Chp 14

526 41 1
                                    

Hwayoon dan Jimin sedang menonton televisyen berduaan di ruang tamu.Hwayoon yg sedang meletakkan kepalanya diatas riba Jimin kusyuk menonton televisyen di hadapannya manakala Jimin dri td hnya mengusap rambut Hwayoon dengan lembut.Jimin tersenyum seorang diri.

"Oppa?"Panggil Hwayoon smbil dia berpaling ke arah Jimin its mean dia melihat Jimin di atas.

"Waeyo Jagi?"Jimin terus berhenti mengusap rambut Hwayoon dan terus melihat Hwayoon.

"Oppa ni takde kerja ke?Asyik usap rambut Jagi je?"

"Entah lah..Rambut Jagi ni harum sangat macam nak cium aje"Kata Jimin

"Oppa ni merepek je la..Jangan nak membyun kat sini eh"Hwayoon terus bangun dri pembaringannya lalu duduk semula.

"Eh..Tak pe kan kalau oppa byun dngn Jagi je?Heheheh"Jimin tersenyum sinis.Hwayoon terus mencubit lengan Jimin.

"Ah..Sakitlah Jagi!Oppa memain je laa"Jimin menggosok tangannya.Lalu dia membuat muka pout.

"Tulah..Byun lagi..Kan dah kena"Hwayoon terus menjeling Jimin.

"Dah lah..Oppa nak naik atas dulu nak tidur awal..Biarlah Jagi tngok Tv sorng je.."Kata Jimin smbil membuat muka merajuk.Dia terus berdiri dan naik ke atas biliknya.

"Wekkk..Jagi tak takut pun."Sempat Hwayoon menjelir lidah kearah Jimin.

Lalu Hwayoon sambung menonton tv seorang diri tanpa Jimin.

___________

"Nak bagitahu ke tak?bagitahu ke tak?aish!"Jin menyerabutkan rambutnya

Jin sedang menenangkan(?) dirinya diluar balkoni biliknya.Sambil dia duduk di kerusi meja yg terletak diluar balkoni biliknya

"Wahai hati..Kenapa kau selalu macam ni..Tak tentu arah"

"Adakah aku patut luahkan kepada Areun tentang perasaan?"

"Arghh!serabut betulah otak aku ni!!!"

"baik aku telefon Jimin "jin terus mencapai iphonenya yg terletak diatas meja itu.Lalu didail nombor Jimin.

Tutttt..tut~~~

Otp.

"Jin sshi?Waeyo?kau ni tengah malam kacau betul kan aku baru nak tidur  ni"-Jimin

"Yooo..Jimin..Sorry lah bro..act..Kepala aku tengah serabut sangat ni",-Jin

"Serabut?Kau ni dah kenapa?Banyak study ke apa?"-Jimin

"Bukan tu lah!ni tentang perasaan ni"-Jin

"Ohh..aku tau ni..Ni mesti tentang cinta kan?"-Jimin

"Untung aku dapat kawan macam kau ni Jimin faham betul perasaan aku"-Jin

"Well this is Jimin..Cuba kau cerita pasal cinta kau?"-Jimin

"Sebenarnya..Aku suka.."-Jin

"Siapa?"-Jimin

"Kawan baik isteri kau"-Jin

"Isteri aku?!Kau jangan macam macam bro!Aku tumbuk gigi kau..Habis berterabur 12 gigi kau"-Jimin

"Pabo!Aku cakap Kawan baik isteri kau lah!Apa ke pekak budak ni"-Jin

"Oh ye ke?hehhehe..Sorry maybe line dekt rumah aku ni tak brapa bagus sikit...Hehe"-Jimin

"Tau tak pe.."-Jin

"Jap..Kawan baik isteri aku?maksudnya kau jatuh cinta dekat Areun lah ni?!"-Jimin

"Yaa!!tulah sebab kepala aku serabut fikir tentang ni"-Jin

"Kenapa tak confess aje kat dia?"-Jimin

"Kau tau kan dulu aku dengan dia macam mana?skrng ni aku takut dia benci aku..Kami pun baru je berbaik kan "-Jin

"Aku rasa kena bagitahu hal ni dekat Isteri aku..Jangan risau aku tak bongkarkan rahsia kau ok?"-Jimin

"Nae..Thnks bro!"-Jin

"Ok!"-Jimin

Lalu jin mematikan panggilan tersebut.Kemudian dia menarik nafas lega bila dia memberitahu hal itu kepada sahabatnya Jimin.Lalu dia berdiri dan terus masuk ke dalam biliknya.

