POV Koen
Mijn voet deed zeer, Dirk had doorgetrapt. Ik had het verpest, we hadden hem. Tineke keek mij bezorgd aan, "Ca va, Koen?" vroeg ze met gedempte stem. Ik knikte zachtjes. Toen ging de walkie, we kregen het bericht dat Floor en Obi hem te pakken hadden. We moesten terug naar kantoor om zijn verhoor af te nemen. De autorit was stil, Tineke reed aangezien ik schrik had dat mijn voet anders nog meer zeer zou doen. Wanneer we op kantoor aankwamen heb ik eerst een steunverband aangebracht voor we aan het verhoor begonnen. Tineke was ondertussen 2 koffie's gaan halen. Dirk werd binnengebracht in de verhoorruimte en zette zich met een plof neer in de zwarte stoel. "Wel Dirk, ik zal met de deur in huis vallen. Waar zijn uw kinderen?" zei Tineke met een niet zo vriendelijke stem. "Kinderen? Heb ik kinderen?" Dirk begon luid te lachen. Ik draaide met mijn ogen. "Luister eens manneke, gij gaat ons nu zeggen waar uw kinderen zijn." Ik kon er niet meer mee lachen. "In mijn auto, denk ik." zei Dirk spottend. "Uw auto? En waar is die?" vroeg Tineke bijna roepend. "Euhm, goede vraag, juffrouw!" zei Dirk terug. Je zag dat hij zo in slaap kon vallen, hij zag er nog slechter uit dan anders. Ik liep het kantoor buiten en wenkte Tineke even mee. Ik begon, "De kinderen zijn sinds gisterenavond spoorloos, en vandaag was het ongeveer 25° C, als het verhaal van die auto waar is betekent dat..." Tineke zuchte diep.
YOU ARE READING
(Friends) Forever
General FictionHet verhaal gaat over de tv-reeks 'De Buurtpolitie'. Het gaat vooral over Koen en Tineke, maar ook over de rest. Het begint bij Tineke die wordt overgeplaatst naar een ander korps. Veel leesplezier!