Sudah beberapa bulan Jimin dan Hwayoon sudah tidak bertegur.Mereka hanya membuat hal mereka masing² sejak kejadian itu.Tetapi sepanjang mereka tidak bertegur sapa Jimin masih sayangkan Hwayoon.Dia cuba untuk berfikir bagaimana ingin membina semula hubungan mereka seperti dulu.
-----
Cafe
Areun dan Jin kini bersama dengan Hwayoon.Selalunya mereka berempat ke cafe bersama sama tetapi Jimin mula rapat dengan Minjung atas sebab tertentu.
"Jin..Kenapa tak dengan Jimin lagi?"Soal Hwayoon kepada Jin yg sedang kusyuk menikmati makanan.
"Dia dengan Minjung"Balas Jin sambil makan makanannya.
"Ouh"itu sahaja perkataan yg keluar dri mulut Hwayoon.
"Hwayoon..I think it's better maaf kan Jimin.."Sambung pula Areun yg berada di sebelah Jin.Memandangkan meja di cafe itu bulat hanya boleh muat 3-4 orang sahaja.
"Aku tak boleh Areun..Hati aku masih sakit sangat bila nampak dia dengan junior tu..Aku tahu junior tu memang sukakan dia"Hwayoon menundukkan kepalanya.Memang hatinya sakit bagai dicucuk pisau berkali kali.
"Aku rasa masa kejadian tu mungkin kau salah faham."Balas Jin.Dia dan Areun sudah tahu kejadian itu dan Hwayoon sendiri yg menceritakan tentang itu.
"Aku tak tahu nak cakap apa..Tapi aku memang rindukan dia..Dekat rumah kami tak bercakap langsung.Mungkin Jimin dah lupakan aku dan pergi dengan Minjung."Kata Hwayoon smbil airmatanya menitis.
"Aku yakin..Jimin tu tak ada perasaan dengan Minjung tu..Dia sayangkan kau Hwayoon."Areun terus pergi ke tempat rakannya dan memeluk Hwayoon.
"Kalau dia sayangkan aku..Kenapa dia selalu dengan Minjung?"Soal Hwayoon apabila pelukannya sudah terlerai(?)
"Itu aku tak tahu"Balas Areun.Tetapi kedua dua raknnya itu tahu apa sebab Jimin dan Minjung selalu bersama
------------------
Taman.
Jimin sekarang bersama dengan Minjung.Jimin ingin berjumpa dengannya sebab tertentu.
"Minjung..Sunbae nak minta tolong boleh"Jimin melihat Minjung yg sedang membaca buku.Terus dia berpaling melihat Jimin
"sure..Apa dia?"Minjung sudah membuat muka kerutnya.
"Kenalkan Hwayoon?"Soal Jimin kepada Minjung.
"Ah!Kenal!Yang Jimin sunbae selalu cerita pasal Hwayoon sunbae dekat Minjung dan Minjung pernah nampak Hwayoon sunbae selalu dengan Jimin sunbae waktu Minjung stalk sunbae dulu..Hehe"Sempat lagi Minjung membuat peace kearah Jimin.Jimin mengangguk."Kenapa dengan Hwayoon sunbae ?"Soalan ini bertukar pula kepada Jimin.
"She is too special for me..I love Her.."Jimin menundukkan kepalanya.Dia rindukan Hwayoon.
"Maknanya..Girlfriend Sunbae?"Jimin mengangguk sambil menunduk.Not Girlf but Wifeu
"Minjung tengok Sunbae selalu muram..Kenapa ni?"Minjung melihat Jimin yang sedang muram itu.
"Masa Sunbae sambut Minjung dari jatuh tu.Dia ternampak kita berdua masa tu.Sunbae nak terangkan apa yg berlaku.Tapi dia dah salah faham"Kata Jimin.Setelah tahu apa yg terjadi,Minjung sudah mula rasa bersalah."Sabar ye Sunbae..Nanti Minjung akan pujuk Hwayoon sunbae dan explain perkara sebenar"Jimin senyum kearah Minjung.
"thnks Minjung""My pleasure"
•••••••
Setelah tamat waktu Kolej.Ramai pelajar² kolej mula meninggalkan kolej hanya segelintir pelajar sahaja di kolej itu.
