5 Yıl Sonra
Hasret gözlerini açarak televizyona baktı.."Off çok kötü Yasemin kapat şunu!" Yasemin kıkırdayıp koltuğa biraz daha yayıldı..Önündeki kaseden biraz daha mısır alıp kaşlarını kaldırdı.."Banane..İzlemek zorunlu değil.." Hasret 'Hıı' dedi uzunca.."Şimdide kovuyorsun yani..İyi al kendin izle..Çok bir şey sanki..Ne buluyorsun bunlarda..Defne nerede bu arada?" Yasemin gözlerini filmden ayırmadan dışarıyı işaret etti..."Bahçede Buğra'la oynuyorlardı.."
Hasret yastığı Yasemin'e fırlatıp bahçe kapısına doğru ilerledi..İlerde kızının şen kahkahalarını işitebiliyordu..Hasret Defnenin elindekini görünce istemsizce kaşlarını çattı..Yine alerji olmasından korkuyordu..
Hızlı adımlarla Defnenin yanına geldi..Defne arkasındaki adım seslerini duyunca geriye döndü..Hasret Defnenin elinden tutup önünde eğildi..Sözünü dinlememesinden nefret ediyordu..Doğduğundan beri inatçıydı ve aklına koyduğunu yapıyordu..Kızının elini biraz daha sıkıp gözlerini kıstı.."Defne bugün yediğin kaçıncı çikolata o! Başka yok demiştim!" Defne gülümseyip gözleriyle Buğra'yı işaret etti.."Ama Buğra bana bayışma hediyeşi olarak verdi.." Hasret anlamamış numarası yapıp gülümsedi.."Kızım bu numaralarına kanmıyorum artık!" Defne dudaklarını büzüp yanaklarını şişirdi..Bir omzunu aşağı yukarı kaldırırken "Banane Banane!" diye söylendi.."Yiyicem işte!" Hasret başını gökyüzüne kaldırıp gözlerini kapattı.."Allahım küçük cadımdan sen koru beni!" Defne gözlerini kırpıştırıp çikolatasından bir ısırık daha aldı.."Kimle konuşuyorsun anne?" dedi şaşırmışçasına gözlerini büyütürken.."Kim var yukarıda?" Hasret ayağa kalkıp Buğraya baktı.."Sende Buğra..Ne diyebilirm.." Buğra dudaklarını sıkıntıyla birbirine bastırdı.."Valla küçük cadıma hayır diyemedim!" Hasret Defnenin elinden tutup içeriye doğru ilerletti.."Elin yüzün çikolata içinde kalmış..Banyoya gidiyoruz hemen!"
**
Murat uçaktan inip gözlüklerini başından gözüne indirdi.."Hemen şu işi bitirip geri dönelim..İstanbuldaki tüm işleri bıraktık!" Salih yanaklarını şişirip başını salladı.."Peki.." Murat havaalanından çıkınca yarım saattir onları bekleyen arabaya binip gidecekleri yere hızla hareket ettiler.
Yaklaşık yarım saat sonra şirketin önünde indiler..İçeri girdikten sonra çok geçmeden kendilerini toplantı salonunda buldular..Murat kısa bir gülümsemenin ardından masadaki dosyalara yöneldi..
**
"Alerji olduğunu biliyorsun..Sonra her yerin kabarıyor..Her gün çikolata yememen lazım.." Hasret başını salladı.."Bunları hergün bende söylüyorum Yasemin..Başka şeyler bulmalısın.." Defne gözlerini televizyondaki çizgi filme dikmiş ara ara yüzündeki ifadelerle tepki veriyordu..O sırada Buğra içeri girdi..
"Bu gece yemekler benden.." Yasemin başını olumsuzca salladı.."Hayır..Zehirlenmek istemiyorum ben halledeceğim birazdan.." Buğra gözlerini kaydırdı.."Ahh saçmalamayın..Dışarıdan söz etmiştim..Size yemek yapmayı bende düşünmüyordum!" Hasret Defne'ye baktı.."Uykusu gelir birazdan..Ben bir yere gidemem..Siz gidin!" Defne hızla ayaklanıp iki elini beline koydu.."Anne!Bugün benim doğum günüm..Lütfen gidelim..Lütfen..Lütfen.." dedi parmaklarını birbirine geçirip dudağını büzerken..Hasret dudaklarını birbirine bastırıp kıkırdadı..
**
Murat alnını kaşıyıp telefonunu kenara bıraktı.."Bu yemekte nereden çıktı şimdi?" Salih merakla ona doğru döndü.."Ne yemeği.." Murat sıkıntıyla alt dudağını dişledi..."Kutlama yemeğiymiş..5-10 dakika takılıp çıkarız hemen..Zaten yorgunum bir de yemeği çekemeyeceğim..Kusura bakmasınlar!" Salih boğazını temizledi.."Buişide aldık..Maşallah bir açıldık tam açıldık..Bugünlere döndüğüne bazen şaşırıyorum kardeşim!" dedi kolunu Muratın omzuna atarken..Murat kaşlarını çatıp Salih'e baktı.."Dalga mı geçiyorsun?!" Salih iki omzunu yukarı kaldırdı.."Yoo. Ne alaka?" Murat Salih kolunu bir eliyle indirip zorla gülümsedi.."Bu kadar laubali olmamanı öneririm.." Salih bir kez yuutkunup önüne döndü.."İyi öyle olsun bakalım..Nerede yemek yiyeceğiz?"
