~Kapitel 22~|Trodde han ändrats...|

135 5 0
                                    

~JOHANNAS PERSPEKTIV~
Nåt är lurigt... Nåt... Vet inte vad men han döljer nåt och det är jag säker på... Jag menar han pratar i telefon ibland.. Och drar sig undan.. Och det var länge sen han gjorde nåt dumt eller elak. Men jag vågar inte lita på att han ändrats för både jag och Kyle tror att han är som förut... Men vad är det som är så mystiskt med honom.?

När vi kom hem från stugan och jag var i köket och packade upp. Så hörde jag plötsligt hur Kyle slog upp dörren från Chad's rum och ropade "CHAAD!?" Han lät arg i rösten och när Chad kom så frågade han vad de var den här gången. Jag ser bara i ögonvrån hur Kyle slår upp Chad mot väggen och ger han en käftsmäll.
-Är du helt jävla dum i huvudet eller? Skriker Kyle
-Vad är det nu? Skriker Chad tillbaka

Kyle går in på hans rum och hämtar en svart ryggsäck och Chad tar tag i väskan och slänger in den i sitt rum. Sen väder han sig om och slår till rejält. Sen börjar de ett slagsmål igen... Jag och Fia försökte sära på dom men de gick inte. Till sist låg Kyle på marken och Chad ger han en rejäl spark i magen så Kyle hostar och kurade ihop sig. Jag slänger mig på huk framför han men han väder bort huvudet och spyr.
Jag hämtar vatten och hjälper han sen upp i soffan eftersom han knappt kunde böja sig. Att se på hans miner hur ont han hade sårade. Jag satt bredvid honom och frågade vad han hade i väskan.. Men Kyle skakade bara på huvudet och sa
-"jag tänker inte blanda in dig i de här.."
-Men jag vill och behöver veta..
-Nej inte nu... Jag måste prata allvar med Chad först...
-Snälla...?
-Nej Johanna...

Jag suckade och gick iväg på toan. När jag kommer ut igen så hör jag hur en pistol laddas när jag tittar bakåt ser jag Chad och jag börjar skaka direkt. Han säger att jag ska hålla tyst och gå till Kyle...
-Kyle... Säger jag sakta
-Vad håller du på med!? Säger Kyle
-Jag går här ifrån om du lovar att inta anmäla mig! Ropar Chad
-Okej okej! Visst bara låt henne vara! Ropar Kyle

Han släpper min axel och lyfter ner pistolen från min tinning. Jag slänger mig fram mot Kyle och gråter jag ligger mot honom i soffan och han lägger armen runt mig... Och försöker trösta mig men jag skakar bara...

~KYLES PERSPEKTIV~
Jag kunde bara inte fatta att han hade gjort så... Jag hade hopp om honom.. Men när jag hittade pistolen och drogerna i väskan.. Då sprack det han kommer aldrig kunna ändras han fick sin andra chans men han sumpade den...
Jag tänker anmäla de här utan att tveka... Kommer be polisen komma nu ikväll utan att tveka om det så han åker in.. Kanske jag och Johanna kunde få det lugnt.

På kvällen när jag hör serenerna hör jag hur Chad ropar "KYLE!" Och han kommer ut ur rummet mot mig med laddad pistol jag håller upp händerna och ställer mig på knä. Men precis när polisen kommer in så hör jag skottlossningen men jag ser också...

-----------------------------------------------------------
Hej de här är det fjärde kapitlet av alla fem. Jag hoppas ni tycker att det är lite spännande.!?❤ Ha de gött så hörs vi!❤

Stark Vänskap Blir KärlekOù les histoires vivent. Découvrez maintenant