___________

Jimin pov

Setelah aku mendapat tahu bahawa Jin sememangnya suka dekat Areun. Memang betul lah tekaan aku!Aku terus meletakkan telefon ku di atas meja sebelahku.Aku membaringkan badanku semula dan pandang ke siling bilik.Tak sangka kawan aku sorang tu jatuh cinta dekat Areun..Haha..Aku memang ship dorng berdua sampai tenggelam hahhahga.

Sedang sahaja aku merenung memandang siling biliku tiba tiba shj lampu bilik terpadam.

Haish!time ni juga lampu terpadam!

Aku terus duduk dan meraba raba meja disebelahku mncri telefon.Aku terus membuka flashlight yg ada pada telefonku setelah aku mendapatkan telefonku dan terus turun ke bawah

Aku menyuluh di ruang tamu kosong sahaja.Mana Hwayoon?Tak kan dia hilang?Tdi ada pulak tngok tv...Aku terus pergi kearah ruang tamu mencari isteri kesayanganku(xD)

Mana Hwayoon ni?Td ada pulak..Aku pergi pula ke dapur mencari isteriku..Tiada juga.

"Jagi?"

Aku memanggil isteri ku namun tiada sahutan.

"Jagi!Jagi kat mana?Jangan lah main sorok²..Oppa takut ni"

Aku mula risau dari tdi tiada sahutan dri isteriku.Aku pergi semula ke ruang  tamu.

"Jagi?"

Aku memanggil semula berkali kali.Sehinggalah...

"Oppa..Oppa..mana oppa Jagi kat sini..Oppa..Jagi takut"

Aku terdengar suara perempuan siapalgi kalau bukan isteriku.Hwayoon.Aku terus mencari cari dimana suara isteriku.

"Jagi kat mana?",

"Oppa...Jagi kat sini dekat bawah sofa Jagi takut oppa hikss"

Aku terdengar esakan dari isteriku.Aku terus menghalakan flashlight itu kearah bawah sofa..Aku ternampak isteriku sedang memeluk lututnya sambil menggigil.Aku terkejut lantas mendapatkan isteriku.

"Jagi ok tak?Kenapa nangis ni?"

Aku memeluk isteriku yg sedang ketakutan.Dia memang takut kpd gelap.

"Jagi takut lah..Gelap..hikss"

"Don't cry Jagi oppa skrng ada dkt Jagi jangan nangis Nae?"Aku melepaskan pelukan dan terus mengusap airmata isteriku menggunakan ibu jariku.

Tiba tiba Lampu hidup semula..

"Fuhh..Nasib dah hidup elektrik ni."
Aku melihat semula isteriku.sedang menggigil ketakutan.

"Jagi..Jom naik atas..Jangan risau oppa ada sebelah Jagi..Kajja"Aku terus berdiri dan mengangkat isteriku secara bridal style dan naik ke atas.

Sampai sahaja di bilik kami berdua.Aku membaringkan isteriku di katil dan aku selimutkan isteriku.Aku juga turut baring di sebelah isteriku dan menutup lampu bilik itu.

Aku baru sahaja ingin menutup mata.Tiba tiba isteriku meraih tanganku.

"Wae Jagi?"

Aku menukar posisi ku bertentangan dengan isteriku.Aku masih nampak wajah isteriku yg cantik.

"Temankan lah..Jagi takut"

Aku terkejut.Tiba² shj isteriku memelukku.Aku tersenyum sengih.

"Nae jagiya"Aku membalas pelukan isteriku.

Sampailah kami tertidur sambil menikmati pelukan hangat itu.

End pov

[C]❥ Our True Love : PJMWhere stories live. Discover now