**
"Bende Yasemin'inkinden alacağım..Defne meyvesuyu içsin." Defne gözlerini Hasrete dikti.."Bende sizin içtiğinizden içcem..Kiraz suyu." Buğra gülmesini engelleyemedi..Hasret kaşlarını çatıp bakınca eliyle kapatıp gözlerini kırpıştırdı..Tekrar Defne'ye döndü.."Bizim içtiğimizi büyüynce içersin tamam mı?Siz dediğimi getirin lütfen.." dedi garsona..Garson onaylayınca yanlarından ayrılıp diğer masaların siparişlerine yöneldi...Buğra iki kolunu masaya dayayıp etrafa göz gezdirdi.."Nasıl beğendiniz mi?" Hasret tek kaşını kaldırıp 'Fena değil..' diye mırıldanırken Yasemin bardağındaki sudan bir yudum aldı.."Güzelde..Pahalı bir yere benziyor..Hesabı öderken sorun yaşamayasın.." dedi şaka yapıp gülerken.."Ha- ha ha" diye taklit etti Buğra Yasemin'i "Çok komik!Siz birde yemeklerini görün.." Hasret Defnenin önüne masadaki servis örtülerinden birini ayarlarken kaşlarını kaldırıp Buğraya döndü.."Daha önce gleinmiş demek ki?Sevgilin falan mı var..Yine bir kız bulmuşsundur.." Buğra çekici gülümsemelerinden birini yüzüne yerleştirip Hasrete baktı.."Biliyorsun peşimde sürüce kız var..Bunlara senin küçük kızında dahil.." dedi Defneye bakıp parmağıyla burnuna dokunurken..Hasret Buğranın eline vurup "Kızımı kötü işlerine bulaştırmaé deyip gülümsedi.**
Murat yaklaşık yarım saattir karşısındaki kadının sırtına gözlerini dikmiş şüpheyle boynunu kaşıyordu..Salih kolundan dürtünce kendine gelip adama doğru döndü..Adam onunla konuşmasa bile masadakilerle konuşurken ara ara Murata bakıp ondan da bir hareket bekliyordu..Yanından Salih "Murat neyin var senin..Dinlemediğini anlıyor adam!" diye söylendi..Murat gözlerini adama çevirip kalkmak için birkaç kez boğazını temizledi.."Bu işimizde de aynı ciddiyeti gösterdik ve projeyi aldık..Her geçen gün daha da büyüyor ve gelişiyoruz! Bunu sağlamamızdaki en büyük etken tabiki Murat..!" Murat karşısındaki adama kısa bir bakış atıp ayağa kalktı.."İzninizle bir telefon görüşmesi yapmam gerekiyor..5 dakikaya geliyorum.." Karşısındaki takım elbiseli adam gülümseyip memnuniyetle onayladı..Murat karşısında gördüğü manzaraya bakıp kendinden beklenmeyen hareketlerle çıkışa doğru ilerledi..Adamdan izin isterken masadan onlarda ayaklanmış çıkışa doğru ilerliyorlardı..Yanlarında sarışın bir adamla küçük bir kız da bulunuyordu..Murat Yasemin'in evlenmiş olduğunu düşündü..Diğer ihtiimali düşünmek bile istemiyordu..Küçük kızla adam elele tutuşmuş önden ilerlerken Yasemin ve Hasrette -Öyle olmasını istiyordu- arkadan ilerliyordu..Yanlarındaki O kadının Yasemin olduğuna emindi! Tahmin ettiği kişininde o olmasını istiyordu..Belki şimdi sırası değildi ama uzun zamandır özlemini çektiği tek aşkıydı! Murat Yasemin'in bir anda ona bakmasıyla durdu..Yasemin'in gözleri uzun süre onda takılı kalınca Murat dudaklarını aralayıp Yasemin'in yanında yürüyen kişiye odaklandı.."H-Hasret!" dedi beklemeden çıkan sesiyle..Yasemin'in yanında ilerleyen kişi aniden olduğu yerde kalınca Murat gülümsemeye çalıştı..O..Kesinlikle Hasretti!
**
Hasret Murat'ın sesiyle olduğu yerde kaldı..Gözleri Defneyi bulurken başını 5-10 adım önlerinde ilerleyen ikiliye çevirdi..Buğra ikisine şüpheyle bakıp arkalarındaki adamı gözüne kestirdi...Şüphelenmemesi gerekiyordu..Hiçbir şeyden haberi olmaması gerekiyordu..Bugüne kadar nasıl geldiyse bundan sonrada öyle olsun istiyordu..Bunu yapmayı planlıyordu..Ta ki Defnenin 'Annee!' diye bağırmasından sonra aklındaki her şey silindi..Şimdi ne tepki verecekti?
BÖLÜM SONU.