Hoofdstuk 11

47 5 0
                                    


We stonden in onze hotelkamer.Remus keek om zich heen.Alles stond nog precies hetzelfde.Wat natuurlijk logisch was.

Remus plofte neer op een van de stoelen.Sirius plofte naast hem neer.Harry volgde hun 'Kom je ook zitten?' 

Harry keek me aan.Langzaam schudde ik mijn hoofd 'Ik ga een stukje lopen' Harry knikte begrijpelijk.

Ik pakte mijn rugzak en liep de kamer uit.Ik ging weer naar het coffee winkeltje en ging weer op het terras zitten.Langzaam aan begon ik weer te tekenen.

Opeens werd een van de stoelen naast me naar achter getrokken en zag ik Remus staan 'Mag ik?' Ik knikte.

Hij plofte neer.Hij keek even met grote ogen naar mijn tekening 'Dat is echt' even nam hij adem 'Mooi' Zachtjes bedankte ik hem.

Ik tekende rustig verder.Van uit mijn ooghoek keek ik naar Remus.Hij keek terug en glimlachte toen hij zag dat ik ook naar hem keek.

Ik deed mijn tekenblok dicht en deed hem in mijn tas.Remus leek even uit het veld geslagen maar pakte toen mijn hand

 'Ik heb je gemist' Ik glimlachte.Ik bestelde ook een koffie voor Remus 'ik snap niet dat je weet hoe je moet omgaan met dreuzels ze zijn zo anders dan wij' 

Ik grinnikte 'Door de jaren heen leer je het' Remus grinnikte ook 'Hoelang reis je eigenlijk al?' Daar moest ik even over nadenken

 'Weet ik eigenlijk niet lang in ieder geval' Remus knikte 'Altijd alleen?' Ik knikte 'Altijd alleen' Remus keek even om zich heen en zei toen 'Vanaf nu niet meer' 

ik zuchtte en knikte toen langzaam.Ik dacht aan alles wat er zou kunnen gebeuren nu we met zijn vieren reisden.

'Waar ben je bang voor?' Remus keek me onderzoekend aan.Ik zuchtte 'Waarom ken jij me zo goed?' Remus grinnikte.

'Er zijn gewoon zoveel risico,s Sirius kan gepakt worden Harry kan worden vermoord en jij' Ik dacht aan volle maan en slikte even.

Remus pakte mijn hand 'Denk niet aan volle maan' 'Waarom niet?' Ik keek Remus aan 'Omdat dat niet jouw probleem is' 

ik keek in zijn ogen 'Nu je mee reist is dat wel mijn probleem' Remus kneep in mijn pols 

'Dat is het niet dat is het nooit geweest en zal het nu ook niet zijn' Ik zuchtte 'Zullen we samen terug lopen?'

Remus knikte.Ik haakte in zijn arm en samen liepen we naar onze hotel kamer.Sirius en Harry zaten tv te kijken met pizza dozen in hun handen.

Toen Sirius ons zag glimlachte hij 

'Demi Demi!Harry heeft me uitgelegd hoe zon dreuzel ding werkt en nu kijken we voetbal ik heb echt geen idee wat dat is maar ik vind het wel leuk en oh ja Harry heeft ook pizza bestelt dat had ik nog nooit gehad maar het is echt super lekker dreuzels vallen best mee-' 

Ik grinnikte 'Sirius je ratelt als een kind van 5' Sirius lachte 'maar ik ben nog een kind van 5' 

Remus lachte ook terwijl hij zich liet neervallen in een van de stoelen.Ik ging zitten aan het rommelige bureau en begon langzaam op te ruimen.

We zouden binnen 2 dagen naar Amerika gaan 'Waarom ruim je op?' Harry keek me aan.Ik glimlachte 'Over 2 dagen gaan we naar Amerika' 

Sirius leek minder blij te zijn 'Ik heb een hotel geboekt voor Sirius en wij gaan naar Annelieke' Harry knikte 'Dus dan zit ik daar 2 weken alleen'

 Ik zuchtte en schudde mijn hoofd 'We zullen een paar nachten bij Annelieke blijven slapen maar niet twee weken lang' 

Sirius knikte en concentreerde zich weer op de tv. Het bureau was opgeruimd.Mijn rugzak was ingepakt en ik was eigenlijk al klaar om te gaan.

come and goWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu