Szacunek dla dorosłych

3.9K 425 64
                                    

— Podczas picia ze znacznie starszą osobą od siebie, należy odwracać głowę, żeby wypić z kieliszka np. alkohol

Ale obcokrajowcą jest to darowane, ponieważ wtedy czują się dziwnie i wtedy o tym powiedzą.

— Palenie przy starszych osobach jest niegrzeczne, a jeżeli już ktoś idzie z papierosem należy go albo schować albo wyrzucić po prostu. Według nich jeśli kobieta pali jest uważana za lekką obyczajów.

— Koreańczycy wierzą, że bezpośredni kontakt wzrokowy podczas rozmowy jest wyrazem śmiałości. Żeby być miłym, uprzejmym itd. skupia się na rozmowie i unika kontaktu wzrokowego.

— Młodzi ludzie z szacunku dla starszych ustępują im miejsca np. metrze czy autobusie. Obecnie nie wszyscy, ale większość osób. Wielu z nich nigdy by takiego zachowania nie oczekiwali po ludziach z zagranicy. Ale jeśli już będzie taka sytuacja, że zagraniczna osoba ustąpi, jest od razu postrzegana jako dobrze wychowany gość.

— Kłaniają się i wymieniają ściski dłoni jednocześnie. Głębokość ukłonu zależy od wieku.

— Gdy coś dostaniemy (prezent, długopis, itd) od starszej od nas osoby, odbieramy rzecz używając obydwu rączek i pokłon.

Jeśli coś jest małe, że zmieści nam się w rączce wtedy używamy tylko jedną rękę, a druga ręka idzie na przedramię.

— Starsze osoby są traktowane zawsze z ogromnym szacunkiem i gdy zawsze starsi ludzie są obecni w pomieszczeniu, to młodzi nigdy nie marnują czasu, nie noszą okularów i nie zaczynają posiłku jako pierwsi.

— Jeśli wymieniamy się uściskiem dłoni ze starszą osobą używamy obydwu rąk.

KoreaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz