Hoofdstuk 2

58 7 0
                                    

Ik keek om me heen.De twee weken in Hong Kong waren voorbij en ik stond op het punt om te verschijnselen naar Londen.Ik had gister afscheid genomen van Louise.

Er liepen twee dreuzels langs en toen die voorbij waren verschijselde ik naar Londen.Ik liep door de straten van de stad die ik zo goed kende.

Ik had een kamer gehuurd in de lekke ketel.Ik kende de waard persoonlijk.Tom was een oude vriend van mijn vader geweest.Ik zag het kleine cafe en liep er naar binnen.Bij de balie legde ik wat geld neer.

Toen Tom me zag glimlachte hij 'Ah Demi Goed je te zien'Ik glimlachte terug en hij wees me een kamer,het was laat in de avond en ik besloot te gaan slapen.

Toen ik s,ochtends wakker werd liep ik naar beneden.Er kwam een hond aanlopen die me deed denken aan de faunaatform van Sirius.Ik schudde het idee weg en knielde bij de hond neer.Voorzichtig aaide ik de hem.Ik grinnikte.Een roodharige vrouw kwam binnen en zei 'SLUIPVOET WAAR BEN JE'

Ik glimlachte en pakte het hondje voorzichtig op.'Volgens mij is dit uw hond'Er kwam een hele roedel kinderen achter haar.En een paar volwassenen.De vrouw zuchtte 'Dankjewel liefje die hond loopt ook altijd weg'Ik grinnikte en overhandigde haar de hond.

'En wie ben jij dan wel' Een van de roodharige jongens keek me brutaal aan'Ron!Wees niet zo brutaal'Ik grinnikte en gebaarde dat het niet erg was 'ik ben Demi Sharpe' 

De mond van de jongen viel open.Alle mensen keken verbaast 'Die van de legende?' De enigste jongen met zwart haar keek me aan en ik knikte.'Maar wat doe je dan in Londen je woont hier toch niet' 

Ik grinnikte en schudde mijn hoofd 'Ik woon nergens'De vrouw lachte en zei 'Kom jongens we hebben haar wel genoeg lastig gevallen' Ik glimlachte 'Oh nee natuurlijk niet ik vindt het hartstikke leuk om met mensen te praten.Vinden jullie het erg dat ik mee loop?' 

De vrouw glimlachte ook 'Dat lijkt me leuk'Lachend om de grappen die een van de roodharige jongens maakte liep ik door de wegisweg.'Harry Potter'

 Meteen keek ik op.Ik zag een blonde jongen staan en toen ook zijn vader.Ik glimlachte 'Lucius?'Toen hij mij zag glimlachte hij ook.'Ah Potter ga je dan toch nog met het goede soort om.'

De blonde jongen lachte 'Demi hoe gaat het?'Hij knikte naar me en ik knikte terug 'Goed zoals altijd en met jou?'Hij keek even naar zijn zoon en knikte toen 'Goed Goed' 

Ik glimlachte.Lucius gebaarde naar zijn zoon dat hij moest komen hij knikte naar me toen hij langs liep.De jongen die blijkbaar Potter was was rood van woede.'Jij bent Potter?De Potter?'

Hij knikte en wreef over zijn neus. 'Jij kende mijn ouders toch?Ik zag je naam op de Sluipwegwijzer'Bij die naam verbleekte ik.'Hoe-wat-Wie heeft je die map gegeven?' 'Remus'

Ik zuchtte en mompelde iets onverstaanbaars.'En van Siri-.'Hij hield zijn hand voor zijn mond alsof hij zich had versproken.Ik trok mijn wenkbrauw op.Ik fluisterde zachtjes 

'Je wil me vertellen dat je die map hebt gekregen van een gevangene?' Harry stamelde iets en zei toen 'Ken je Sirius?'Ik keek om me heen.De roodharige familie wachtte verderop op ons.

'En of ik Sirius ken.Doe hem de groeten van me als je hem ziet'Harry keek me aan 'Je kan ook met ons meegaan en hem ontmoeten'

Ik kuchte en schudde toen mijn hoofd'Harry je kent de legende ik blijf nergens langer dan 2 weken ook in Londen niet' Harry keek even naar de familie 'Een kleine ontmoeting dan?'

 Ik zuchtte en zei toen 'Nou een kleine ontmoeting dan meer niet'Harry zuchtte opgelucht.De kinderen hadden al snel hun spullen voor Hogwarts en na een tijdje wou de vrouw waar ik al van wist dat ze Molly heette me gedag zeggen.

We stonden in hartje Londen.Harry daar in tegen trok me mee naar een oude straat.En voordat ik het wist stond ik voor een huis.Ik keek Harry aan en hij wees naar het huis.

We liepen naar binnen.Ik bleef op de drempel staan toen ik de stem van Remus hoorde ik wou rechtsom draaien maar Harry trok me mee.

Hij klopte aan op een deur en opende die.We kwamen uit bij een eetkamer en keuken waar meerdere mensen zaten.Ik wou weg lopen maar Harry hield me stevig vast '

Ah Harry en'Remus stem stokte even en ik hoorde Sirius 'Demi' zeggen ik knikte ik keek even naar hun 'Nou weet je het was weer gezellig ik ga weer'

 Ik wou me omdraaien en weglopen maar Harry had me nog stevig vast en ik zuchtte ik keek in de groene ogen 

'Harry ik kan hier niet blijven hoe graag je het ook zou willen de wereld is mijn thuis .Over 2 weken staat er en reis gepland naar Duitsland en over 4 weken ga ik naar Rusland.Geloof me zo staan al mijn reizen het hele jaar door geplant'

Ik sloeg de jongen op zijn schouder 'Het was harstikke leuk om je te zien maar het kan gewoon niet'Ik gaf de jongen een knuffel en draaide me om deze keer had hij me niet meer vast.

Hij wou nog achter me aan lopen maar ik hoorde Sirius zeggen 'Doe maar niet Harry Demi komt wanneer ze komt en gaat weg wanneer ze gaat.Laat haar maar.Dat is haar lot.'

 Molly schoot echter wel voor me in mijn loop naar de deur.'Het was leuk om je eens echt te ontmoeten'Ik knikte en ook haar gaf ik een knuffel 

'Ik hoop je eens weer te zien Demi'Ik glimlachte 'Ik jou ook Molly Ik jou ook'

come and goWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu