Prolog

4.5K 318 24
                                    

Tématem závěrečné práce pro školní rok 2015/2016 je: Definice umění.

"Je zcela na vás, jak se s tématem poperete. Nejsou žádná omezení, co se stylu nebo formátu týče, ale dostala jsem upozornění, že vaše znázornění musí nějakým způsobem odkazovat k člověku. Také si nezapomeňte připravit mluvený komentář pro komisi. Ten de facto kolikrát bohužel mnohem víc zapůsobí než samotná práce. Pokud budete potřebovat pomoct, klidně si mě najděte, ale věřím, že si poradíte. To je ode mě vše. Nějaké otázky?" rozhlédne se po třídě profesorka výtvarného umění. Je velmi mladá, ale o to víc je do svého oboru zapálená, což je na ní i vidět. Tmavě hnědé vlasy nenosí jinak než v neupraveném drdolu a volné košile má též na denním pořádku.

"Inspirujte nás," zvolá vesele Matthew, čímž úspěšně zbavuje třídu těžkého vzduchu plného nervozity a strachu z tvůrčí krize.

"Nevím, jestli vás inspiruji, ale minimálně vám poradím. Projděte si své skicáky a zamyslete se nad tím, co nejčastěji kreslíte. Sami uvidíte, kolik nápadů vám najednou naskočí," usměje se a sbalí si materiály, "hodně štěstí," ukáže, jak nám drží palce a současně se zvoněním opouští třídu.

Definice umění. Co je pro mě definicí umění? Je to až příliš obecné téma a vzhledem k tomu, jak moc o všem přemýšlím, bude pro mě sakra těžké vymyslet něco, z čeho komisi spadne brada.

Projděte si skicáky. Hmm. I když uznávám většinu z toho, co slečna Mansonová řekne, tohle moudro se mi vůbec nezdá. Nicméně i tak se shýbám k batohu, ze kterého vytahuji už pěkně odrbaný sešit. První čeho si okamžitě všímám, jsou černým fixem načmárané iniciály v pravém horním rohu, které nepatří mně.

L.T.

S povzdechnutím, jelikož už moc dobře vím, co přijde, začínám blokem pomalu listovat. Malůvky různých předmětů, papírová letadélka, skateboard, on, pokus o stín fotbalisty v pohybu, jeho tetování, jeho profil, jeho ruce, oči, rty, různé styly účesů, které nosí, postřehy z hodin historie, během kterých mám jedinou příležitost ho v klidu zpodobňovat na papír, a mých oblíbených pár stránek, kde jsem ho nakreslil jako kreslenou postavu a to jak na skateboardu, tak na fotbalovém hřišti. Se zatnutými čelistmi přeskočím několik zatím prázdných listů, dokud nenarazím na úplně poslední. Nakreslená představa jeho těla.

Mojí definicí umění je kluk, kterého umění oslovilo maximálně v podobě Zayna?

Měl bych poslechnout svůj šestý smysl, který mi říká, ať zariskuji a postavím na něm svou závěrečnou práci? Svůj průchod do dalšího ročníku? Svou budoucnost? A to přesto, že se téměř ani nezdravíme?

Jsem si jistý, že mou definicí umění je opravdu Louis Tomlinson?

Budu moc ráda, když mi napíšete, jak to vidíte. Pokračovat/nepokračovat atd. :)
Předem děkuji !!
L xx.













Definition of Art (Larry,CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat