~JOHANNAS PERSPEKTIV~
Jag sprang fram till väntrummet en av killarna går ut ur ett av rummen. Jag förstår snabbt att det är Kyles rum. När jag kommer in ser jag hur Kyle sover... Eller jag trodde det tills jag kollade på papperna då såg jag att han var medvetslös han hade varit det i 3 timmar nu. Jag blev orolig jag tog hans hand i min den var kall.. Jag satt mig ner på stolen och pratade med honom jag kände att en klump i magen växte... Vänta.. Jag tror han vaknar! Jag trycker på alarm knappen så snabbt jag kunde! Det dröjde inte länge innan det vr personal där.~KYLES PERSPEKTIV~
Jag ser allt suddigt först sen när det klarnar upp ser jag starka lysen och människor i rockar runt min säng. Jag ser Johanna att hon var här. Plötsligt känner jag hur en läkare trycker lite på min vrist. Jag kan inte beskriva hur ont det gjorde. Jag började vrida mig och försökte få dom att sluta. Jag sa att de gjorde så ont. Och dom lägger sakta min fot i en ställning. Doktorn hämtar sedan bandage och en skena. Han ber mig att hålla foten still medan han lindade om den. Jag känner hur svetten rinner och tårarna vill komma. Jag kände plötsligt ett varmt och stadigt grepp om min hand när jag tittar upp så ser jag Johanna hon ler och säger att allt kommer ordna sig... När läkarna är färdig så ger dom mig medecin mot verken och de hämtar även in mat. De berättat är att de som hade hänt var att jag hade kört min cross påväg mot skolan och trottoarkanten tar emot. Så min cross tippar och min fot hamnar i kläm. De berättar att jag ska röntgas om en timme.~En timme senare~
~KYLES PERSPEKTIV~
Doktorn kommer in och visar bilderna på min fot när de kollat färdigt han visar och förklarar att leden i vristen har blivit sträckt och vid ett ben i vristen så fanns det en spricka benet var nästan av. De berättar att jag kommer sövas senare och de kommer rätta till foten och sedan gipsa den. Oron växte och det blev ännu värre när jag insåg att inte Johanna var kvar. De berättade att hon åkt till skolan för att berätta vad som hänt idag.
När jag får gasmasken på mig känner jag hur ögonenlocken blir tyngre och tyngre...När jag vaknade så hade jag gips på foten med en blå linda runt om. Jag känner att det inte gör riktigt lika ont längre även om de gör riktigt ont... Killarna kommer in för att kolla tull mig vi snackar lite och de berättar vad läkarna sagt till dom och vad dom vet osv. Men det jag verkligen ville och önskade var att Johanna var där och höll om min hand...
-----------------------------------------------------------
Det visade sig att det fanns WiFi här i stugan så jag kände för att skriva ni även om klockan är 00.05...hihi... Jaja hoppas ni gillade kapitlet nu får gärna skriva vad ni tycker❤
YOU ARE READING
Stark Vänskap Blir Kärlek
RomanceKyle och Johanna är bästisar de har känt varandra sen dagis. Johanna är nu 17 år och Kyle är 19 år. De har andra kompisar de också är med oftast så träffas alla som en stor grupp på helgerna. Men när de nu kör "Ryska posten" så får Johanna känslor...