PART24: BYE.

593 53 5
                                    

"J-jimin..?!"

"Yoon.."

Jimin jln mrapati aku. Aku msih brdiri statik krna trlalu trkejut. How can he know where i am?

"Mcm mne kau.."

"Itu tak pnting skang ni. Apa yg pnting aku dh brdiri dpn kau."

Jimin trus mndakap tbuhku seerat mngkin.

"I miss you so much. Miss you damn much." ucap Jimin sungguh syahdu. Hatiku trsentuh.

"Smpai hti kau tinggalkan aku seorg diri. Kau tau tak betapa trseksanya hati aku ni. Ckuplah kau tolak cinta aku. Aku tak snggup nk khilangan kau. Its hurt Yoon...really hurt." luah Jimin.

Aku mngigit bibir mnahan air mata dri mngalir. Aku juga rse benda yg sme Jimin. But, we cant stay together. Never!

"Jimin..please lpaskan aku."

"Shireo! Kau buat aku gila byg Yoon. knp kau buat aku mcm ni? Aku thu kau juga rsekan yg sme mcm aku." ujar Jimin dgn yakin. Aku trsentak.

Aku mnolak tbuh Jimin skuat hti.

"Jimin! Jgn ckp mcm kau fhm prasaan aku! Kau tak fhm Jimin! Kau tak fhm!" mrahku. Jimin cuba meraih tgnku, tpi cpt2 aku mnepis.

"Yoon, knp susah sgt nk beritahu perasaan sbenar kau? Knp?" soal Jimin sayu.

"Perasaan sbenar aku, aku takde apa2 prasaan kat kau! Tlonglah fhm!" luahku.

"Geotjimal! Kau pndg mata aku ni Yoon..pndglah.."

"Dhlah Jimin! Tlong jgn buang mse cintakan aku. Ada org lain yg lbih prlukan cinta kau Jimin." ujarku jujur.

"Mwo? Aku tak ksah siapa org tu! Aku cuma nk kau jujur dgn aku je! Please Yoon..just tell me the truth!" desak Jimin.

"Itulah kbenarannya Jimin. Aku tak cintakan kau. Tlonglah trima! Aku tak prnh cintakan kau! Never! Jimin, tlonglahh...Hyeri..cintakan kau sgt2. Trimalah cinta Hyeri, Jimin."

"Knp kau hnya peduli tntang Hyeri? Mcm mne dgn aku?! Kau..tak kasihankan aku ke? Aku sygkan kau Yoon. Tak bleh ke kau bgy aku peluang.."

"Hbistu mcm mne dgn Hyeri?! Apa pula prasaan Hyeri nnti? Jgn pntingkan diri Jimin." pesanku.

Jimin mngeluh.

"Kau yg pntingkan diri sndiri Yoon. Kau seksa hati aku. Kau tipu kwan kau sndiri." ujar Jimin dgn sinis skali.

"Aku tak prnh tipu kwan aku! Tak! Knp susah sgt kau nk trima Jimin. Aku tak cintakan kau!"

"Mcm mne aku nk trima klau kau tak prnh nk jujur dgn perasaan kau sndiri. Smpai bila nk tipu diri sndiri Yoon? Smpai bila? Knp kau seksa diri kau mcm ni Yoon? Klau sbb Hyeri...aku yakin Hyeri akn fhm smua ni." pujuk Jimin lmbut. Aku menggeleng-geleng kpl.

"Tak Jimin. Aku taknak ulang ksilapan yg sme. Ckuplah dlu aku pntingkan diri sndiri dan mnyebabkan satu2nya kwan aku bnci dgn aku. Ckuplah...aku tak kisah dgn diri aku lgi. Kau tak thu apa yg trjadi kat aku dgn tindakan selfish aku tu. Smua org trluka Jimin! Kwan aku..." air mataku trus mnitis. Aku tak sgka mlm ni aku akn buka smula kisah silam aku.

"Yoon, kisah silam tu biarlah ia brlalu. Hyeri tak mcm kwan lme kau tu! Yoon, tlong kluar dri mse silam kau. Smpai bila kau nk korbankan perasaan kau? Kau juga ptut biarkan diri kau tu rasa bhagia."

"Ckuplah..ckuplah dlu aku prnh merasai mnisnya bercinta. Jimin..."

"Hbis mcm mne dgn aku? Mcm mne prasaan aku? Kau tak fkir ke betapa trlukanya hati aku ni? Knp kau buat aku mcm ni Yoon..." air mata Jimin juga mngalir.

BE MINE!Where stories live. Discover now