Klas trakhirku akhirnya tamat. Yes bleh balik rumah! Klasku mula kosong. Aku sgaja kluar lmbt sikit. Mls nk brdepn budak2 gosip.
Ada ke patut dieorg ckp aku ni prempuan simpanan Jimin? What the fish weyh!
Klas dh kosong, aku pun mle mlangkah kluar dri klas. Aku lihat di koridor sudah sunyi. Sah dieorg sume dh blik. Agknya Youngjae dgn Hyeri dh balik ke?
Aku trus mnuju ke tmpat parking kreta klau aku lmbt nnti si oren tu tinggalkan aku pula. Tak bleh jdi ni.
Dalam prjalanan, aku trdgr bnyi seseorg mngerang. Lngkahku trhnti. Erangan itu mkin kuat. Uishh...mremang blu roma. Tmpat ni keras ke?
Tpi, aku ada trdgr juga beberapa org ketawa. Ehh...? Suara mcm prempuan. Tak bleh jdi ni. Aku kne cri mne dtngnya bunyi ini.
Mataku trtncap pda kelas yg agk usang. Ada tlisan di pntu 'Dilarang Masuk!'. Aku mnekap tlinga pada pntu itu.
"Woii prempuan. Kau ada lgy kt sni? Bukan aku sruh kau brambus dri sni ke?" mrah seorang prempuan. Tangisan dan erangan berselang-seli kdengaran.
"Kau siapa nk sruh aku brambus! Di sbbkan korang, kwan2 aku trbunuh! Korang ingt hdup korang akn aman lpas dh jdi pmbunuh hah?!"
PANGG!
Aku trsentak.
Suara tu...suara tu Hyeri! Tgnku menggeletar. Bunuh? Kwan?
Aku tringat riak wjah Hyeri mse ckp tentng kwan. Jdi inilah rhsia dia. Aku tak bleh biarkan dia hadapi ni sorang2. Aku..aku sbagai kwan dia, aku kne bntu dia!
Beg ku lontar ke tepi. Tanpa brfkir byk kli , aku tndang pintu skuat hti dan pintu itu trbukak luas. Perasaan gerun cuba ku smbunyikan.
4 org yeoja VS hyeri?
"Yoon?" Hyeri trkejut mlihatku. Aku juga trkejut mlihat keadaannya yg sudah trkulai di lntai.
"Ho..sper pula kau ni? Kwan bru dia ke?" soal yeoja yg brambuk pendek dan kayu besbol di tgnnya. Gulp.
"Ya aku kwan dia! Apa kau dh buat dgn dia hah! Klau aku report ni, korang smua bleh msuk dlm jail tau tak!" hmburku geram. Mreka brempat ketawa.
"Yoon..tlong prgi dri sni...kojo!!" arh Hyeri dgn linangan air mata. Takkan!
"No Hyeri. Aku kwan kau. Aku akn slamatkan kau. Dan korang, hey c'monlah. 1 lwan 4 tak macholah. 4 lwn 4 bru adil." aku trsenyum sinis ke arh mreka brempat yg mula mnyangkan muka bengis.
"Hey prempuan. Kau jgn ckp lbihlah. Klau kau taknak jdi mcm kwan kau ni. Bla lah..buat semak mata aku je." ujarnya dgn muka annoying. Ceyh, pndg rndh kat aku eh.
"Make me."
Aku trus mngambil kayu meja yg tlah ptah dan mmukul kaki yeoja yg brambut perang shinggakan dia trjatuh. Dan skaligus mnendang perut yeoja yg berada sibelahnya mnyebabkan kdua-dua mreka mngerang sakit. Tinggal lgy 2 org.
"Wow..not bad." ujar Yeoja brambut pendek smbil mngangkat kayu besbol di tgnnya. Yeoja yg seorang lgy memegang Hyeri erat.
Now i face to face with her leader. Blehkah aku?
"Now!" jerit Yeoja brambut pndek. Otk aku tibe2 blank. Now?
Serentak itu, aku dpt rsekan ada 2 org mnendangku dari blkang shinggakan aku trgolek trlanggar dinding di pnjuru kelas.
Argh sakit gila! Rse mcm duri yg mncucuk blkangku. Dgn tenaga yg msih ada aku cuba bgun dgn prlhan-lhan. Jelas trselah snyuman sinis di wjah 4 yeoja itu.
"Still berdegil lgy huh?" kata Yeoja itu dgn bongkaknya.
"Well..uhuk... Aku akn lwn korang walau trpakse korbankan nyawa aku. Mnusia mcm korang ni tak layak hdup kat bumi ni! Argh!"
YOU ARE READING
BE MINE!
Fiksi Penggemar"Eh, Yoon matahari dh nak terbitlah." ujar Jimin. Trus aku mngangkat wjahku. Mataku trus mmbulat pabila mataku mmndang pndangan matanya yg redup. Jimin mmbongkokkan sdikit bdannya agr matanya dpt setentang dgn mataku. Otk aku dh tak fkir psl mtahar...