5. kapitola

1.2K 109 11
                                    


Z jeho úzkych pier vychádzal obláčik bieleho dymu a cigareta v jeho rukách pomaly dohorievala. Louis sa musel vyventilovať hneď potom ako vyšiel z Harryho ambulancie. Musel sa dať dokopy, aby Niall a okolie nič nespozorovali. Jeho zelený pohľad ho zlomil. Ale nemohol to ukázať a tak si zapálil jednu z jeho starých kamarátok. Myšlienky a starosti odlietali spolu s bielym dymom.

Keď cigareta dohorela, vybral sa k čiernemu autu. Nebol úplne uvoľnený, no podarilo sa mu toľko nemyslieť na jeho prekrásneho bývalého priateľa. Niall sedel vnútri auta a hypnotizoval svoj mobil. Keď si Louis otvoril dvere, Niallom trhlo až mu skoro mobil vypadol.

„Tak? Ako to išlo?" spýtal sa a dúfal, že to neprehnal a Louisa nezlomí. „Nič nové som nezistil," pokrčil starší plecami a sadol si za volant. „Kto je vlastne ten Harry Styles?" spýtal sa Niall. Louis stlačil volant tak silno, až mu zbeleli hánky, no zhlboka sa nadýchol a po chvíli z neho rýchlo vyletelo:

„Je to môj bývalý priateľ. Rozišli sme sa kvôli tomu, že som ho podviedol s Mirandou a čakala dieťa. Nemohol som ju predsa nechať len tak, keď som ju oplodnil a musel som zostať s ňou. Lenže po mesiaci mi povedala, že si tehotenstvo len vymyslela. Ja som sa samozrejme nemohol vrátiť k svojej bývalej láske, lebo by mi neodpustil to, že som ho podviedol. Vtedy som bol úplne opitý, nemohol som sa ustrážiť, ale aj tak som sa cítil strašne. A tak som zostal sám, bez neho."

Konečne to zo seba vydal vďaka nikotínu v krvi. Konečne sa mohol niekomu zdôveriť s jeho životom a problémami. Niall sedel na sedačke, obrátený k Louisovi a jeho brada ležala skoro na zemi. Prekvapený zo všetkých informácií ani raz nežmurkol. „Ty si bol gay?" vyletelo z neho po zvážení všetkých otázok, ktoré mal na jazyku.

„Jop. A po dnešku si myslím, že ešte stále som," hovoril úplne uvoľnene a pomaly. Možno to bolo tým nikotínom, no zdalo sa mu, že v tej chvíli mohol Niallovi povedať úplne všetko. A on to nič netušiac zneužíval a pýtal sa na všetko, čo ho napadlo. Po niektorých odpovediach zostal zaskočený, nečakal ich od človeka ako je Louis. Pýtal sa na jeho vzťah celou cestou a Louis mu s radosťou odpovedal.

Neskôr, keď vedúcej oznámili, že nič nezistili, poslala ich domov. Bolo už neskoro a Niall potreboval vstrebať tie informácie, ktoré cestou tam nasával. Louis sa zas potreboval vyspať z toho, že po tak dlhom čase opäť videl starú lásku. Perrie však zostala tam a skúmala chladné telo až do noci. Neznášala, keď musí prípady nechať na ďalší deň a s týmto by inak nemohli nijak pokročiť.

A tak hneď ráno, keď začali prvý zamestnanci chodiť do práce, stála už pred dverami a čakala. Keď sa na prahu objavila blonďavá a hnedovlasá hlava, nadšene si zatlieskala. Vedúca už na nich čakala v miestnosti, kde sa skúmalo telo. Perrie oboch za ruky ťahala k nej, aby im čo najrýchlejšie mohla oznámiť, čo zistila.

„Takže... Pracovala som celú noc a počúvajte, čo som našla," začala a v hlave si prehráva každú jednu drobnosť. „Zomrela v piatok, takže celý víkend hnila v tom vreci. No nezomrela v ňom. Zomrela na to, že ju niekto silno udrel do hlavy, alebo, že spadla rovno na ňu. A pri rane má vytrhané skoro všetky vlasy a šmuhy od krvi, čo znamená, že ju niekto z miesta činu ťahal. A to nám jasne ukazuje, že o nehodu ísť nemohlo. A čo vám môže ďalej pomôcť je, že tu na jej krku som našla cucflek. A podľa správneho skúmania som zistila, že ho má od piatku, chvíľu pred smrťou."

„Takže by teoreticky mohol byť od vraha," rozmýšľal nahlas Louis. „Presne tak," pritakala mu Perrie a než stihla ešte niečo dodať, Louis aj s Niallom sa vytratili zase naspäť do štúdia. Milovali túto prácu a pátranie ich naplňovalo. A keďže pre nich mala ešte jednu, asi najdôležitejšiu informáciu, ktorú im nestihla povedať, musela im zavolať.

