Ayrı ayrı birer ahlaksız yaratık olan insanlar ,
Toplu oldukları zaman namuslu kişiler olurlar ...
Montesquieu
Akşam yemeği öncesi yeniden erzak sayımı yaptık durum fena değildi.Yaşam süremizi bir ay daha uzatmıştık. Bulduğum kitabı masanın üzerine bırakmıştım. Hava kararmadan okumaya başladım. Kitabın kapağındaki gamalı haç nazileri çağrıştırıyordu eğer kitapta bu yöndeyse okumaya gerek yoktu. Naziler hakkında onlarca kitap okumuştum hatta Hitlerin kavgam kitabını bile elden geçirmiştim. Sayfayı çevirdim ve sapkınların dünyasına daldım. Bir saat okuduktan sonra hava karardığından devamını getiremedim. Eşim iki tane mum yaktı. Dostlarım yine eve girdiler ve gece başladı. Oğlum kitapta neler yazıyor baba diye merakla sordu.Eşimde anlatmam için bekliyordu. İlk satırında yok etme hükmü olan kitabın devamında 13 denen bir varlıktan bahsediliyordu. 13 kendini Hiristiyanların 13. havarisi,Müslümanların 13. İmamı ,Sümerlerin 13. Tanrısı ve Yahudilerin 13. İsrailoğlu Kabilesi olarak tanımlıyordu. Dünyadaki varlıkların insan için yaratıldığı temel felsefesiydi. Her bölüme "yiyemeyeceğiniz her hayvanı öldürün" cümlesiyle başlıyordu. Anlattığına göre insanın vicdanı zayıflık göstergesiydi. Savaşların nedeni vicdanı olan insanlardı. Vicdan ona göre zayıflıktı güç olmazsa düzende olmazdı. Güç ve disiplin olduğu sürece bir düzen olur diyordu. İnsan dışındaki tüm canlıların düzeni bozduğundan epey bahsetmişti kitapta. Köpek yavrularından örnekler veriyor bunların sevimli olmalarına aldanmayın büyüdüklerinde sizi ısırır diyordu. Neymiş küçükken zararsız görünen her şey büyüdüğünde zararlıymış.Sanırım bu zibidiyi küçükken köpekler fena benzetmiş. Tüm hayvanların en alt seviyede varlıklar olduğunu söylüyor tüm hastalıkların nedenini de hayvanlara bağlıyordu. Hayvanlar ve ağaçlar olmasa imiş insanlar bilimsel gelişmelerde ilerler yeni binalar yapar ve korkusuz bir şekilde yaşarlarmış. İnsanı insana düşman edende hayvanlarmış. Hayvanlar dinsizlermiş bu nedenle cehennemde yanacaklarmış. Dünyayı hayvan egemenliğinden geri almak gerekmiş. İnsanların görünümünün değişmesi gerekiyormuş ve bu görünümü bıyıksız sakallı olmak şeklinde anlatmış. Şimdi anlaşılmıştı bıyıksız sakallı gezen yaratıkların ne oldukları. Tüm gereksiz hayvanların ortadan kalkması ile dünya kaynakları insanlara kalacakmış böylece sonsuz bir refah olacakmış dünyada cennet diye bir yer aramamıza gerek kalmayacakmış. Ne vaat ama değil mi buna ancak salaklar inanır dedim. 13. gezegenin gelmesi yakınmış hah dedim oldu 12. gezegenden sonra birde bu çıktı. Bu gezegenlerde ne hikmetse hep geliyorlar gidenini görmedim daha.Ölmekten ödü kopan insanlara ilaç gibi gelecek kitap düpedüz korkudan besleniyordu. Kitap ta ibadetten de bahsediyordu ancak bunu bir tanrıya değilde insana tapınmak olarak betimliyordu. İbadet şekillerini üç büyük tek Tanrılı dinleri karıştırarak yapmıştı. Bari biraz yaratıcı olsaydın be 13 kopyalamakta ne oluyor. Dünya son 3000 yıldır hayvan egemenliğinde değildi ama bu 13 efendiye yetmemişti daha fazlasını istiyordu. Tipik insan davranışı işte. Birde bunu din haline getirmişlerdi . Mevcut dinler insanların vahşi isteklerine sınırlamalar getiriyordu.13 ise düpedüz bu sınırları kaldırıyordu. Birde insan ilişkileri için yazdıkları var ki evlere şenlik. Her insanın seks yapması ve çoğalması gerekirmiş tek eşlilik safsataymış bol bol çocuk olacakmış insan nüfusu artacakmış ki dünyada insanların egemenliği sonsuza dek garanti altına alınacakmış.13 dinine inanmayanların katli gerekiyormuş. 13 kendisi için bir şey istemiyormuş çok tanıdık geldi değilmi bu söz. "Kendim için bir şey istiyorsam namerdim" diyen herkese iyi o zaman şu altındaki Mercedesi verde bir tur atayım demeli aslında."Daha fazla anlatmaya gerek yok" dedim eşime "özetle böyle". İnsanların içlerindeki vahşeti serbest bırakan bir dindi 13 dini. Zaten vahşilik 10000 yıldır sürerken daha fazlası tam bir felaket olacaktı. Bu salakça söylemlere inanan insanlar mutlaka vardı. Tüm dünyada bir sürü saçma sapan tarikata inanan milyonlarca insan mevcuttu. 13 dini de mutlaka taraftar bulurdu. Taraftar bulmasına şüphe yok lakin kaç kişi bulacağı önemliydi. Müslüman bir ülkenin topraklarında bile taraftar bulmuşsa tehlike ciddi boyutlardaydı demek. İyide ben neden bunların çoğaldığını görememiştim. İş hayatına o kadar fazla dalmıştım ve para kazanmakla o kadar çok meşguldüm ki bıyıksız sakallıların her geçen gün çoğalmasını atlamıştım. Bu da benim içimdeki kusurdu.Kitapta bir sürü süslü cümlelerle neden sonuç ilişkileri, ibadet şekilleri,13 ün yüceliği,bilgeliği ,et yemenin faydaları ve çoğu zamanda kayıtsız şartsız inanma şartları açıklanıyordu. Buda bana çok tanıdık geldi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dünyada Hayvan Olmak
Short StoryDünyada Hayvan Olmak March 8, 2016 Bu gün 08,03,2016 Salı günü. İlk yazımı yazmak için bilgisayarın başına oturdum ve yukarıdaki başlığı attım. Aslında dünyada hayvan olmanın zorluklarını burada bir müfettiş edasıyla sıralaya bilirim hatta her satır...