Hoofdstuk 2

433 11 0
                                    

POV Koen

Vandaag is Tineke exact 1 week op ons kantoor. Het klikt wel tussen ons, zij babbelt tenminste tegen mij! Thibeau was helemaal anders, Tineke bevalt mij heel goed.

Wanneer ik het verdoemde geluid van de wekker hoor strek ik mijn hand uit om de knop aan te raken die mij van dat geluid verlost. Het is 7u en om 8u moet ik op kantoor zijn. Ik stap uit mijn bed en ga naar de badkamer. Ik neem een douche en doe mijn dagelijkse kleren aan. Wanneer ik de trap afstap hoor ik Barry blaffen tot in de traphal. Ik bevrijd hem uit die vreselijke bench en geef hem zijn hondeneten. Zelf eet ik een boterham met choco wanneer ik een sms ontvang van mijn nieuwe collega.

Hey Koen, klaar voor een nieuwe week? Ik vind het heel fijn om met jou te werken en wil je graag bedanken voor de fijne werksfeer!
Tot straks, Tineke

Een glimlach verschijnt op mijn gezicht wanneer ik de sms lees en stuur onmiddelijk een terug.

Hey Tineke, ik vind het ook zeer aangenaam om met jou te werken! Aan de positieve werksfeer draag je zelf het meeste bij hoor! Tot sebiet, Koen

Wanneer ik mijn boterham op heb stap ik richting de deur, ik grabbel de sleutels van de tafel en neem Barry mee naar de auto. Het is ongeveer 10 minuutjes rijden naar het kantoor. Wanneer ik aankom zit Tineke al op haar plaats. Ik ga richting de kleedkamer en trek mijn uniform aan. Ik leg mijn haren in de plooi en spuit nog wat deo op. De commissaris komt binnen in de vergaderzaal en begint aan de taakverdeling. In de voormiddag hebben ik en Tineke papierwerk en in de namiddag patrouille. Het papierwerk verliep saai en we babbelden over vanalles en nog wat. Het is 12u en we zitten in de refter. Ik eet mijn broodje op dat ik zonet voor de werkdag begon gekocht heb en babbel wat met Eric en Velimir. Vanavond gingen ik en Tineke uit eten om elkaar eens beter te leren kennen. Ik weet eigenlijk bijna niets over haar behalve alle dingen die ze tegen mij brabbelt tijdens de patrouille. De patrouille verloopt redelijk rustig, buiten een burenruzie en een handtasdiefstal is er eigenlijk niet veel gebeurd. De werkdag is ten einde en ik wissel dat uniform weer om voor mijn comfortabele jeans en T-shirt. Wanneer ik in mijn auto wil stappen zie ik Tineke nog naar buiten stappen en zeg haar dat ik haar om 7u kom ophalen.

Vanavond neem ik Tineke mee naar een gezellig restaurantje hier in de buurt, ideaal om elkaar beter te leren kennen. Ik neem een vest en een geruiten hemd uit mijn kast en trek het aan. Terwijl ik mezelf goedkeur in de spiegel realiseer ik mij dat ik nog maar exact een half uurtje heb voordat ik bij Tineke moet staan. Ik leg mijn haar goed en neem wat gel om er voor te zorgen dat mijn haar in de houding die ik verkozen heb blijft liggen. Ik spuit nog wat aftershave en dan vertrek ik om Tineke op te halen.

Wanneer we bij het restaurantje aankomen krijgen we meteen onze gereserveerde plaats aangewezen. Tineke vertelt over haar privéleven en er wordt veel gelachen. Ze heeft al een half jaar een relatie met een zekere John en heeft 1 zus, Marthe. Ik vertel ook wat over mezelf en na het zoveelste drankje beslissen we om naar huis te gaan. Ik betaal de rekening en voer daarna Tineke weer naar huis. Ik hoop dat ik nog vele jaren haar collega mag blijven!

In het volgende hoofdstuk komt er een tijdsprong van 3 jaar! XStorieesX

(Friends) ForeverWhere stories live. Discover now