Chp 12

612 50 0
                                    

Author Pov

Selepas sahaja Minjung memberitahu perkara yang sebenar pasal kejadian itu.Dengan langkah yang laju Hwayoon terus berlari pulang ke rumahnya.

~~~

Sampai sahaja di depan rumah Hwayoon terus membuka pintu dan mencari kelibat Jimin di dalam rumah.

"Jiminnn"panggil Hwayoon sambil dia mencari kelibat Jimin di seluruh rumah itu.Dia hanya nampak kereta Jimin yg diparkir di halaman rumah mereka tetapi tuan punya kereta sahaja yg tiada.Kemanakah dia pergi.?

------

"Bro kau ok tak ni?"Jin yg berhadapan dengan Jimin menepuk bahu Jimin yg sedang mengelamun jauh.Kini mereka berada di sebuah restoren kerana Jimin hendak berjumpa dengan Jin.

"Eo?Ah..aku ok"Jimin tersentak dri lamunannya.Dia hanya tersenyum pahit.

"Better kau balik.Aku rasa Hwayoon tengah cari kau"Kata Jin.

"Tak mungkin dia cari aku..Kau tau kan perasaan dia macam mana sekarang?"Soal Jimin.Jin mengangguk.

"Aku tak paksa kau Jimin..Kau tenangkan lah fikiran kau"Jin tersenyum memandang Jimin.

---------

"Jiminnie..Angkatla telefon tu."Hwayoon mengetap bibirnya.Berkali kali Hwayoon menelefon Jimin tetap tidak disambut.

"Arghh!!!!!"Hwayoon membaling telefonnya diatas meja ruang tamu.Dia meraup mukanya.

"Ni semua salah aku!Pabo Hwayoon!!!"Hwayoon menangis teresak esak.Sambil dia menampar dirinya.

Tuttt tuuttt...

Telefonnya bergetar di seluruh ruangan diatas meja ruang tamu itu.Hwayoon tersentak.Dia mengusap air matanya dan dia terus mengambil telefonnya diatas meja itu lalu menjawab nya.

"Yeoboseyo"

"Hwayoon kau ok tak ni"

"Oh Areun..Aku ok je"

"Tak..Kau tipu kau mesti tak ok..Kenapa suara kau serak dalam telefon?Kau nangis ke?"

"Hrmm..Jimin"

"Waeyo?kenapa dengan Jimin?"

"Aku telefon dia berkali kali dah tetap dia tak balas..Hikss"

"Jadi kau dah tahu perkara sebenar?"

"Ya Areun..Aku yang salah Areun."

"Don't cry Hwayoon..Sabar ye..Aku tahu Jimin akan balik jugak tu"

"Nae.."

"Ok Hwayoon...Aku pergi dulu ada hal..Jaga diri tau"

"Nae..Kau pun"

Lalu Hwayoon mematikan panggilannya bersama dengan Areun

"Jimin balik lah..Jebal"

10.30 malam.

Hwayoon masih berada di ruang tamu menunggu Jimin pulang.Dari tengahari sampai ke malam masih tak balik lagi.

"Jimin..Mana awak ni"Hwayoon mengeluh sambil melihat telefonnya.Tiada pun satu panggilan drpd Jimin.

Hwayoon membaringkan badannya diatas sofa..Sementara menunggu Jimin pulang..Dia menonton televisyen.Lama kelamaan Hwayoon tertidur diatas sofa itu.

____________

"Yah!Bagi aku satu botol lagi!!!"Teriak Jimin kepada pelayan yg brda di hdpnnya.

"Nae"Lalu Pelayan itu meletakkan satu botol arak di hadapan Jimin.Laju Jimin membukanya dan meneguk dengan rakus sekali.

[C]❥ Our True Love : PJMWhere stories live. Discover now