Odağınızda Ne Var?

149 11 2
                                    


Usta bir okçunun yapması gereken ilk şey, odağını net bir şekilde belirlemektir. Eğer odağınız net değilse, o zaman ok, odağınızın dışındaki herhangi bir yere gidebilir.

Odağımızla ilgili iki haber: Bunlardan birisi iyi, diğeri kötü.

İyi haber: Odağımızda ne varsa, ona mutlaka ulaşırız. Belki biraz zaman alabilir, belki biraz fazladan çaba gerektirebilir, ama odağınız değişmediği sürece, ona mutlaka ulaşırsınız.

Kötü haber: Odağımız sürekli olarak değişir...

Esasen bu kötü haberi, bir avantaja dönüştürebiliriz. Eğer odağınızı sürekli olarak kontrol ederseniz, o zaman odağınız hiç değişmeyecek demektir.

İlişkilerin ilk dönemlerinde, odak genellikle aynıdır. İlk görüşte aşk, kısa ya da uzun dönemli bir beraberlik, evlilik ya da bir arkadaşlık. İlişkinin türü ne olursa olsun, ilk dönemlerde odak hep aynıdır.

Beraberliğin ilk dönemlerinde eşler, sanki bütün bir yaşam boyu sürecek kadar mutludurlar. O anda her ikisi için de, hayatındaki en değerli şey, birlikte olduğu insandır. Onun için her şeyi göze alıp her şeyi yapabilir.

İlişkinin süreci uzadıkça, her ikisinin de odağında farklı şeyler oluşmaya başlar. Özellikle birbirlerini çok yakından tanımaya başladıklarını düşünürlerse, bu defa odak, farklı yerlere doğru kaymaya başlayacaktır.

Onun yapmış olduğu küçücük hatalar, daha önce hiç farkında bile olmadığı davranışlar ve sözler yavaş yavaş konuşulmaya başlanacaktır. Zaten ilişki belli bir düzeye geldiği için, düşünceler daha açık bir şekilde ifade edilecek, bazen kırıcı bile olmaya başlayacaktır.

Böyle bir durumda eşlerin yapabileceği iki şey vardır:

1 – İlişkiyi Bitirmek

2 – Odağı Değiştirmek

İnsanların çok büyük kısmı, zor olanı, yani ilişkiyi bitirmeyi tercih ederler.

Bu kitap, en kolay ve en eğlenceli olan yolu seçenler için yazılmıştır. Odağınızı değiştirmek demek, şunu çok iyi bilmek demektir...

Aldatmaya Gittim Dönücem (Raflarda)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin