Jam sdah mnunjukkan pkul 5 ptg dan ini brmkne kelasku sdah tamat! Fuuhh lega. Ikutkan hri ni aku takde apa2 kelas. Tapi tiba2 lecturer aku, nk buat klas hry ni. I will be like, ergh! Nsib baik start pkul 3. Dhlah pagi tadi aku bgun lmbt.
Ni smua sbb si Jimin tu. Bila aku bgun dari tido, aku rse hangat dan selesa sgt. Dahlah hujan. Pastu bila celikkan mata je, korang nk tau knp aku rse 'hangat' dan 'selesa'? Sbb...
JIMIN PELUK AKU!!
Tak guna dowh dia tu! Dah mcm2 cre aku cbe kjutkn dia. But he still...arghh! Skali bila dia dh bgun, tak buang mse lgi. Aku trus tndang dia jtuh ats katil biar bengkak punggung dia!
Aku pun beriya benar mmbebel kat dia. Tpi dia?!! Slmbang badak bergolek je msuk dlm tndas. Dia ni mmnglah! Aku still mrah lagi kat dia ni. Soji aku fobia. Park Jimin pun aku tgh fobia. Mnyamph btul!
Ok stop citer psl tu. Nk trbkar hti aku ni! Dhlah tak mnta maaf! ><
Aku dan Hyeri brjalan brdua prgi ke bus stop. Dia kta dia blik naik bas. Aku pula? Jimin dtng ambil nnti. Tpi dh 15 mnit aku tunggu still tak nmpk batang hdung dia. Cis! Nk belas dendam lah tu sbb aku tolak dia jtuh katil.
"Hey Yoon aku balik dlu lah ya. Bas aku dh smpai." ujar Hyeri serentak itu bas wrne hijau brhenti di hdapan kiteorg. Aku mngeluh.
Hyeri dh balik. Tinggalah aku seorang diri kat sni. Hump!
"Yelah. Bye! Jmpe nnti." ucapku smbil brpelukan dgn Hyeri sblum Hyeri mnaiki bas.
"Bye Yoon!"
Hyeri mlambaikn tgnnya. Begitu juga dgnku. Tak lama tu byg bas hijau tu hilang.
Now?
Tunggu jelah kat sni. Dahlah fon aku black out. Haishh...
«5 minit kmudian»
"Arghh!" jeritku bengang. Bontot aku dah kebas tpi dia still tak smpai2 lgi ni!
Dia mmng nk cari nahas dgn aku. Kau tunggulah kat rumah nnti! Nk tak nak aku kne balik jalan kaki. Aduh mak! Klau rumah dkat tkpelah. Apelah malang sgt nsib aku ni.
Aku bgun dan mula mmbuka lngkah. Mulutku trkumat-kamit mnyumpah seranah Jimin. Dhlah panas. Haih rumah dia tu klau jauh 100 meter takpelah. Ni jauh berbatu-batu.
Aku berjalan smbil mnyanyi kecil. Mataku melilau-lilau mlihat keadaan sekitar. Tetiba, mataku trpndg seorg namja di sberang jln. Namja tu bru kluar dri sbuah lorong.
Kai?
Langkahku trhenti.
Kwan dia ckp hri ni dia tak dtng kelas sbb tak sihat. Klau btul dia tak sihat, apa yg dia buat kat lorong tu dan yg tak bleh bla dia pkai uniform uni plak tu. Tak ke pelik?
"Kai!" panggilku. Tpi Kai lngsung tak mnoleh. Tak dgr mngkin.
Tanpa brfikir, aku trus mlintas jalan. Disebabkan kelekaan aku, aku hmpir2 dilanggar. Ffuhh. Nsib baik pmndu tu smpat brek. Tak psl2 aku kne mrah. Ahaha.
Then, aku nmpk dia msuk sbuah lorong. Kli ni lorong tu nmpk agk seram lah. Agk jelah. Dengan jiwa yg kntal aku trus brlari msuk dlm lorong tu.
But wait.
Where he is?
Hish, dia ni ada teleport ke apa? Berdesup hilang! Hilang lgy pluang aku. Aku bukannya apa, sejak kjadian kat hosp hritu. Jiwa aku tak tnteram selagi tak ucap trima ksih kat dia. Aku tau dia pun tgh sakit mse tu, sbb aku nmpk plastik ubat yg dia pgang.
Tgh2 sakit pun smpat lgy nk selamatkan aku. Hurm. Ni yg buat aku rse serba slh. He so kind to me.
Aku mngeluh.
YOU ARE READING
BE MINE!
Fanfic"Eh, Yoon matahari dh nak terbitlah." ujar Jimin. Trus aku mngangkat wjahku. Mataku trus mmbulat pabila mataku mmndang pndangan matanya yg redup. Jimin mmbongkokkan sdikit bdannya agr matanya dpt setentang dgn mataku. Otk aku dh tak fkir psl mtahar...