"Hwayoon..Aku balik dulu ye?"Areun sudah menggalas(?)beg untuk keluar dari library memandangkan mereka tadi membaca buku.Jin pula sudah pulang ke rumah.
"Nae.."Hwayoon menganggguk.
Areun sudah melangkah kakinya keluar dari library.Tinggal Hwayoon sahaja di sana.Dia juga mengemas begnya dia sudah bosan di dalam library itu.Dan dia memutuskan untuk pulang ke rumah.Dia mula melangkah keluar dari library itu.Dan dia terus berjalan untuk pergi keluar kolej.
Tetapi langkahnya terhenti dia ternampak seorang pelajar yg amat dikenalinya dia sedang berdiri di hadapannya.Pelajar itu ialah Minjung..
"Hwayoon sunbaenim?"Soal Minjung.
"nae?"
"Kajja ikut saya..Saya nak bagitahu sesuatu dekat Sunbae"Setelah itu Minjung menarik tangan Hwayoon.Hwayoon yg tidak tahu itu hanya mengikuti Minjung sahaja
-----------
Hwayoon Pov
Semasa aku jalan ingin keluar kolej.Aku terhenti langkahku kerana tiba² sahaja pelajar yg aku kenali berhenti di hadapanku.
"Hwayoon sunbaenim?"Kata pelajar itu.Aku melihatnya..Minjung??????..
"Nae?"balasku.
Tiba tiba sahaja tanganku ditarik oleh Minjung entah kemana dia hendak membawa ku.
Dia membawa ku ke taman.Aku dan dia duduk di kerusi taman kolej itu.Aku pelik?Dia angin tiada ribut tiba tiba sahaja ingin berjumpa denganku.
"Hwayoon sunbae?Maafkan Jimin sunbae"Aku terkejut apa maksud Minjung?
"Sunbae jangan salah faham dekat Minjung.Jangan marah dengan Jimin sunbae.Minjung dengan Jimin sunbae tak ada apa apa hubungan pun..Yg kejadian tu sunbae hanya salah faham..Jimin sunbae selamatkan MMinjung dari terjatuh je tak lebih dari itu pun"Jadi selama ni aku hanya salah faham..?
"Sunbae tahu tak?Jimin sunbae selalu ceritakan dekat Minjung pasal Sunbae..Dia cakap Hwayoon sunbae cantik,selalu buatkan Jimin sunbae happy,Caring pasal Jimin sunbae,Manja dan Hwayoon sunbae ni special untuk dia tau..Tapi..Minjung baru perasan Yg Jimin sunbae setiap hari hanya muram..Dia selalu fikirkan sunbae"
Air mataku menitis..Aku memang salah..Jadi selama ini dia memang sayangkan aku..Dia rindukan aku..Tapi aku je tak nampak semua tu..Aku terlampau ikut emosi aku!
"Dan Jimin sunbae pernah nangis depan Minjung"
Jimin...Na..nangis???
Serta merta aku memeluk Minjung dan menangis dalam dakapannya.
"Thnks Minjung because you tell me the truth..Maafkan sunbae sebab sunbae anggap Minjung ni jahat bagi Sunbae..Tapi Minjung baik dekat Sunbae"
Aku terus meleraikan pelukan.Aku menyeka air mataku.
"Pleasure Sunbae..Minjung nak sunbae dan Jimin sunbae happy"
"And one more thing..Don't call me Sunbae..Call me Unnie rn"Aku tersenyum kearah Minjung.
"Nae Unnie"Minjung membalas senyumanku.
End Pov.
---------
TBC!SORRY FOR LATE UPDATEU!HEHEHEH..AND SORRY SEBAB GRAMMAR TAK BRAPA NAK BAGUS.
DON'T FRGET TO VOTE!.
YOU ARE READING
[C]❥ Our True Love : PJM
Romance➸ "Unnie , Janji dengan saeng , Unnie kahwin dengan Jimin sebab saeng nak tengok Unnie dengan dia happy " ➸ " But why unnie kahwin dengan dia ? Dia langsung tak ada perasaan cinta dekat unnie" ➸ "unnie jebalyo, ini permintaan terakhir dari saeng seb...