~Kapitel 15~|Levande eller död|

184 4 1
                                    

~JOHANNAS PERSPEKTIV~
Jag satt länge och försökte få honom att vakna medans Sara ringde ambulansen. Jag kände hur tårarna kom och de kunde inte sluta.. Att bara tänka tanken på att han inte skulle vakna igen.. Jag böjde mig fram för att kolla så att han fortfarande hade puls men den var svag... När ambulansen kommer så lägger de upp honom på en bår jag säger att jag följer med i ambulansen.
Inne i ambulansen så satt de på honom en syrmask och tog blodprov. Jag kände hur jag började skaka. De i ambulansen försökte lugna mig även fast dom inte kunde sova hur läget var med honom.

När vi kom fram på akuten så fick jag vänta utanför på att de skulle undersöka honom färdigt. Jag somnade... När jag vaknade så var det en doktor som väckte mig och sa att jag kunde gå in men jag var tvungen att ta det lugnt. Och han hade fortfarande inte vaknat.... När jag kommer in i rummet ser jag hur Kyle ligger svag och medvetslös.. Jag kollar på klockan och det visade sig att den var 07.38 på morgonen. Alltså hade han inte vaknat på cirka 10 timmar... Jag kände klumpen i halsen när jag gick och satt mig brevid honom och höll hans hand och tiden bara gick....

Efter ett tag kommer en doktor in med bullar och saft till mig han sitter och pratar lite med mig medans han tar blodprov. Jag lutar mig fram och stryker Kyle på kinden när doktorn gått, och när jag satt mig i stolen igen så kommer Sara, Jhon och Daniel in. Sara kramar om mig när hon ser att jag sitter och är ledsen..

Vi sitter mest och pratar och väntar men jag kan inte fokusera på nåt annat än att Kyle inte är vaken... Jag kan inte föreställa mig en framtid utan Kyle och han är bara 19 år och jag är 17 år så jag kan inte palla allt som händer... Att jag ens hamnat i den här röran. När vi alla suttit och väntat i flera timmar så öppnas dörren sakta de är Chad och Fia. Så fort jag får syn på han så ropat jag "ditt jävla svin!" Jag kommer emot han beredd på att ge honom en riktig jävla käftsmäll! Men precis när jag ska slå till honom så tar Daniel och Jhon tag i mig och hindrar mig. Men Chad och Fia satt i ett hörn i rummet.

När jag tittar på klockan inser jag att den redan är 16.19. Jag och Sara går iväg för att kolla om vi hittar mat till oss alla. När vi står i matkön tittar vi oss tunt det fanns människor som var ledsna, sjuka, våldsamma och även dom som såg ut som att dom hörde hemma på psyket. När vi kommer fram för att gå mat var det en snäll tjej som gav oss 6 paket "Billy's panik pizza" hon sa att det fanns mikro i rummet hon skickade också med en 1,5L dricka. När vi är i början av den långa korridoren där Kyles rum var så hörde vi och såg vi att larmet gick igång från de rummet där Kyle var!
Jag och Sara tittade på varandra och sprang så fort vi kunde till rummet. Och när vi kom dit så var alla utanför rummet och fick inte komma in för läkarna. Och utifrån så hörde vi hur de arbetade snabbt och stressat.

Jag blev ännu mer stressad och jag hör att alla kompisarna försökte ta kontakt med mig men allt lät som ekon och allt snurrade i mitt huvud. Jag kunde inte fokusera jag ser att Daniel tar tag i mig och ser på mig "Johanna ta det lugnt!" "Johanna?"
Plötsligt blir allt svart...

När jag vaknar så blinkar jag snabbt och flera gånger jag märker att det har blivit solnedgång. Och alla börjar prata runt mig om att jag har vaknat, en läkare kommer och lyser med en lampa i mina ögon och kollar så att jag mår bra. Men snabbt kom jag ihåg allt. Allt om Kyle var han vaken? Hur mådde han? Var han fortfarande medvetslös?! Skulle han någonsin vakna igen?

-----------------------------------------------------------Hoppas ni gillade kapitlet och tycker att allt är lite spännande iallafall men ha de gött så hörs vi❤

Stark Vänskap Blir KärlekWhere stories live. Discover now