POV: LIANNE
Het is echt heel gezellig! Er staat nu een film op, maar ik krijg er niet echt iets van mee. Eigenljk kijk ik naar Nils, maar ja. "Lianne!!" Ik kijk verschrikt op. "Ga je mee omkleden dove kwartel?" vraagt Sem. "Oh ja" zeg ik en sta op.
"Jij bent gewoon verliefd" zegt Anouk tegen mij als we boven zijn. "Jullie ook" zeg ik verdedigend. "Alleen wij zitten niet zo te staren" zegt Sophie. Ik word rood. "Jullie wilden omkleden maar we hebben geen pyjama sukkels" zeg ik dan. "Oh ja" zeggen ze in koor. We lopen weer naar beneden. De jongens staan in hun onderbroek. "Ohw... we hebben geen pyjama" zeg ik toch best akward. Geen idee waarom. Een zwembroek is toch hetzelfde? De andere meiden hebben helemaal geen schaamte. Tja, die hebben ook al meer gezien dan alleen een zwembroek en onderbroek. Bij die gedachte schiet ik in de lach. "Wat heb jij nou?" vraagt Nils. "Die ziet jou in je onderbroek" zegt Rein. Ik moet nu nog harder lachen. "Laat maar" zeg ik. Ik zie iedereen met zijn ogen rollen. Nils gooit iets naar mijn hoofd. Ik pak het en kijk ernaar. Het is een trui met een gitaar erop. "Hoe kan het ook. Heb je ook een broek?" vraag ik. "Kleed je maar gewoon om" zegt Owen. "Je hoeft niet naar haar kont te kijken he" zegt Sophie uitdagend. "Uhm" komt mijn mond uit. Waarom ben ik zo'n 'groentje? "Kom maar gewoon" zegt Sem en we lopen naar boven. Ik trek de trui aan en ga voor de spiegel staan. "Ass" zegt Anouk. Ik trek de trui naar beneden. De meiden komen naast me staan. "Weet je. We gaan allemaal gewoon alleen in een trui" zegt Sophie.POV: NILS
De deur van de hal gaat open en de meiden komen binnen. Mijn mond valt open. De jongens staan ook te staren. "Misschien hadden we toch beter een broek aan kunnen doen" zegt Anouk tegen de meiden. Ze lopen naar de matrassen en gaan onder de dekens liggen. Ze fluisteren wat. "Komen jullie nog liggen of wachten jullie totdat we onder de dekens uitkomen?" vraagt Sem. De jongens kijken een keer en blijven dan staan. "Ik snap het al" zucht Sophie. Ze fluisteren weer en gaan dan goed liggen. "Doen jullie even de lamp uit?" zegt Lianne.
POV: REIN
Ik loop naar de lamp en doe die uit. Ze gaan daar echt niet blijven liggen. Ik loop voorzichtig naar de bank, maar ik val over een matras. "Wie is dit?" hoor ik Sem lachen. "Ikke" zeg ik lachend. Ik twijfel of ik er toch naar bij ga liggen. Ik voel dat Sem de deken al over me heen legt. Ik zucht en ga toch maar naast haar zitten. "Yo Rein, waar ben je nou weer?" hoor ik Daan zeggen. "Uhm" zeg ik. De lamp gaat aan. "Dat dacht ik al" lacht Owen. "Kijk Rein snapt het!" zegt Sophie. "Hij is gewoon boyfriend materiaal" zegt Anouk. Daan kijkt haar aan. "Jij ook hoor" zegt ze snel. Nils gaat ook naast Lianne liggen. Dat die het nog niet gedaan hebben. Daan en Owen gaan ook maar naast Anouk en Sophie. "Hehe" zegt Lianne. "Wie doet de lamp uit?" vraagt ze dan. "Iemand van jullie" zegt Owen. De jongens beginnen te lachen. "Nice try" zegt Sem.
POV: SEM
We zijn een halfuur later en de lamp is nog steeds aan. "Doe effe uit" zegt ik tegen Rein. "Waarom ik?" lacht hij. "Jouw huis" zegt Lianne en ze draait zich om naar ons. Rein zucht en wil opstaan maar Owen en Nils houden hem tegen. "Geef je weer toe" zegt Daan. Rein gaat weer liggen. "Wij kunnen ook slapen met ligt he" zegt Sophie. "Jongens... denk aan de sfeer en je mede mens" zegt Anouk en ze staat op. De jongens draaien allemaal hun hoofd richting haar. "Uhum" zeg ik tegen Rein en hij kijkt me schijnheilig aan, Lianne draait Nils zijn hoofd naar haar, Sophie gaat op Owens hoofd liggen. Alleen Daan kijkt nog naar Anouk. Ze gaat weer liggen. "Jongens..."