PART4: A DEAL!

878 46 11
                                    

Next Day

"Yoon tlong jge Jimin baik2 ya." pesan pn park smbil menggenggam tgnku. Aku hnya mengangguk. Jimin di sbelahku slamba badak je pluk leher aku. Haishh...

"Pn.park jgn rsau. Sya akn jaga dia baik2." aku jeling Jimin geram. Dia hnya trsenyum.

"Klau mcmtu, sya prgi dlu. Jimin, jgn nk susahkan Yoon ni eh. Klau omma tau Jimin buli dia,taulah omma nk buat apa." tegas pn park. Aku trsengih. Yes! Omma dia mnyebelahi aku. Siaplah kau Jimin. lpasni kau tak bleh nk arah2 kan aku. Wahhah..

"Omma jgn rsau. Takkanlah Jimin nk buli yeoja,kan Yoon kan.." Jimin mncuit pinggangku. Aku trus mngangguk. "Hahaha. Btul tu." sokong ku tanpa rela.

Akhirnya, pn.park sudah mnghilang. Tinggalah aku di rumah banglo ini brsama-sama Jibom. Sdp pula nickname tu. Jibom? Ahahah..

"Bwe aku msuk bilik cpt." arhnya. Aku mncebir. Bdnnya trus aku tolk ke tepi. Aku perhati je dia ni, tak mcm org demam lnsung.

"Kau trun tadi ok je. Takknlah nk naik ada msalah. Kaki tiba2 lumpuh ye?. Eh klau lumpuh mcm mne kau bleh berdiri. Hahaha. Naik sendiri! Adios~" aku trus mnuju ke arh tngga tanpa mnghiraukan Jimin yg sdg mnhan geram.

"Ohh..you broke our promise." ujarnya smbil trsenyum sinis. Kakiku trhenti. Promise?

"Eh mse bila pula kita prnh berpromise? Kau ni taulah demam, takkanlah otk kau pun demam skali. Dahsyat!" prliku.

"Kau mmng sgaja nk skitkan hati aku kan?.Haihh..nsib baik kau ni yeoja. Dgr sni, biar aku ingtkan kau balik. Kau akn ikut apa yg aku arahkan tnpa bntahan. Get it?" Jimin mnghampiriku.

"No! Shireoyo! Takda sebb aku nk dgr ckp kau. Tugas aku just jaga kau. Bukan ikut arahan kau. Ergh!" aku trus mnaiki tngga tnpa mnghiraukan kata2nya yg dusta. Ahahaha.

"Stubborn are you? Nmpknya aku takde pilihan lain." ujarnya smbil trsenyum sinis. Apalagilah dia ni --"

"Plihan apa je yg kau ada. Kau ni plik2 ah..haish.." luahku tak puas hati.

"Aku nk tunjuk 1 video. Kau nk tgk?" soalnya. Ok, ni pelik. Video apa pula ni.

Aku mengangguk. Dia trus kluarkan fonnya dan tak lme tu dia tyg 1 video.
Wait, suara yg nyanyi tu dan yeoja yg sdg gelek2 tu...mcm aku je. O.o

Oh sh*t!!

"Yahhh!!! Kauuu!!" jeritku. Aku trus berlari ke arhnya. Jimin trsenyum sinis. Bapak kuaq jaq gila nenek dia!! Dia main kotor dowh!

"Well..well..well... You know what im so suprise to see this with my eyes. Wow... U can be popular if i post this video in youtube,twitter and facebook." perlinya. Eii..gerammnya aku dgn dia ni! Ishh..bleh pula dia nmpk aku joget2 kat dlm bilik smalm! Tak pdn dgan sakit! Sah dia ni kaki stalker.

"Dont. You. Dare. Park Jimin!" Serius aku nk je punch2 mke dia. Oh gosh!

"Oh you challenging me? Ok!" Jimin trus mmbuka app Youtube di dlm fonnya. Gila!

Aku pgang lengan dia. Aku trpakse. Knp bnda ni berlku kat aku!!

"Ok2. Im sorry. Just, dont post that video. Please..and please delete too.." rayuku smbil buat mke kesian. Jimin ketawa.

"Ohh..look at you. How pity." ejek Jimin. Oh god!! Dia ejek aku? Takpe2 hry ni hry kau. Tunggulah pembalasan aku nnti!

"Whatever! Just make a deal ok?" cadangku. Jimin mmgangguk stuju.

"Kau pdm video tu dan aku akn ikut segala arahan kau. Only for 3 days including today ?" tnyaku. Tlonglah stuju. Aku snggup buat apa sje. Aslkan video tu lupus dri muka bumi ini! Lpasni, aku kne brhati-hti kat rumah ni. Aishh..

BE MINE!Where stories live. Discover now