Chp 8

499 46 0
                                    

Hwayoon Pov.

Aku terjaga dari tidurku.Aku terus bangun daripada katil aku melihat jam dinding menunjukkan sudah 7.00 pagi.Lantas aku masuk ke dalam bilik air dan tidak juga lupa aku mengambil tualaku.

Selepas 30 minit.

Aku sudah menyiapkan diriku untuk pergi ke kolej.Dan aku terus turun bawah ke dapur membuat sarapan pagi.Aku masih tidak nampak lagi kelibat Jimin berada di ruang tamu.Hrmm..Masih tidur kot dia ni.Oh ya lupa nak bagitau.Kami sudah tinggal bersama atas kedua orang tua ku dan orang tua Jimin.Tetapi kami tidur tidak bersebilik kami berpisah masing masing punya bilik.

Aku menyiapkan sarapan dengan membuat roti bakar disaluti jam (not jams..haha you got no jams xD..ok just joking)Dan untuk minuman pagi ialah Milo.Aku hanya membuat makanan simple sahaja untuk sarapan pagi.Sejurus itu aku terus naik ke atas ke bilik Jimin.Aku mengetuk pintu biliknya tiada jawapan.Aku mengetuk lagi,tiada jawapan.Aku hilang sabar terus sahaja aku mmbuka pintu biliknya nasib tak berkuncii.

"Jimin..ireonna..dah pagi niii"aku ternampak masih lagi dia tidur matii diatas katil.Aku apalagi terus menggoncang badannya agar dia bangun.

"Eo?nugu?"Tiba tiba Jimin sedar.Nugu?macam dia tak tahu yg aku seorang je selain dia dekat rumah ni.Dia menggosok gosok matanya.Aku terlihat muka dia terkejut melihat aku di hadapnnya.

"Ah!Hwayoon..what are you doing in my bedroom?"Sempat lagi dia teriak.Boleh pekak telinga aku wuoo.

"Saya kejutkan awak lah"Aku berkata selamba dihadapannya.

"siapa suruh awak masuk bilik saya?"Jimin membuat muka tajam.

"Tadi saya ketuk pintu awak berkali kali tak ada yg jawab pun.Jadi saya bukak je pintu awak masih lagi awak tidur mati.Nampak buruk tau tak awak tidur nasib saya baik kalau tak saya dah snap gmbar awak tngh tido masuk twitter"Aku sempat mengejek dia.Mukanya merah menahan malu siapa tak malu bila tengok muka buruk bila tengah tido XD.

"Okey saya nak keluar..Awak pergi lah mandi siap cepat jangan lupa turun bawah sarapan..Saya tunggu awak okey?"Jimin mengangguk dan menunjukkan tangannya berbentuk 'ok'.

Jimin terus memasuki tandas.Dan aku pula keluar dari biliknya turun kebawah pergi ke dapur untuk menunggu Jimin sarapan bersama.

Skip-----

Kolej.

Aku dan Jimin pergi masuk ke bilik kuliah bersama sama memandangkan kami pun sudah bersama ceh..Eh author apa yg author merepek ni.!XD.

Kami mula berpecah untuk duduk ke tempat masing masing.Jimin bersama Jin manakala aku pula bersama Areun^^.

"Hai Hwayoon"Areun menyapaku.Aku tak terkejut sebab kami dah berbaik.Maksud aku mood dia dah baik.

"Hai jugak Areun"aku membalas sapaanny

"So macam mana kehidupan kau dengan Jimin okay tak?"Selepas sahja aku duduk Areun sudah memandangku seperti dia ingin tahu sangat pasal ni.Aku mengeluarkan buku mata pelajaran lalu letak diatas meja kuliahku.Kemudian baru aku pandang semula Areun.

"Erm..Okay juga..Tapi lama kelamaan aku pandang Jimin kan Areun,makin aku jatuh cinta dekat dia tau"Aku menutup mulutku.Terlepas cakap.Tengok pasal aku bercakap smbil terangau pasal Jimin aku terlepas cakp depan Areun

"Ha ha..Aku dah tau kau jatuh cinta dengan Jimin"Areun smirk

"Heheheeeehe"aku hanya tersengih sambil menggaru kepalaku yg tidak gatal.

Skip.
Rehat.

Kami berempat iaitu Aku,Areun,Jimin dan Jin rehat bersama di Cafe.Kami berborak kosong smbil makan.Sperti biasa ada jugak babak bergaduh diantara Jin dengan Areun.Dua budak bertuah ni!

Tiba tiba datang seorang Junior perempuan pergi ke tempat kami.

"Haiii!Sunbaenim sekalian!"Sapa junior perempuan itu aku memandangnya pelik.

"Hai"serentak kami berempat menjawab dengan penuh teruja.

"Erm..Jimin Sunbaenim?"tiba tiba junior perempuan itu memanggil Jimin eh tidak husband aku.

Junior perempuan itu terus pergi ke hadapan Jimin dan dia meletakkan surat dan coklat di atas meja berhadapnnya.Aku melihat junior perempuan itu senyum kearah Jimin .


-------

Tbc

Sorri author buat ni je dulu..lepas tu ada sambungan lagi untuk prt ni okey?


[C]❥ Our True Love : PJMWhere stories live. Discover now