PART17: I'M IN LOVE.

618 46 7
                                    

AUTHOR P.O.V

Sudah 30 minit yoon,Hyeri dan Jimin brada di libray. Dan sudah 30 minit jugalah Yoon memerhati kmesraan diantara Hyeri dan Jimin. Sejak dieorg dtng libray, Jimin hnya fokus dkat Hyeri sja. Hyeri cntiklah, comel lah, dan bla bla bla. Yoon agk brkecil hati dgn sikap Jimin yg brpura-pura sperti dia tiada di situ.

"Awk,sye tak fhmlah tjuk ni?" rengek Hyeri smbil mnjuihkn bibirnya. Jimin trsenyum.

"Oh, tjuk ni sng je. Mcm ni..." Jimin mmberikan tnjuk ajr pda Hyeri. Mnakala Yoon yg dduk dihadapn mreka, hnya mmndang dgn pnuh bosan, skit hati dan mnyampah.

"Ahhh! Arraseo! Sng je rupanya. Gomawo Jiminnie!" ucap Hyeri smbil trsengih. Jimin mnongkat dagu dan mrapatkan sikit wjhnya pda wajh Hyeri.
Muka Hyeri mula kemerahan. Jimin trsenyum senget. Kpl Hyeri digosok lmbut.

"Kyeopta." puji Jimin. Hyeri sudah tdak keruan. Yoon yg memerhati mnhan rsa di hati. Hatinya mula sebak.

'Knp aku rse mcm ni? Jeles ke aku?' soal Yoon dlm hati.

Jimin trgelak mlihat reaksi Hyeri. Sesekali dia mmndang Yoon melalui ekor mtanya untk mlihat reaksi Yoon. Dia trsenyum sinis pabila mlihat Yoon mngetap gigi.

'Jeles lah tu.' getus Jimin.

~♪ nae nuneul majuchineun neoreul wonhae,dasi nareul wonhaneun neol wonhae ♪~

Jimin dan Hyeri mmndang Yoon srentak. Yoon mmbulatkan mata. Trkejut dgn deringan yg agk kuat.

"Weyh..fon kau." bisik Hyeri. Yoon trsengih. Kelam kabut dia mngeluarkan fon dari begnya.

Jimin smbunyikan senyuman dia. Dia suka tgk Yoon kelam kabut. Nmpk comel di matanya.

"Yoboseyo?" sapa Yoon sbaik sje mnjawab pnggilan.

"Yoon ah!"

Bibir Yoon trus trukir snyuman lebar.

"Kai!" jerit Yoon agk kuat. Cepat2 Yoon mnekup mulutnya.

Riak wjh Jimin mula brubah pabila mndgr nme Kai disebut pda bibir Yoon. Hatinya mula di himpit-himpit dgn prasaan jeles . Yoon mmndang Jimin. Mreka brtentangan mata untk seketika.
Yoon agk brdebar dgn pndangan Jimin. Cepat2 dia mngalihkan pndangannya. Stelah beberapa minit, Yoon akhirnya mematikan panggilan.

"Hyeri, aku bla dlu bleh tak?"soal Yoon smbil mngemas brg2nya.

"Hurmm, Kai ajk kau kluar ke?" soal Hyeri ingin thu. Yoon trsengih.

"Yup." jwab Yoon ringkas. Jimin yg mndgr sudh berasap-asp tlinganya mnhan geram.

"Oh klau mcm tu kau prgilah. Nnti trtunggu-tunggu pula org trsyg." usik Hyeri smbil ketawa. Begitu juga Hyeri. Jimin hnya diam mmbisu.

"Oklah. Aku chow lu. Bye!" Yoon trus trgesa-gesa kluar dri libray. Jimin trmenung ke arh pintu libray seketika.

Hatinya rse dirabak-rabak lgi. Perasaan cemburunya smakin mmbuak-buak. Andainya mse bleh diundur.

"Jimin awk ok tak?" soal Hyeri. Jimin sdikit trsentak dan trsenyum untk mnutup luka di hati.

"Im ok." jwab Jimin ringkas. Hyeri mngeluh tak puas hti dgn jwpan Jimin.

"Emm..apa kta lpas hbis awk ajr sye ni, kita prgi minum kopi nak?" cadang Hyeri. Jimin brfikir sjenak.

'Bleh aku release tension kan?'

"Emm..ok juga." sokong Jimin ceria. Hyeri trsenyum gmbira.

"Bguslah! Sye tahu cafe yg bagus!"

Mreka brdua smbung sesi mngajar dan belajar.

BE MINE!Where stories live. Discover now