Chp 10

532 46 1
                                    

Author pov

"Hwayoon kau okey ke?"Tanya Areun bila sahaja nampak Hwayoon sampai di meja cafe itu dengan mata yang merah.

"Aku okey je"Jawab Hwayoon lantas dia mengambil beg dan bukunya di atas meja itu.

"Kau nak pergi mana?"Tnya Areun lagi kerana pelik dengan perlakuan Hwayoon itu.Jin yg berada dihadapan Areun hanya diam seribu bahasa.

"Aku nak balik rumah"kata Hwayoon sambil dia memandang Areun.

"Kau gila nak balik?!Kita belum habis belajar lagi lah!Yah Hwayoon!"Jerit Areun kepada Hwayoon setelah dia meninggalkan mereka berdua di sana.

Hwayoon hanya mengendahkan soalan Areun.

--------------

Jimin Pov.

Aku terus berlari kearah Cafe.Manatahu Hwayoon berada dengan Jin dan Areun di sana.Sampai sahaja di sana aku pergi kearah mereka.Aku hanya nampak Jin dan Areun sahaja

"Jin..Areun..Mana Hwayoon"Tanya ku sambil aku tercungap cungap akibat berlari tadi.

"Dia dah balik"

"Bwo?balik?"

"Haah...Jimin kenapa dengan Hwayoon?Datang je dia kat sini habis mata dia merah.Kau buat apa dekat dia Jimin?"Areun merenung mataku tajam.Takkan aku cerita sekrng?No!aku kena explain kat Hwayoon dulu.

"Nanti aku cerita..Aku balik dulu"

Aku terus menuju keretaku dan masuk ke dalam perut kereta.Aku terus memecut laju meninggalkan perkarangan kolej.

----------

Hwayoon Pov

Setelah aku memasuki bilikku ,Aku terus menghempas kan badanku air mataku tak berhenti mengalir sepanjang perjalanan tadi.Aku mengambil teddy bear aku terus menekup mukaku.

"ARGHHH!!! IHATE YOU PARK JIMIN!!!"Aku teriak melepaskan kemarahan ku.Kalau boleh mahu sahaja aku lempar barang di seluruh bilikku.Aku menggenggam kuat teddy bear itu dan membuang nya ke lantai.Sorry teddy.

"Aku benci kau!Aku benci kau!!!!"Aku membuang bantal ku cadar ku ke lantai.Entah kenapa masa aku terlihat adegan tadi hati aku rasa sakit gila.Memang lah!Suami kau tu!

"Umji ya!Tolong unnie!what should I do?hikss"Aku menangis smbil aku menumbuk katilku.Sakit!

"Unnie tak tahu nak buat apa!Saeng!Come back!"Aku harap sangat Umji berada di sisi ku sekrng.Masa aku sedih Saeng aku akan selalu pujuk aku.

"Hwayoon!Buka pintu ni Hwayoon!"Kedengaran suara Jimin di luar bilikku.Aku malas nak berdepan dengan dia.Aku tak kesah kalau kau nak roboh kan tu pintu asal kau ganti balik tu pintu.

"PERGILAH!Jangan kacau aku!Aku nak berseorangan!"Keluar sahaja perkataan 'Aku' dari mulutku.Aku memang jenis macam tu tak boleh kawal perasaan.

"Yg awak nampak tadi tu just salah faham je!Hwayoon!"Jimin mengetuk pintu bilikku berkali kali.Aku hanya mengendahkannya.

"Buat apa nak kesah kat aku?Ada junior tu pergi lah kat dia!"Jeritku di dalm bilik.Jimin masih lagi tidak pergi dari bilikku.Malah dia mengetuk pintu berkali kali.

Aku sudah tidak tahan dengan sikap Jimin yg asyik mengetuk pintu.Aku bangun dari katil menuju ke pintu bilik terus sahaja aku buka.Aku melihat muka Jimin yg rasa bersalah itu.

"Hwayoon..Jangan salah faham Hwayoon"Jimin masih lagi degil.Aku suruh dia pergi makin dia dekat(Ok ayat author dah mula merepek)

"Apa yg salah faham?dah nyata depan mata aku!"

"Please..believe me!"

"Dah lah pergi lah!"Aku menolak Jimin hingga terjatuh.Jangan cakap aku ni perempuan jahat.Dia dulu jahat ngan aku.

"Selagi muka aku tak senyum dekat kau..Selagi tu aku masih benci kau paham!"Aku terus menutup pintu bilikku dengan kasar.

Aku melihat tangan ku.Aku tolak Jimin?"Apa yg kau dah buat ni?"Tangan ku bergetar airmataku menitis sekali lagi."Hwayoon pabo!"Aku mengetuk kepala ku berkali kali.

---------

10.30 malam.

"Ahh lapar lah pula..Perut kenapa time aku malas nak keluar dari bilik kau berbunyi?"Aku mengeluh.Aku meletakkan pen diatas buku ku aku baru sahaja study di meja.Tpi perut dah buat problem

Erh..terpaksa lah keluar dari bilik jumpa dengan dia.Dengan langkah yg malas aku terus keluar dari bilik.

Sampai sahaja di tangga aku ternampak Jimin yg sedang tidur di sofa.Televisyen di hadapan pun dia tak tutup lagi..Ishh dah ada bilik nak lagi tidur kat sofa.

Aku mematikan televisyen itu dengan kaki menjongket aku ke dapur.Takut si putera katak terbangun.Aku pergi ke peti sejuk dan membuka peti untuk mencari makanan dan minuman.i'm Hungry.

"Arghhh lipasss!!!!"Aku terjerit sambil melompat lompat lipas tu tiba tiba shaja keluar dari bawah peti tu.

"Hah?Hwayoon?Kenapa ni?"Tiba tiba sahaja Jimin datang dengan muka mengantuk.Mybe dia terbangun sebab aku terjerit.

"Oh tak ada apa apa..Kau pergilah tidur.."Kataku sambil membuat muka dingin di hadapannya...

"Aku naik atas dulu"Setelah aku mendapat makanan dan minuman aku.Aku ingin menuju ke tangga tapi Jimin pantas meraih tangan ku.bab ni aku tak suka main pegang tangan.

"Apa kau nak hah?"aku memandang tajam mata jimin

"Boleh tak awak masak?Saya lapar lah..hee"Jimin membuat muka comel.Engkau ingat aku dah cair dengan comel kau tu?Eleh tak kan punya.Comel lagi Ipin

"Eh kenapa suruh aku pula?kan ada junior tu?Manatau dia lagi masak sedap?"Aku sengaja letak nama Junior itu di dalam dialog ku.

"Please stop talking about her Hwayoon!"Aku terkejut tiba tiba Jimin meninggikan suara di hadapan ku.Aku sabar.

"Dah tu..Masaklah SENDIRI!!!"Balasku dengan teriakan.aku terus menaiki tangga kebilikku.


tbc
Sorry kalau eng author ni ada salah..Sebab author ni bukannya pandai eng sangat.Kalau ada salah boleh betulkan.^^

[C]❥ Our True Love : PJMWhere stories live. Discover now