W Korei jest to zakorzenione już w epoce paleolitu dotyczące różnych obrzędów i tańców, mające zadanie oddać cześć bogom.
Szamani mieli też rolę medyków. Koreańscy szamani uważali za najważniejsze bóstwa Niebo, a także Słońce, Gwiazdy, Księżyc, Ziemi i Gór. Aby zapewnić sobie powodzenie w życiu codziennym i nie narażać się im, składali im ofiary ( należały się najbardziej wędrującym duszom zmarłym { kult przodków odgrywa bardzo ważną część w Azjatyckiej Kulturze}). Według tradycji, każdy szaman oraz szamanka są wyjątkowymi osobami. Ich talent objawia się kiedy dana osoba ma sny lub halucynacje.
Na początku kandydat musi wejść w posiadanie specjalnego sprzętu : zakrzywionego miecza, zwierciadła i specyficznego bębna. Kiedy już uda się zdobyć rekwizyty, jest szaman gotowy, aby przejść przez inicjacje, która polega na otrzymaniu osobistego ducha ( jego zadaniem będzie ochrona szamana/szamanki).
Czym zajmują się szamani -> Mniej więcej co nasi egzorcyści, sprowadzaniem deszczu itd. Obrzędy można tylko wykonywać w specjalnych miejscach tzw. drzewa duchów lub skały duchów.
Tradycja wśród młodych coraz bardziej zanika. Prawie każdy woli Zachód xD Czasami starsi do tej pory korzystają z usług. Wyznawcy, wierzą, że każde zjawisko w przyrodzie ma swojego ducha. Świat ma trzy piętra : 1 - niebieski {dobre duchy i bogowie}, 2 - ziemia {złe duchy}. Dodatkowo szamani mogą komunikować się ze światem astralnym. Uważają, iż człowiek składa się z trzech rzeczy : życie, dusza oraz ciało.
Niektórzy twierdzą, iż szamanizm to kult demonów (okultyści), dlatego właśnie robi się obrzęd, aby mieć przychylność.
CZYTASZ
Korea
Non-FictionAnnjong-hasejo! (*^▽^*) W tym artykule, lekturze, opowiadaniu jak tam według was będę pisać o Korei ≧ω≦ A dokładnie co będzie? Jak zajrzycie to zobaczycie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale podam przykłady : (ღ˘⌣˘ღ) - Kultura - języku - k-pop #3 Literatura faktu 10...