PART15: THEME PARK

626 43 4
                                    

Ya! Aku ptut kejar dia. Lgipun apa slhnya aku enjoy hri ni. Mngkin aku dpt lpekan prasaan aku kat Jin.

Aku trsenyum dan mula mlngkah untk mngejar Jimin yg makin mnghilang di celah2 org rmai. Bru aku sedar. Rmainya org kat sni hri ni.

"Jimin! Jimin!" laungku dgn suara yg kuat. Tetapi Jimin lnsung tak mnoleh. Tak dgr mngkin.

Aku mlajukan lngkahku.

"Yah Jimin! Park Jimin!" laungku lagi. Tapi sygnya,dia tlah pun hilang enth ke mana.

Aduh, fon aku dhlah trtinggal. Hish dia ni! Pekak ke apa? Mesti taik telinga brtimbun. Sbb tu panggil tak dgr!

Aku mula berlari mncari Jimin. Aku yakin dia tak jauh. Tiba2, aku trlanggar seorang namja yg sdg brborak dgn beberapa kwannya.

Oh men!

"Mian...mianhae. Sya tak sgaja." aku mnunduk-nundukkan kplku. Aku mmndang mreka.

Oh,budak sek tinggi rpenya.

Namja yg aku lnggar tadi mnepuk-nepuk bjunya smbil memerhatikan aku. Kwan-kwannya hnya berbisik-bsik.
Aku dh mnta maafkan, so bleh tak aku bla? Bla jelah.

Aku smbung berjalan, tpi tangan aku dipegang seseorang. Automatik aku mnoleh blakang. Apalagi dia nk ni?

"Nae?" soalku.

"Jgn ingt nk lari. Lpas apa kau dh buat." ujar laki itu dgn wjh yg serius. Kwan2nya trsenyum sinis mmndngku.

Ah sudah apa pula ni? Dieorg ni gangster sek ke apa? Seramlah pula.

Aku cuba mnarik tgnku, tetapi laki itu mngeratkan pegangannya.

"Lpaslah! Sya dh mnta maafkan. Apa yg tak puas hati lgi? Lgypun sya bukan sgaja nk langgar awk." ujarku setenang yg mngkin. Dhlah nk cpt ni. Ish ni klau Jimin tak tinggalkan aku. Jimin....

"Aku kisah pula kau sengaja atau tidak. Aku nk kau ikut aku!" dia trus mnarik tgnku dgn kasar. Aku hmpir2 sje nk trjatuh mnyebam tnh. Ish budak bwah umur ni tak sdr ke aku ni lgi tua dri dia?

"Hey kau nk bwe aku prgi mne hah?! Kau tak sdr ke aku ni lgy tua dri kau? Lpaslah!" bentakku sekuat hati. Tpi smakin kasar dia mnarik tgnku.

"Kau jgn byk soal! Baik kau diam sbelum org syak apa2." arhnya. Ahh aku peduli apa!

"Ji--"

"Weyh budak kau lpaskan yeoja tu." aku trsenyum mmndng namja yg sudah brdiri memeluk tbuh dihdapan namja yg mnarik tgnku.

"Jimin!" panggilku. Jimin mmndangku dgn wjh yg serius. Gulp. Dia msih mrahlah.

"Eh kau siapa pula? Jgn kacau kiteorg bleh tak?!"hmbur namja tu bengang. Jimin mnguak rambutnya dan mnolak tbuh nmja itu.

"Aku ckp lpaskan yeoja tu. Korang smua ni msih lgi budak sek dh pndai nk culik tunang org." ujar Jimin smbil trsenyum sinis. Tu-tunang?

"Tunang?" soal namja itu serius.

"Ya yeoja yg kau pgang tu tunang aku!" Jimin trus mnepis tgn namja itu yg memegang erat tgnku dan mnarik tgnku.

Aku boleh nmpk yg namja tu ngan kwan2 dia klihatan sdg ketakutan. Pdn muka!, bru kau knal encik tunang aku. Ahahha..encik tunanglah sgt. Pndai kau Jimin.

"Now,baik korang bla sbelum muka korang pecah!" namja2 itu trus bla apabila mndgr amaran dri Jimin. Aku mngeluh lega.

Tiba2 Jimin mlepaskan tgnku dan menonong berjalan mninggalkan aku. Haish dia ni, itu pun nk majok.

"Yah Park Jimin!" jeritku dan memegang tgnnya. Langkah Jimin trhnti tetapi dia still tak pndg wjah aku.
Tua2 kuat merajuk. Haih..

Aku brdiri di hdapannya. Dia mmndang wjhku dgn muka takda perasaan. Ahaha...comel je. Kdua belah pipinya ku sentuh dan mnarik wjhnya dekat dgn wjhku. Matanya mmbulat dan aku trsengih.

BE MINE!Where stories live. Discover now