„Nestihla som vám povedať, že DNA patrila Kate Moss," oznámila hneď, keď Louis prijal hovor. „Počkať. Takže ten cucflek jej spravila jej šéfka?" spýtal sa Louis a nakrčil obočie. Perrie v telefóne len pritakala a zložila. Zvláštne, pomyslel si detektív a pridal rýchlosť.

Keď tam dorazili, vysoká blondínka dirigovala všetko. Komentovala make-up každej modelky, každý výstredný outfit, každú pózu pred fotoaparátmi. Kate Moss je šéfka celého tohto chaosu a možno  aj potencionálny vrah. Prišli k nej a ukázali odznaky. V tej chvíli išla s nimi úplne dobrovoľne.

A tak o chvíľu čakala v čiernej miestnosti, v ktorej dominoval len obrovský čierny stôl, za ktorým sedela. V stene bolo zabudované obrovské zrkadlo, v ktorom si upravovala svoje dlhé blond vlasy, čo bol jej zlozvyk ako modelky. Na druhej strane však stáli Louis a Niall a pozerali sa na ňu s pobaveným výrazom. Asi nevedela, že to zrkadlo prepúšťa všetko.

„Na Mirandinom krku bol cucflek s vašim DNA. Vznikol len chvíľu pred smrťou," zvolal Louis už keď kráčal cez dvere do miestnosti. Prišiel k stolu a prelistoval papiere, ktoré mu tam prichystal Niall. „Píše sa tu, že ste boli neskutočne úspešná, no keď objavili Mirandu, vaša sláva klesla a tak ste si ju radšej zobrali pod svoje krídla, aby vás v úspechu nepredbehla. Myslím, že to je motív na vraždu."

„To vôbec nie je pravda! Ja som ju objavila a vďaka mne bola taká úspešná! A ja som z toho mala peniaze, takže to vôbec nič nedokazuje," skríkla naňho Kate a prehodila si prameň zlatých vlasov dozadu. „Nekričte na mňa! Môžem vás zatknúť na 48 hodín bez udania dôvodu!" kričal na ňu Louis až z neho šiel strach, a oprel sa rukami o stôl.

Modelkin výraz zmäkol a tak sa Louis posadil a nasadil jemnejší tón hlasu: „Teraz mi vysvetlite ten cucflek." Kate sa vystrašene pozrela do zrkadla, akoby si v tú chvíľu uvedomila, že za tým zrkadlom niekto je. Zakryla si profil tváre rukou, aby aspoň nevideli jej tvár. Hanbila sa. Zhlboka sa nadýchla a tichým roztraseným hlasom začala:

„Prosím, nezdieľajte to nikde, zničilo by ma to. Ja... Už som dlho pochybovala o svojej orientácii a keď som videla tie tri dievčatá spolu v mojom štúdiu, ešte viac som sa tým trápila. A tak som sa jej s tým v piatok po práci, keď už sme tam boli samé, zdôverila. A ona povedala, že mi s tým rada pomôže. Začala mi bozkávať krk a naopak. No došlo mi, že to nie je to pravé pre mňa a tak som sa odtiahla. Ona povedala, že je rada, že mi pomohla."

V jej očiach sa leskla pravda a Louis to videl. Vždy to tak bolo, lebo pre túto prácu bol narodený. „A čo sa potom dialo?" spýtal sa. „No potom sa ma ešte spýtala, či tam môže ešte chvíľu zostať. A ja som povedala, že môže ale musí zamknúť," povedala a zložila si ruku z tváre.

„A neviete, čo tam robila?" spýtal sa Louis s nakrčeným obočím. Kate len záporne zakývala hlavou. „Takže miesto činu bude v štúdiu," konštatoval nahlas a rukou si vošiel do vlasov. Postavil sa a dal si dole čierne sako. Košeľa mu nádherne obkresľovala krivky a každým nádychom ukazovala vyrysované bruško a jeho tetovania.

„Vyzeráte ako model. Nechcete u mňa pracovať?" zasmiala sa Kate. Na Louisovej tvári sa objavil pobavený výraz a povedal: „Ja? Ďakujem, ale nie." Už sa aj s úsmevom na tvári chystal odísť, no zarazilo ho, že ona ešte stále sedí. „Vy nejdete?" spýtal sa ironicky a ona sa hneď na to postavila.

„Znova idete do môjho štúdia?" spýtala sa modelka. Už ju znervózňovali detektívi, ktorí tam každý deň bezvýsledne chodili a ona si tak nemohla poriadne robiť svoju prácu. Louis jej ako správny gentleman otvoril dvere a odpovedal: „Áno ideme. Chystáme sa totiž nájsť miesto činu."

FBI  │Larry│Where stories live. Discover now