Hwayoon sibuk menjaga anak pertama mereka Park MinKi yg tengah menangis ingin meminta susu.Keadaannya bertambah runsing lagi lagi ketiadaan Jimin.Suaminya sudah pergi ke kerja merangkap sebagai CEO di pejabat Appanya.Eomma Jimin pula sudah balik ke rumah awal pagi tadi.
"Sabar ya sayang..Omma pergi buat susu sekejap ya"Hwayoon menepuk menepuk lembut anaknya supaya anaknya reda tangisannya.
Hwayoon pergi kedapur untuk membuat susu anaknya setelah tangisan anaknya beransur reda.Setelah dia membuat susu anaknya,dia kembali ke ruang tamu dimana anaknya berada di situ.Dia memberikan susu itu kepada anak nya.Hwayoon menarik nafas lega,masalah telah pun selesai.Dia melihat anaknya yg sudah setahun itu.Sudah setahun masih lagi minum susu.xp.Susah juga ya mahu menjaga anak ni.Lagi lagi bila tiada suami di rumah.
Ting tong...
Hwayoon tersentak dari lamunannya apabila dia terdengar bunyi lonceng di luar rumahnya.Hwayoon pergi ke pintu utama mereka dan membuka pintu.Kelihatan Areun di hadapan nya sambil tersengih.
"Oh Areun..Masuk lah"Jemput Hwayoon sambil menghadiahkan senyumannya kearah sahabatnya.
"Okey"Areun terus masuk ke dalam rumah Hwayoom setelah dijemput olehnya.
"Omo!Anak kau ke ni?Aigoo kyeopta!"Setelah Areun sampai di ruang tamu.Dia ternampak Minmin sedang tidur smbil berdengkur kecil.Dia meletakkan barang barang yg dibawanya.Lalu dia pergi kearah Minmin dan mencubit lembut pipi Minmin.
"Yah...Dia tidur lah...Jangan lah kacau Minmin"Hwayoon menampar pedas tangan Areun agar jangan dikacau anaknya yg tngh menikmati tidurnya.Areun menggosok tangannya"Mianhae"
"Hrm duduk lah kat sofa tu biarlah Minmin tidur kat sana jangan diganggu"Arah Hwayoon.Areun terus duduk di atas sofa single berhadapan dengan Hwayoon.Anak nya pula berada di tengah tidur dialaskan tilam lembut.
"Mana Jin dia tak datang ke Areun?"Soal Hwayoon ingin memecahkan kesunyian.
"Oh dia tak dapat datang.Dia busy hari ini maklum lah dia doktor"Ujar Areun.Hwayoon mengangguk faham akan keadaan sahabatnya.
"Oh Ya Hwayoon ni aku ada belikan sedikit makanan dan mainan utk Minmin.Makanan ini utk kau lah sesuai utk tngh mengandung"Kata Areun.
"Aigoo..Susahkan kau je Areun..Lagipun dah banyak mainan Minmin di dalam rumah ni"Balas Hwayoon.
"Aniyo..Tak susah pun lagipun aku ikhlas lah"Areun tersenyum.Hwayoon mengangguk.
"Gomawo Chingu"Hwayoon tersenyum manis kearah Areun.
"Nae cheonma"
"Aigoo anak mama dah bangun ke?"Pandangan Hwayoon terus tertumpu kepada anaknya yg baru shaja bangun dri tidur.Si anaknya tersenyum sambil tertawa comel.
"hai Minmin...Aunty Areun dtng ni..Minmin sihat?"Areun menatap wajah anak sahabatnya dengn senyuman terbit di bibir.Di pegang pipi montel Minmin
"Erm Areun jagakan Minmin ya?Aku nak pergi buat air utk kau kjp"Hwayoon berdiri dan menuju kearah dapur.Tetapi Areun sempat menghalang.
"Eish tak payah lah Hwayoon.Susahkan kau aje kau tu dah mengandung tak payah nak buat kerja berat.Lagipun aku dah minum"Areun menyuruh Hwayoon duduk kembali ketempatnya semula.Dia risau akan sahabatnya bernama Hwayoon itu.
"Ok lah."
×××××××××
"Hwayoon hati hati tau dalam rumah.Ingat!jangan buat kerja berat atau apa apa kau tu mengandung risau aku dibuatnya"Hwayoon me'rolling eyes' ada sahaja yg dibebelkan oleh Areun dri tdi.Jaga itu lah hati hati lah.Mengalahkan suami dia pulak membebel.
"Ye ye..Dah lah membebel panjang.Tau lah aku macam mana nak jaga diri.Drpd kau membebel pergi kau balik dah senja ni.Nanti suami kau cari kau pulak sampai ke US sbb tak jumpa kau."Arah Hwayoon.Dia menolak Areun lembut keluar dri pintu utama mereka.
