Kultura

5.2K 572 53
                                    




Podstawową zasadą u nich jest to, że przy każdym spotkaniu trzeba się pokłonić każdej osobie.

Osoba, która ma niższy status lub jest po prostu młodsza zawsze kłania się pierwsza.

Jeśli znajdziemy się w nowym towarzystwie powinniśmy poczekać, aż osoba która z nami przyszła nas przedstawi.

Wychodząc należy zawsze pożegnać się z każdą osobą(ノ'∀')

Po zaproszeniu do czyjegoś domu bardzo często wszyscy spotykają się w umówionym miejscu i razem jadą do celu.

Jeśli się spóźnimy nic nie szkodzi 30min spóźnienie jest dopuszczalne.

Przed wejście do domu zawsze należy zdjąć buciki.

Po ściągnięciu butów i wejściu do domku gospodarze zawsze witają każdego z gości inwidualnie.

A teraz zasady

Jeśli zostaniemy zaproszeni na obiad, musimy zawsze poczekać aż zostanie nam wskazane miejsce gdzie mamy usiąść.

Te miejsce jest już ustalone przed naszym przebyciem. To nie tak jak u nas siadaj gdzie chcesz (个_个)

Napoje są zawsze nalewane w obecności gości przez pana domu.

Najpierw są obsługiwani starsi,a potem młodzi. Zawsze starsi rozpoczynają jedzenie.

Odkładamy zbędne rzeczy (np. kosteczki itd.) na dodatkowy talerzyk do tego albo na stół.

Trzeba pokosztować każdego z posiłków na stole. Jeśli nie wiem co to za posiłki, bądź jesteśmy ciekawi możemy o to spytać.

Kiedy za pierwszym razem zostanie nam zaproponowana dokładka odmawiamy. Dopiero za drugim razem lub gdy gospodyni będzie nalegać.

Po skończeniu posiłku nasz talerz powinien być pusty, dlatego nie należy nakładać sobie zbyt dużo.

Jeśli odłożymy pałeczki na podstawkę oznacza to, że zakończyliśmy właśnie posiłek.

Po zakończonej wizycie gospodarz odprowadza gości do bramy lub samochodu. Uważają, że żegnanie się w domu jest nieodpowiednie.

KoreaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz