PART14: OPPA?

698 49 4
                                    

Bju, cun! Rmbut, cun! Ksut, cun! Cntik, of course babe! Rock and roll today! Argh i cant wait! Jam di tgnku kerling. Bru pkul 7:30 pgi. So i have 30 minutes more. Now nk buat apa?

 Now nk buat apa?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*Yoon outfit*

Aku mmbuka sliding door dan mndepakan tgn. Mnghirup udara pagi yg segar lagi nyaman. Arghh...today will be a wonderful day! I hope so!

Mataku pejam untk lbih mnikmati kenyamanan di pgi hari. Aku bgaikan dpt mndgr alunan piano yg brmain lgu Canon mnyapa lmbut di tlingaku. Jriku brgerak-gerak seakan sdg brmain piano.

Aku tak pndai pun main piano. Tringinlah juga nk bljar main piano. Tpi tak prnh kesampain. Sdih btul T^T

"Hey Kak lembai!"

Mataku trbeliak. Suara tu... Haish dh knp pula bleh mncul suara tu. Yoon please sedar.

Aku mnepuk pipiku lmbut dan mnyambung smula imaginasiku.

"Yah!! Pekak ke?!" jerit suara tu.

Aku buka mataku smula. Knp suara tu taknak hilang? Pdahal aku tak fkir pun psl dia pgi ni. Haish...otk aku ni.

Tiba2 aku dpt rsekan ada bnda keras yg kcil kena pda lenganku. Aku mmndang lntai, ada beberapa batu kecil. Cis, kuaq jaq! Siapa punya keja bling batu kat aku pagi2 ni?! Takde kerja ke?

Aku mmndang ke arh pgr rumahku. Mulutku trlopong. Park Jimin? Dia sdg brsndar pada kreta merahnya smbil trsenyum sinis ke arhku.

What he doing here?

Jdi dia yg baling btu kat aku? Dia ni mmng gila!

"Yah Park Jimin! Kau ke yg bling btu kat aku?!" teriakku geram. Nk pkai kaca mata hitam konon. Poyo!

"Mmng aku yg baling. Hbis kau pekak sgt." jwab Jimin bersahaja mmbuat drhku menggelegak. Dia ni mmng suka hncurkan mood indh aku lah!

"Yahh! Jugeullae?!" marhku.

"Its not my fault ok. Kau ingt kau tgh buat drama titanic ke apa? Tak malu btul." ejek Jimin pdas. Fuhhh...ais mne ais. Pns pula hti aku.

"Eh suka hati aku lah! Rumah aku. Dan kau buat apa kat sni? Mncemarkan hari indah aku ja!" balsku geram.

"Indh tak indah kau jgn byk ckp. Kau kluar cepat. Tolong jgn buang mse yg brharge." arh Jimin tegas. Aku mndengus.

"Eh apahal pula. Kau tak jwab lagi soalan aku? Apa kau buat kat sni?" soalku tak puas hti. Lain yg aku hrap, lain yg dtng. Cis!

"Haih, Jin hyung tak bgytahu kau ke smlam?" soal Jimin smbil mnanggalkan kaca mata hitamnya.

"Bgytahu apa?" takkanlah...tpi smalam Jin tak sbut pun yg Jimin ikut skali. Jin cme ajk aku kluar hri ni. Tu je.

"Bgytahu yg kita brtiga kluar hry ni." ujar Jimin. Aku brfikir sjenak. Haish...serius aku kcewa. Bru brangan nk pikat hati Jin. Apalah nsib.

"Bukan spatutnya Jin oppa ke yg jmput aku?" soalku lgi.

BE MINE!Where stories live. Discover now