~JOHANNAS PERSPEKTIV~
När mitt larm går igång på en tisdags morgon vet jag att klockan är 08.30 eftersom jag inte började för än 10.00. När jag stängde av larmet skyndade jag mig att ringa upp för att höra hur det var med Kyle.
-Ja det är Kyle.
-Hej de är jag.
-Jaha Hej Johanna vad har du på hjärtat då?
-Jag undrade bara hur du mår.?
-Alltså.. Jag har ju mått bättre men jag kommer på skolan imorgon först. Men de sämsta nyheterna ever är att min brorsa Chad ska börja i min klass. Du vet mammas nya killes son.
-Jaha.... Stackare!
-Hehe.. Ja så kan man väl se det.
-Ja men du jag ska klä på mig så vi hörs ikväll.
-Ja det gör vi.När jag pratat färdigt tog jag på mig en ljusblå fladdrig tröja och ett par jeans shorts. Jag tog på mig lagom med smink och satte upp håret i en lite slarvig men fin bulle.
När jag kom ner stog mamma i köket hon log åt mig och vi sa godmorgon och pratade lite.
När jag hade ätit tog jag min väska och gick iväg till skolan.När jag kom fram så möttes jag av Sara och Fia som kom mot mig med ett leende på läpparna.. Jag skrattade lite när jag öppnade skåpet och frågade nyfiket vad dom log åt. Dom pekade på en såå söt kille med snyggt svart hår, mörka ögon, vältränad kropp och en snygg stil. Jag och tjejerna gick fram och presenterade oss.
-Hej jag är Chad.OH no! Jag kunde ju inte tycka att Kyles plastbror var snygg! Nej nej nej! Jag tog tag i tjejerna och vi gick bort i korridoren när jag berättade vem han var så tyckte dom också att de var synd.
~KYLES PERSPEKTIV~
Hela dan var jag orolig för vad Chad skulle göra på skolan... För allt han gjorde var att sabba för mig. När han kom hem sa han bara:
-Fan vilka heta tjejer de går i 2:an!
-Du ger fan i dom svarade jag argt.Han gick i väg medan han hånflinade...
JE LEEST
Stark Vänskap Blir Kärlek
RomantiekKyle och Johanna är bästisar de har känt varandra sen dagis. Johanna är nu 17 år och Kyle är 19 år. De har andra kompisar de också är med oftast så träffas alla som en stor grupp på helgerna. Men när de nu kör "Ryska posten" så får Johanna känslor...