AUTHOR P.O.V
Jimin mundar-mandir di balkoni biliknya. Dia mula risau apabila byg Yoon msih tdak klihatan. Ikutkn pengiraan Jimin, spatutnya Yoon sudah tiba di rumah.
'Mana dia ni? Ada apa2 brlaku kat dia ke?' soalnya dlm hati.
Tanpa kata, Jimin mndail no. Jin krana dia thu Jin ada di U pda wktu2 ini.
"Yoboseyo, Jin hyung." sapa Jimin sbaik sja Jin mnjwab panggilannya.
"Nae, Jimin?" soal Jin lemah. Jimin mmgerutkan dhinya.
"Hyung ok? Something happened ke?" soal Jimin risau.
"A-ani! Takde apa2. Hyung ok je. Knp call?"
"Emm... nk tnye psl Yoon. Hyung nmpk dia kat U tak?"
"Y-yoon...? Emm..d-dia...tak. Hyung tak nmpk dia. Mian." ucap Jin serba slah. Jimin hairan dgn suara Jin yg tiba2 trgagap.
"Oh klau mcmtu takpelah. Klau hyung nmpk dia bgythu eh." pesan Jimin.
"Nae. Bye Jimin." Jin trus mematikan pnggilan. Tnda soal di kpla Jimin smakin brtambh dgn sikp pelik Jin.
'Tak bleh jdi ni!'
Jimin trus kluar dri biliknya slepas mmcapai kunci kretanya.
«Bilik kesihatan»
Jin mngeluh berat. Dia yakin Jimin pasti dpt syak something. Wjah Yoon di pndg lagi.
PARK SOYOON P.O.V
"Yoon...Yoonie.."
Suara tu. Aku knl suara tu.
mata ku celikkan. Pndanganku yg kbur prlhan-lhan mnjdi jelas. Keadaan sekeliling ku prhatikan. Hidungku mngkap bau bsuk. Actually, AMAT BUSUK.
Aku mmndang sisi katil aku trsnyum mmndng wjah Jin yg lega akn sesuatu. Tpi aku kat mne?
"Yoon kat bilik kesihatan skang ni." ujar Jin lmbut. Aku mngangguk fhm.
"Are you feeling better now?" soal Jin risau. Ada apa2 yg brlaku kat aku ke?
"Yup! Lgi pun Yoon bukan sakit apa2." jelasku. Aku mmerhati tbuhku. Perhh..kotor gila. Dan rmbut aku? Bsah dan bsuk? Eh apa sbenarnya yg brlaku? Aku prgi brperang ke takdi?
"Oppa, apa yg brlaku sbenarnya? Knp bau Yoon bsuk dan kotor? Koat oppa pun ktor. What just happened?" soalku bertubi-tubi. Sungguh byk prsoalan mnjengah kotak fikiranku.
Jin sperti trsentak dgn soalanku. Dia mmndangku dgn riak wjah yg trkjut. Wae?
"Yoon, tak ingt apa yg brlaku tadi?"
Aku mnggeleng kpl.
"Langsung tak ingt apa2?"
Skali lgi aku mnggeleng.
"Apa bnda terakhir yg Yoon ingt?"
Aku cuba mngingati smula.
"Lpas hbis kelas, Yoon prgi locker. Kat pntu locker Yoon ada jmpe 1 memo ni." aku mngeluarkan krtas memo yg brada di dlm poket bju koatku.
Jin mmbaca krtas memo itu.
"Then, apa jdi?"
"Yoon pun prgilah situ. Pastu..." aku trgelk mngenang budak2 tak mtg tu. "Ada lbih kurang 10 org kat situ. Dieorg slh fhm psl hbungan Jimin dgn Yoon. So Yoon trgkan. Dan itu je yg brlaku." trgku sungguh2. Mulut Jin trnganga.
"Thats all?" soal Jin tak puas hati.
"Nae. Ada apa2 lgi ke?" soalku pula.
Tiba2 Jin memeluk tbuhku erat. Aku trkejut dgn tindakan Jin. Tpi, hati aku bhagia. My prince care psl aku, mestylah aku bhagia. Andainya, Jin mmpunyai prasaan yg sme dgnku.
YOU ARE READING
BE MINE!
Fanfiction"Eh, Yoon matahari dh nak terbitlah." ujar Jimin. Trus aku mngangkat wjahku. Mataku trus mmbulat pabila mataku mmndang pndangan matanya yg redup. Jimin mmbongkokkan sdikit bdannya agr matanya dpt setentang dgn mataku. Otk aku dh tak fkir psl mtahar...