~Kapitel 17~ |Våra liv ändras föralltid|

167 3 0
                                    

~JOHANNAS PERSPEKTIV~
När jag vaknar på morgonen så ser jag att Kyle redan har klivit upp. Jag tittar på klockan och ser att den är 12.00 redan. Men när jag sätter mig upp och har tagit på mig en Sport-bh och mjukisbyxor så känner jag hur allt snurrar till och att jag mådde illa. Jag springer iväg på toa och möter Chad och Kyle på vägen dit. De tittade oroligt på mig. När jag kom in på toaletten så slänger jag mig ner på knä och spyr i toan. Jag hör hur Kyle ropar "Johanna!?" Sen slängde han sig ner bredvid mig och lyfte bak mitt hår, medans jag spydde.
Sen fäller jag ner toalettlocket och sätter mig på det då ser jag att Chad och Fia står och tittar i dörröppningen. Jag tittar på Kyle och han på mig.
-Vad har du druckit!? Frågar Chad kaxigt
-Inget! Svarar jag
-Men... Vad är då fel..? Ska vi ringa sjukhuset? Säger Kyle

Jag säger att de inte behövs och att jag nog bara ätit dålig mat. Sen går vi alla och äter frukost men jag märker att jag inte äter nåt nästan...
Efter vi alla ätit så sitter jag och Kyle i hans rum och pratar. Han lägger handen på min panna och tittar konstigt på mig. "Vänta här kommer snart säger han" När han kommer tillbaka så har han med en termometer (en som man stoppar in i örat). Han tar tempen även fast jag inte tyckte de behövdes. När han tittar på den säger han till mig att bara lägga mig och ta det lugnt. Jag hade 38.8 grader i feber. Efter ett tag kommer han in och säger att han hade ringt ambulansen och att de snart var påväg hit jag blev sur på han för han visste att jag hatade sjukhus. Men efter ett tag kommer ambulansen och jag och Kyle åker där bak. Där bak tar de blodprov (det värsta jag visste eftersom jag hade fobi mot "nålar"). Så jag började streta emot men Kyle la hans hand på insidan av mitt lår, han visste att jag skulle fokusera på han då. Och det funkade bra. Ambulansen bestämde sig för att ta in mig på mer prov och puls på sjukhuset.

När vi kom dit var det en kvinnlig doktor som tog hand om mig och under hela tiden så satt Kyle och höll stadigt tag om min hand. Efter ett tag när hon lystnat på min puls så kollar hon på mig och ber om att få prata med mig i enrum. Så Kyle går ut. Och det hon ber om är att få ta ultraljud på mig. Jag säger att hon får eftersom jag mest var i chock. Men sedan log hon mot mig och sa att jag skulle bli mamma. Jag log brett och frågade om det verkligen var sant.
Sedan gick hon iväg och Kyle fick komma in.

~KYLES PERSPEKTIV~
När jag kom in ser jag hur Johanna ligger och håller sin hand på magen och ler jag går fram och frågade vad de hade gjort. Och när hon log åt mig och sa orden "du ska bli pappa" så stannade hela jag upp. Jag kunde inte fatta att det var sant. Jag log och sedan kysste jag henne.
På vägen hem ringde Johanna upp Sara och jag ringde killarna. De tog det bra och vi bestämde oss för att fira ikväll.

När vi var hemma kom Chad och Fia fram och frågade hur det var och vad som hade hänt. När vi berättade fick jag och Johanna gruppkram av Fia och ett stort grattis! Medan Chad först kramade om Johanna och sa grattis sen höjde han näven som att han skulle slå till mig men sedan log han och klappade mig på ryggen och gav mig en halvkram och säger grattis.

När de andra kom på kvällen så var musiken igång och de kom en massa grattis från dom. När vi sitter i vardagsrummet så sitter Johanna lutad mot mig och Sara frågar vad hon vill ha o dricka och de Johanna svarar blir "en lätt öl... Eller vet du vad vatten går bra." Vi andra skrattade åt henne hon skrattade själv lite o Chad sa "åh fan hur ska de här gå". Vi hade kul hela kvällen för en gångs skull var alla glada iallafall nu...

-----------------------------------------------------------
Tack såå enormt mycket för över 500 läsare det är helt sjukt!😍😱

Stark Vänskap Blir KärlekWhere stories live. Discover now