"Hampeh!Menghalau pulak kau en?"Areun menjeling Hwayoon."bukan menghalau dah senja ni yeoja mana boleh balik lambat.Dah pergi lah"Arah Hwayoon seperti menghalau.Bukan menghalau tp betulah apa katanya yeoja tak boleh lambat balik.
"Ye..aku pergi dulu.Daa"Areun berjalan menuju ke pagar rumah Hwayoon dan keluar dari rumah mereka.Sempat Areun melambaikan tangannya kearah Hwayoon.Hwayoon tersenyum.
Hwayoon terus menutup pintu rumah mereka.Lalu dia pergi ke tempat anaknya yg sedang bermain mainannya.
"Hrm..anak mama best tak main dengan Aunty areun tadi?"Hwayoon mengusap lembut rambut anaknya.Anaknya mengangguk.Dia melihat anaknya smbil tersenyum.anaknya dah setahun.Tapi anaknya belum pndai bercakap lagi.
"Mama..."Tiba tiba keluar perkataan itu dari mulut anaknya minmin.
"Huh?minmin dah pandai bercakap?"Hwayoon memandang anaknya dengn terkjut.
"Mama.."Sekali lagi anaknya berkata.
"Omo!!anak mama dah pandai bercakap lah!aigoo minmin!!"Hwayoon terus memeluk anaknya.Dicium pipi Minmin berkali kali.
"Hihihihi"Anaknya ketawa kegelian apabila Hwayoon mencium pipi anaknya.
"Jagi!Oppa dah balik!!!"Kedengaran suara Jimin dan bunyi pintu ditutup.Hwayoon dengar suara Jimin.Dan pergi kearah Jimin yg sudah sampai di ruang tamu
"Oppa!!!!!"Laung Hwayoon lalu pergi kearah Jimin dan memeluk Jimin.
"Aik?Jagi dah kenapa ni?Tak pernah nampak jagi macam ni selalu.Oh jagi rindu oppa eh?"Jimin membalas pelukan Hwayoon.Mereka melepaskan pelukan.Jimin memandang smirk
Hwayoon."Mengadalah oppa ni!!Btw anak kita oppa!Minmin dah pandai bercakap!"Ujar hwayoon kepada Jimin dengan gembira.Jimin apalagi terkejut dan terus pergi kearah anak mereka yg tngh bermain mainannya.
"Minmin dah pandai bercakap ya?"Soal Jimin menunggu jawapan dari anaknya.Anaknya Minmin tersentak dan memandng Jimin.
"Papa...."Kata minmin secara tiba tiba.Jimin memeluk anaknya."Aigoo!!anak papa!!"kata Jimin kegembiraan.
"Okey sempena anak kita minmin dah pandai bercakap.Jagi masak masakan special utk oppa dan Minmin!"Kata Hwayoon gembira.
"Yeay!!!!!!"Jerit Jimin dan anaknya serentak.Hwayoon dan Jimin terus memandang anak mereka.Minmin memberikan papa dan mamanya dengan sengihan.
"Amboi anak mama dah pandai ye?"Hwayoon bercekak pinggang sambil melihat Minmin.Minmin terus menutup matanya dengan kedua dua belah tangan.Takut dengan muka garang mamanya.
"Mama memain aje lah wahai minmin ku sayang~~"Balas Hwayoon dengan ketawa kecil.Minmin terus melihat mama nya dengan mata berkedip.
"Aish Jagi ni..Buat oppa suspen aje"Kata Jimin.
"Hahaha.Oppa..Oppa pergi naik atas dan mandi skrng."Arah Hwayoon dengan jarinya menunjuk kearah tangga.
"Aloo...Jagi ni..Oppa tak nak mandi oppa nak tunggu masakan jagi siap dulu"Rengek Jimin."Andwae..Kalau oppa tak mandi Jagi tak bagi oppa makan"Jelas Hwayoon dengan muka berangnya,
"Yela yela..Oppa mandi skrng ni,Tapi minmin siapa jaga?"
"Biar minmin join ikut mama pergi dapur.Tngok mama masak.Manatahu nanti minmin boleh jadi chef"Sengih Hwayoon sempat lagi dia berangan di situ.Minmin melihat papa nya dengan sengihan.
"Ok lah..oppa naik atas dulu."Jimin mula menggerakkan kakinya kearah tangga.Manakala Hwayoon dan minmin sudah berada di dapur.
Hahaga.XD
:p
YOU ARE READING
[C]❥ Our True Love : PJM
Romance➸ "Unnie , Janji dengan saeng , Unnie kahwin dengan Jimin sebab saeng nak tengok Unnie dengan dia happy " ➸ " But why unnie kahwin dengan dia ? Dia langsung tak ada perasaan cinta dekat unnie" ➸ "unnie jebalyo, ini permintaan terakhir dari saeng seb...