Hoofdstuk 7

52 6 0
                                    

Zuchtend plofte ik neer op een van de bedden.Sirius keek om zich heen 'Wow het is wel groot'Ik knikte en haalde mijn schouders op 'Ik ben hier toch maar 2 weken' 

Sirius grinnikte en Harry plofte ook neer op de bedden 'Wat doen we hier eigenlijk?'Ik keek hem aan en kuchte 'Nou aangezien Rusland op mijn landenroute staat en iemand hier'

Ik wees heel uitbundig naar Harry 'Heel graag met me mee wou gingen we hier naartoe' Harry knikte en keek om zich heen.

Ik liep naar mijn bureau en ging zitten 'Kunnen we iets leuks gaan doen?' Ik zuchtte 'oh god daar gaan we al' 

Ik ging voor Harry zitten 'Harry met mij mee reizen betekend niet alleen maar leuke dingen doen.Ik zit soms hele dagen op een terras of ik ben aan het tekenen en trouwens hij kan nergens mee heen' 

Ik wees naar Sirius.'Ik kan toch wisseldrank gebruiken?'Zachtjes moppelde ik hopend dat ze me niet hoorden 'En daarom reis ik altijd alleen' 'Pardon?' 

Mislukt ze hadden me wel gehoord 'Nee niks' Ik stond weer op en pakte mijn rugzak. 'Geef hem de onzichtsbaarheidmantel' 

Harry knikte en liep naar zijn tas.Een oud kleed kwam tevoorschijn.Sirius pakte hem aan en deed hem om.'Waar gaan we heen?' 

Ik zuchtte 'Dat zie je vanzelf' We liepen door de gang en stapten in de lift.Sirius gniffelde even en ik zei best luid 

'Stil nou' Gelukkig was er niemand anders in de lift.'Sirius ik zweer het je hou je stil anders sta je morgen weer in Londen'

Hij zuchtte en ik hoorde hem zachtjes 'Ja' zeggen.Snel liepen we naar mijn favoriete terras.ik plofte neer op een van de stoeltjes.

Sirius en Harry kwamen naast me zitten.Ik trok mijn tekenblok uit mijn tas en bladerde er door heen 'Ik kan niet wachten totdat we in Amerika zijn'

Gelijk keek Harry me aan 'Gaan we daar heen?'Ik knikte 'Volgende week'Harry wou naar Sirius kijken maar kwam er toen achter dat hij onzichtbaar was en gniffelde even.

Na een paar uur had ik een prachtige kerktoren na getekend 'Je hebt echt talent' zachtjes bedankte ik Sirius en stond ik op.

Al snel volgden Sirius en Harry.Ik liep weer naar de koffieshop en na 5 minuten stond ik weer buiten met koffie.

Sirius grinnikte en ik liep door.Ik liep met Harry en Sirius op mijn hielen doelloos door Moskou 'Waar gaan we naar toe?' 

Ik keek Harry aan en haalde toen mijn schouders op 'Weet ik niet ik liep gewoon doelloos rond' Harry keek me aan 

'Dus dit doe jij in je leven?Een beetje doelloos rond lopen' Ik grinnikte 'Saai klinkt het he?'En toen schudde ik mijn hoofd

 'Nee ik heb in sommige steden vrienden en daar spreek ik dan mee af als ik terug kom in die stad'Harry knikte 'En vanaf nu is dat ook jou leven'

Hij keek me aan 'Hoef ik niet meer terug?'Ik keek even naar de waas die Sirius was en schudde toen mijn hoofd 'Als je me belooft voorzichtig te zijn' 

Hij knikte en keek echt blij 'En Sirius' Opnieuw keek ik naar de waas 'Als ie me belooft dat ie niet onder die mantel vandaan komt'

 Opeens voelde ik twee sterke armen me omhelzen en hoorde ik iemand zeggen 'Dankjewel' Ik glimlachte

 'ijsje?' Harry begon te juichen.Na even zitten we in de hotelkamer een ijsje te eten.Grinnikend keek ik naar hoe sukkelig Sirius zijn ijsje aan het eten was.

Toen hij zag dat ik naar hem keek zei hij 'Wat?' Ik schoot in de lach 'Je ziet eruit alsof je je ijsje in je neus hebt gedrukt' 

Nu zag Harry het ook en begon hij hard te lachen.Sirius liep snel naar de badkamer.Harry keek me aan 'heb je vrienden in Amerika?'

Ik knikte 'Een oude vriendin woont daar' Harry knikte en zuchtte 'Wat doen we dan met Sirius?'Ik zuchtte en dacht na.Sirius kwam opdat moment binnen lopen en zei 

'Wat doen we met mij?' Ik kek hem aan 'Ik heb een vriendin in Amerika en daar gaan we volgende week bij op bezoek maar ik weet niet wat we dan met jou moeten' 

Sirius plofte neer op een van de stoelen 'Oh dat' Ik knikte en zuchtte 'Wanneer gaan ze er nou eens achter komen dat je niks hebt gedaan' 

hij haalde zijn schouders op.Ik zag in de verte een uil aanvliegen en na een tijdje plofte het beestje neer op het raamkozijn.

Ik liep naar hem toe en bedankte hem zachtjes.Ik gaf hem een aai over zijn kopje en toen draaide het beestje zich om en vloog hij weer weg.

Aan Sirius Black

Ik keek raar maar overhandigde de brief aan Sirius.Fronzend las hij hem hij keek even naar Harry en gaf de brief toen aan mij.Ik begon te lezen.

come and goWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu