PART25: THE TRUTH.

620 51 3
                                    

PARK JIMIN P.O.V

Sudah 1 jam aku perhati surat di tgnku yg brwrne pink. Yoon hntr aku surat? Mngingatkan apa yg berlaku mlm smalam..argh!!

Aku mnumbuk crmin skuat hti. Drh yg mngalir kluar kuhiraukan. Sakit lgi hatiku. Aku tak bleh trima knyataan yg Yoon dan Kai brcinta? They kidding me?! Lpastu nk brtunang?! Huh...fikir aku ni budak2 mudh ditipu?!

Arghhh!! Yashhh!! Hah!!

Aku mngkusutkan rmbutku. Geramnya hti aku skang ni. Rse mcm nk tmbuk org je skang ni.

Aku brjlan ke arh punching bag dan mnumbuk skuat hti shingga hti aku puas. Peluh2 mula mmbasahi bjuku. Stelah kepenatan aku brsndr pda dinding dan air mata laki ku akhirnya trjatuh.

Aku cintakan Yoon sgt2. Aku yakin dia pun cintakan aku sbb nmpk sgt dlm mata dia. Yoon knp Yoon? Apa slh aku? Knp kau prlu buat aku mcm ni? Bnci kah kau dgn aku?

aku mmndng smpul surat pink yg berada di lntai. Aku rse tak sdp hti nk bce surat tu. Prlhan-lhan aku mngutip surat itu. Balkoni bilikku, ku buka biar cahaya pgi mnerangi bilikku yg gelap.

Tgn yg mula trasa pedih kuhiraukan. Aku mngoyak smpul itu perlhan sbelum mmbuka surat itu dan baca.

-Dear lovely,

Aku minta maaf sbb buat kau byk trluka. Mngkin skng kau dh bnci dgn aku. Aku bleh trima bnci kau trhdp aku sbb aku sdr apa yg aku dh buat amat pentingkan diri. Tpi Jimin klau btul kau sygkan aku please trima cinta Hyeri. Tlong jgakan dia untk aku. Hyeri itu sperti diri aku yg kedua. Dia yeoja yg baik. Klau aku thu kau lukai dia..aku takkan maafkan kau. Aku mnulis surat ini untk mnyelesaikan kekeliruan diantara kita. Aku hrap kau fhm dgn tindakan aku dan jgn cuba untk cri aku. Control your temper. Mngkin bila kau tgh bce surat ini, aku dh pergi. Pergi jauh dri sni. Tak prlulah thu di mna. First of all, btul ckp kau. Aku kne jujur dgn diri sndiri. Jdi...aku nk buat pengakuan. Aku mmng cintakan kau Jimin. Tpi aku lbih sygkan prsahabatan aku dgn Hyeri. Hyeri cintakan kau Jimin. Dia brusaha untk rebut hati kau. Please look at her and you will know how she love you. Mngkin sukar untk kau mncintai Hyeri. Tpi klau ada usaha pasti akn jdi jgakkan? Hurmm...jgn rsaukan aku. Aku akn ok walau dimana aku berada. U knowlah aku kan kuat...hahaha. U know Jimin, sometime aku rindu dgn prgaduhan kita. Heehee. How about your Jiso? Shes fine? Hope ya. Byk knangan kita brsamakan? Sjak kat incheon airport then kat shopping mall and at your house..hehehe. Please take care. Dont skip your meal. Jgn jtuh sakit. Please love yourself. Aku cintakan kau....dan klau kita mmng ada jodoh pasti kita akn bersama juga. Not worry to much ok?

Annyeong~

Written by,
The person you know.

"Park SoYoon...why?" aku mnangis teresak-esak mnahan rse di hati.

Friendship VS Love

*************************************

PARK SOYOON P.O.V

"Unnie! Mnung apa tu?" tegur Min dan dduk di sbelahku.

"Menung mse dpnlah Min. Ehehe. Hurmm..maaflah sbb susahkan Min. Yelah tiba2 je dtng sni." ujarku serba slh. Min tersenyum.

"Min tak kisahlah unnie. Lgipun bgus juga unnie ada kat sni. Bleh tmnkan Min." terang Min.

"Hurmm..mcm mne eh Min bleh dpt rumah sewa ni? Pdhal Min msih sek lgi." Min trgelak.

"Aik ckp mcm tak prnh lalui pula. Hehehe. Stiap hjung minggu Min buat kerja smbilan kat cafe." jelas Min. Aku mngangguk fhm.

"Ohh..hurm..klau mcmtu unnie pun nk kerja jugalah." kataku semangat.

BE MINE!Where stories live. Discover now