PART1: COMEBACK!

2K 71 7
                                    

"Korea!! iam back!!" Laungku sekuat hati sebaik sja dpt jejak kaki di incheon Airport. Rmai mata memandangku. ada aku kisah. buat hal sendiri sudahlah.

Aku trus brjalan mngheret bagasiku. Hurmm... rindunya aku dgn dieorang. agk2 dieorg happy tak jmpe aku? eh mestylah happy kan, sbb dh 2 thun tak jmpa aku. ehehehe.

Hah! sbelum kita smbung ini crita, meh berkenalan dlu. taknaklah korang anggap aku ni sombong mnghidung tinggi plak. hahaha. ehem ehem.. Na ireuman Park Soyoon imnida! Ank kdua dri 3 adik bradik. unnie aku, Park Sojung. saeng aku, Park Somin. kami adalah adik bradik Park! *clap your hands please* Klau korang nk taulah, aku ni 'nakal' sikit. hehehe. smpai unnieku mnggelarkan diriku bad girl. im not that bad ok.

Anyways aku bljar 2 thun kat perth Australia. Kangaroo dan koala adalh kwan baik aku. yelah, sek aku kat sne dkat dgn zoo beb. slalu gak aku ziarah dieorg. dah mcm kluarga sndiri plak. ahahaha. omma dan appa aku, uhuhuh... dh takde. dieorng mninggal dlm kbakaran😭. sbb tulah, Unnie aku hntr aku bljar kat Australia sne. mcm mnghalaukan. uhuh. tpi takpelah. aku dh move on. hdup hrus diteruskan. ye dok? Oh citer pnye citer..mesty nk tau umur i brapa kan? hehehe... umur aku 21 thun. muda kan? unnie aku, 25. saeng aku pla, 18 .ok stop dlu smpai sni. kang kelaut pula aku bercerita nnti.

Aku pun brjlan dgn megahnya smbil mngheret bagasiku ke pntu kluar airport. rmbut ku ikat snggul. Mataku melilau mncari teksi yg ksong. smua pnuh beb! ni yg aku tak ske. Nk call unnie aku, dri takdi tak brangkat. sbo jelah.

Aku pun heret bgasiku dan dduk di sbuah bangku. tgnku cuba mndail no. unnie ku. 'maaf anda sudah----' aku trus offkan fonku. tak guna! time ni plak kredit nk bergurau dgn aku.

Hurmm..apa kta aku jdi jhat sikit hari ni. hehehe. sbelum tu kita knelah cri mngsa dlu. Aku mnggunakan mata aku sbaiknya untk mncari mngsa. Tiba2 aku nmpk seorang namja berambut oren dan wow! He so hot! dri gaya mcm org kayo. ok mngsa dh dpt!

Tanpa mmbuang msa, aku cpt2 mngheret bgasiku ke arh teksi yg namja rmbut oren tu naik. aku mngetuk tingkap teksi itu. nsib baik teksi ni tak gerak lgy.

Tingkap teksi di trunkan.

"Annyeong, ahjussi. bleh tak sye tumpang skali? jebalyo...hurmmm?" Aku buat muka secomel yg bleh. namja rmbut oren yg dduk di sbelah pmndu memndngku pelik. muka aku cuba teblkan.

"Encik tak kisah kan?" soal ahjussi tu kat namja rmbut oren. "mmm..." jwab nmja rmbut oren itu. serius laki ni takde perasaan. takpe2 kau tgklah nsib kau nnti. wahahaha...

"Cik naiklah!" arah Ahjussi tu mesra. aku trus buka pntu dan heret beg aku msuk skali. Bgus! smuanya brjalan dgn lncar.

"Emm..ahjussi, bleh tak hntar sye dlu? sbb...hry ni ada mjlis kebumi nenek sye. sye kne cepat." bohongku. aku mmbuat muka sesedih yg mngkin. Ahjussi itu skali lgy tnya namja rmbut oren tu. ahh aku pnggil orenlah sng.

"mmmm..." jwapan si oren yg telah aku agk. org takde perasaan mmng cmtu. Ahjussi angguk kpl dan trsnyum memndngku. yess! misi 90%

Aku trus bgytahu alamatku dan bersndar dgn perasaan sng hati. ambil mse 1 jam juga nk smpai rumah aku. bukannya jauh sgt, tpi biasalah jammed. spnjg prjalanan, byk yg aku borak dgn ahjussi tu. si oren tu pula dh msuk dunia dia sndiri. mne tak nya dgn headfhone kat kpla. pastu kpl goyang2 plak tu. cm dh tak btul je.

aku agk2 nk dkat dgn kwasan rumah aku, aku sruh ahjussi tu brhnti. Inhale exhale. aku bleh buat! Dgn muka selamba aku kluar dri teksi dan mngucapkan slamat tinggal kpd ahjussi itu. hehehe.

"Cik smuanya 2884₩ shaja." ujar Ahjussi tu. aku trsenyum pnuh mkne.

Now, I need to be shine!

BE MINE!Where stories live. Discover now