PART18: FIRST KISS.

871 50 1
                                    

"Apa kau buat kat sni?" soalku pda Jimin. Kjadian pgi tadi dan kjadian di cafe tadi mula brmain di benak fikiranku. Prasaanku mula brcampur baur.

Jimin hnya diam dan msih mrenung wjhku. Renungannya mmbuatkan aku gelisah. Aku brdiri dan brlawan mata dgnnya. Ya, aku msih rajuk dgn dia.

"Knp kau mnangis?" soal Jimin tnpa mnjawab soalanku. Aku mndengus dan mnepis tgnnya dri trus memayung diriku.

"Kau tak prlu thulah. Tak pyh nk sbuk hal aku." kataku mndatar dan brpaling ke arh lain. Jimin mncampak pyung ke tepi dan dia juga trut kebasahan.

"Ji-jimin knp kau cmpk pyung tu! Nnti kau demamlah kne hujan!" marahku. Jimin tidak beriaksi. Eh dh mati ke ank org ni. Ish!

Aku mngutip smula pyung tu, dan memayung dia.

"Nah ambil pyung ni. Nnti kau demam. Jgn nk susahkan org bleh tak?" Jimin mngambil pyung di tgnku tetapi dia juga trut menggenggam tgnku. Erat.

"Kau knp huh? Pergilah sne! Prgilah dgn Hyeri tu!" aku mnolak tgnnya dri menggenggam tgnku. Tpi tak berjaya.

"Yoon..."

"Lpaslahh! Prgilah dgn Hyeri tu! Hyeri tunggu kau tau tak!" bentakku geram. Enth knp hti aku sebak sgt dan air mataku trut mngalir. Ah, knp prlu aku mnangis pula skang ni?

"Yoon...!"

"Jimin please...kau juga yg ckp tknk rsau psl aku lah apelah. Knp prlu kau mncul kat sni? Kau juga yg annoying dgn aku kan?! Pergilah sne!!" hmburku geram. Ape ingt aku tak trasa hti dgn apa yg dia ckp?

"Yoon..aku.."

"Dhlah Jimin. Bleh tak kau prgi dri sni? Aku taknak Kai nmpk aku brdua dgn kau." ujarku. Ya, dgn cra inlah satu2nya cre dia akn bla dri sni. Aku taknak Hyeri nmpk semua ni. Aku taknk dia fkir mcm2 psl aku dgn Jimin yg pasti akn buat dia merana nnti.

Genggaman tgn Jimin pda tgnku trlepas.

"Kai?" soal Jimin agk ksar. Aku mmndang wjhnya yg brtukar bengis.

"Iye, Kai. Aku rse kau sndiri nmpk aku dgn Kai kan kat cafe tadi."

Jimin trsenyum sinis.

"Sanggup pula dia nk tinggalkan kau sorang2 dlm hujan ni kat sni? Sdgkan dia sndiri tau yg tmpat ni bahaya. How fool he is.." ujar Jimin dgn sinis sekali. Berdesing tlinga aku dibuatnya.

"Hey, apa yg kau tak puas hti sgt dgn Kai tu? Dia ada buat apa2 slh ke? Aku rse takde sbb untk kau mmbenci dia." Jimin mndengus kasar.

"He try to steal what is mine!"

"And what it is?"

"You." ujar Jimin sgt prlahan shinggakan tlingaku tdak dpt tgkap apa yg dia kta.

"Whateverlah. Now, bleh tak kau bla dri sni. Aku rse kau takde apa2 urusan kat sni...uhuks..." aku trbatuk. Haish..trbatuk dpn dialah pula.

"Kau ada kelas tak esk?"

"Takde..eh knp prlu..."

Jimin trus mnarik tgnku msuk ke dlm kretanya ketika aku sdg brkata. Aku cuba untk mmbuka pntu, tpi Jimin sudah lock pntunya. Aku mndngus ksar. Jimin mncampk pyung ke tmpat dduk blkang.

"Kau nk bwe aku prgi mne ni? Nnti Kai cri akulah." rungutku tak puas hti. Ni dh kira culik aku ni.

"Kai cri kau? Kita tgk sejauh mne dia bleh cri kau!" Jimin trus start enjin kreta dan memecut laju.

Dia mmng dh gila!

Aku cuba untk mesej Kai, tpi Jimin trlebih dhulu mrampas fonku dan cmpk fonku ke luar tgkap.

BE MINE!Where stories live. Discover now