POV Koen
Ik was zo blij dat Tineke terug was. Echt waar! Ik opende mijn ogen en zag dat ze naast mij op een van de ondertussen welbekende blauwe stoeltjes lag te slapen. Ik keek op de witte klok en zag dat ze over 5 minuutjes kwamen voor mijn medicatie. Ik maakte Tineke wakker en al kreunend opende ook zij haar oogjes. "Wat is er?" vroeg ze. "Je moet weer je kast in, over 5 minuutjes komt de verpleegster weer!" fluisterde ik. Langzaam kroop ze de kast weer in. We hoorden weer voetstapjes in de gang. De verpleegster kwam binnen en vervangde mijn bakster. "Hatsjie" kwam er uit de kast. De verpleegster keek bedenkelijk. "Das niks, das mijn beltoon!" antwoorde ik op haar blik. Ze ging weer weg en zei nog snel dat ze over een half uur mij kwam halen voor de revalidatie. Tineke kwam al lachend de kast uit en vloog me in de armen. "Dit heb ik zo gemist!" fluisterde ze zachtjes. Tineke besloot even weg te gaan want ze moest nog langs kantoor. Ik maakte me klaar voor mijn eerste keer revalidatie.
POV Tineke
Na deze leuke ochtend kwam het minder leuke. Naar kantoor en weer hetzelfde verhaal doen, en in het ergste geval John nog is tegenkomen ook! Ik liep de inkomhal in en Brigitte kwam al direct op mij afgelopen, ze besprong me bijna. "Aw!" riep ik toen ze op een blauwe plek landde. "Sorry, alles ok?" vroeg ze. "Ja, nu wel!" antwoorde ik. "Zijn jij en Koen nu samen of niet?" vroeg ze. "Ja, we hebben het bijgelegd!" antwoorde ik trots. Ik ging verder binnen en passeerde iemand die ik nooit had willen passeren. "Ha, dag Pussy!" riep hij al fluitend naar mij. Zonder iets te zeggen liep ik verder met tranen in de ogen. Ik passeerde de chef en mocht mijn verhaal nog is doen. Ze hadden allemaal medelijde met mij. Ik mag volgende week weer beginnen werken. We spraken af om Koen is allemaal samen te gaan bezoeken. Vanavond, en dan allemaal in de kasten! Dat wordt plezant... Na mijn kort bezoekje ging ik terug naar het ziekenhuis. Eens daar aangekomen was Koen zijn kamer nog leeg. Nog geen 5 minuutjes later kwamen ze zijn bed binnenrollen. "Heey!" zei ik en ik gaf hem een kus. Hij begroette me terug vroeg me wat over mijn dag. Om 7 uur ging iedereen komen. Plots werd er op de deur geklopt en Brigitte en Eric kwamen binnen. "Moh heeey!" zei Koen. Ze begroetten hem en gingen op de blauwe stoeltjes zitten. Hij genoot ervan, dat zag ik. Ongeveer een kwartiertje later werd er weer op de deur geklopt. Floor en haar hondje kwamen binnen. "Ma heey seg, en ge hebt uwe woef meegebracht!" riep Koen lachend. "Ja, de Fifi wou ook is meekomen." zei ze lachend terug. We waren aan het lachen en Velimir kwam binnen. Ik gaf hem een knuffel want ik had hem al een hele tijd niet meer gezien. Als Patrick en de chef er ook waren, was heel het corps er. We amuseerden ons en lachten. Tot de chef plots het woord nam. "Euh mensen, wij hebben nog iets te bespreken, onze uitstap naar Disneyland!" zei hij. "Jaaaaaaaah" antwoorde Koen. Weer lagen we allemaal strijk. "We vertrekken over 3 weken voor 4 dagen naar Disneyland Parijs!" zei hij trots. "Dat is geweldig, chef!" zei ik. En we genoten nog van de avond.
POV Koen
Ik was verrast door de verrasing van Tineke, het was zeer aangenaam. Zeker nu we naar Disneyland gaan. Ik ben iets van plan... Ik wil haar ten huwelijk vragen in Disneyland. Ik zal de rest wel moeten inlichten. Over een paar dagen mag ik weer naar huis. Ik kan de revalidatie thuis doen, het blijkt zeer goed te genezen. Als ik thuis elke dag zoveel uren oefeningen doe, kom ik er weer door. Tineke was ook al weer naar huis. Ik deed mijn ogen dicht en viel als een blok in slaap.
Heey, wat vinden jullie van het verhaal?? Sorry voor het misschien saaie stuk... Xxx XStorieesX😊
YOU ARE READING
(Friends) Forever
General FictionHet verhaal gaat over de tv-reeks 'De Buurtpolitie'. Het gaat vooral over Koen en Tineke, maar ook over de rest. Het begint bij Tineke die wordt overgeplaatst naar een ander korps. Veel leesplezier!