Przyprawami, które zapewniają pikantny smak potrawom koreańskim są: czosnek, chilli, zielona cebula, pasta z fasoli, imbir, ocet, sezam oraz żeńszeń dostępny w dużych ilościach na straganach.
Kimchi
Koreański tradycyjny posiłek nie jest kompletny jeśli nie występuje w nim kimchi. Jest to swego rodzaju fenomen kuchni koreańskiej i jadłospisu Koreańczyków. Kimchi, czyli mieszanka różnych warzyw {głownie kapusta pekińska, rzodkiew, marchewka, szczypiorek no i przede wszystkim czosnek}. Wiele rodzajów kimchi jest przyprawianych ostrym proszkiem chili ale dostępne są też wersje bez papryki zwane białym kimchi. Równie popularnym składnikiem kimchi są młode krewetki, kalmary bądź wołowina. Po zmieszaniu wszystkich składników kimchi fermentuje kilka tygodni w słoju – szklanym bądź glinianym.
Pod koniec listopada lub na początku grudnia koreańskie rodziny przygotowują kimchi w wystarczającej ilości, aby starczyło na całą zimę. Proces ten nazywa się gimjang. Ten rodzaj kimchi przechowywany jest przez zimę w wielkich glinianych słojach wkopanych w ziemię tak, aby wystawało tylko wieko – pozwala to zachować temperaturę oraz smak. W nowoczesnej Korei panie domu nie mają czasu na przygotowywanie kimchi w tradycyjny sposób, bądź nie mają miejsca na przechowywanie większych ilości, tak jak to robią na wsiach. Alternatywą jest kupno gotowego kimchi w hipermarketach. Takie zakupione kimchi można przechowywać w lodówce bądź w specjalnych małych lodówkach do kimchi. W mieszkalnych częściach miast kimchi przechowuje się też na dachach budynków.
Pasta doenjang
Oprócz kimchi, doenjang – pasta sojowa przyciągnęła zainteresowanie współczesnych dietetyków. Koreańczycy zwykle wytwarzali doenjang w domu poprzez gotowanie żółtych ziaren soi, suszenie ich w cieniu, moczenie w słonej wodzie i fermentowanie na słońcu. Obecnie bardzo mało rodzin stosuje tę metodę. Większość kupuje po prostu doenjang w hipermarketach.
CZYTASZ
Korea
Non-FictionAnnjong-hasejo! (*^▽^*) W tym artykule, lekturze, opowiadaniu jak tam według was będę pisać o Korei ≧ω≦ A dokładnie co będzie? Jak zajrzycie to zobaczycie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale podam przykłady : (ღ˘⌣˘ღ) - Kultura - języku - k-pop #3 Literatura faktu 10...