lembut badan Hwayoon yg sedang tidur nyenyak disebelahnya.

"My sleeping beauty Ireonna"Jimin menggoncangkan lgi sekali badan Hwayoon tetap tiada respon dri isterinya.Yg ada hanya bunyi dengkuran yg kuat.

"Mak aii!berdengkur tak ingat dunia isteri aku ni.."

"Hah!aku ada idea.."Muncul satu mentol diatas kepala Jimin lalu diambil mentol yg diatas kepalanya(apakah?(・∀・).

Jimin terus berdiri di atas katil lalu dia melompat diatas katil itu.

"Gempa bumi!!gempa bumi!!!!!"

Jerit Jimin sambil melompat di katil itu.

Hwayoon terus sedar dri tidurnya lalu dia membuka matanya dengan luas.

"Omma!!!kenapa ni!!!dunia bergegar omma!!!!"jerit Hwayoon.

Jimin yang tidak sedar akan Hwayoon dia terus melompat dan.

"Gempa bumi!!!!!!!!"

Hwayoon terdengar suara Jimin lalu dia memandang keatas.Dia berasa geram dan mengetap bibirnya.

"PARK JIMIN!!!!!!!!!!"

Jerit Hwayoon sekuatnya.Jimin yg sedar terus menutup telinganya.

"Apa ni main lompat pepagi ni!!!Ingatkan gempa bumi tadi!!"

Hwayoon memeluk tubuh.Jimin berhenti lalu dia dudk semula memandang Hwayoon.

"Baru bangun ke?"Jimin tersenyum sengih macam unta.

"Tak baru nak tidur"Hwayoon menjeling Jimin lalu dia menuju ke pintu biliknya.

"Aik nak pergi mana?"Jimin yg blur itu memandang Hwayoon yg brada di hadapan pintu bilik mereka.

"Nak pergi mandi lah..Tak kan nak memancing"Hwayoon terus keluar dari bilik mereka lalu pintu itu dihempas kuat.

"Habis lah kau Jimin.Idea kau tak membantu langsung"Jimin menggelengkan kepalanya.

"Aish aku pun pergi mandi jugakla"Jimin terus mengambil tualanya dan terus masuk ke dalam bilik air di dalm bilik itu.Hwayoon pula mandi di biliknya sendiri.

      ___________________________________

"Jagi?Oppa nak bagitahu sesuatu ni"Kata Jimin sambil mengunyah makanan nya.

"Bagitahu apa?"Kata Hwayoon yg brada di hadapan Jimin.

"Semalam..Jin call oppa"

"Oh jinja?Apa yg jin ckp dngn oppa?"

"Betul lah tekaan oppa selama ni memang si Jin suka dekat Areun tu"Kata Jimin.Hwayoon yg sdng makan itu terus berhenti dan memandang Jimin.

"Biar betul?!"Kata Hwayoon dengan muka yg tidak percaya.

"Ya..Dia yg sendiri call oppa semalam ckp tentang ni"

"Hrmm..Kalau macam tu Jagi ada idea"

"Idea?idea apa?"

"Nanti oppa tahu juga nanti"

______________________________________________

bilik kuliah.

"Hai areun!!!"Sapa Hwayoon dengan gembiranya.Lalu Hwayoon duduk di sebelah rakan nya.

[C]❥ Our True Love : PJMWhere stories live. Discover now