Hoofdstuk 14

48 7 5
                                    


Demi pov.

Ik werd de volgende morgen met een glimlach op mijn gezicht wakker.Remus was al uit bed.In het andere bed lag Sirius te snurken.Ook Harry was al uit bed.Langzaam stond ik op en rekte ik me uit.Ik liep naar de eettafel en zag daar een briefje liggen.

Lieve Demi en Sirius (Dat lieve is alleen voor Deems niet voor jou padvoot)

Harry en ik zijn de stad aan het verkennen.Zoals Demi ook altijd doet want ja we moeten de traditie in eer houden tot straks 

Remus en Harry 

Ik glimlachte en liep naar het kleine aanrecht.Ik maakte een koffie en plofte toen weer neer aan de eettafel.

Ondertussen dacht ik met een lach op mijn gezicht na over Remus woorden.Hij was met Harry de stad aan het verkennen.

Voor mij.Opeens hoorde ik een hard geklopt op het raam.Ik zag een uil voor het raam zitten.

Automatisch keek ik even naar Sirius in de hoop dat hij niet wakker zou worden.Ik liep naar de uil vast en zag in een krullerig handschrift mijn naam staan.

Ik pakte de brief en aaide de uil even over zijn kop.Die keek even zachtaardig en vloog toen weg.Ik bekeek de envelop "Demi Sharpe" las ik nog.

Ik snapte het nog niet en besloot de envelop nog niet te openen.Ik gooide hem op de achtertafel en rekte me uit.

Opeens hoorde ik een harde klap.Geschrokken keek ik om me heen.Ik begon te lachen toen ik zag dat Sirius uit zijn bed was gevallen.

Slaperig keek hij om zich heen.Tranen rolden over mijn wangen van het lachen.Vernietigend keek Sirius me aan en stond hij op.

Langzaam liep hij naar de tafel en plofte hij neer op een van de stoelen 'moeten jullie niet naar die vriendin?' 

Ik schudde mijn hoofd 'morgen' Sip knikte Sirius 'Moet dat echt?' ik knikte 'Dat heb ik allemaal al gepland toen jullie nog niet mee gingen' 

Opeens hoorden we een enorme klap en zagen we Harry bezweet in de deuropening staan.Raar keek ik hem aan

 'Wat doe jij nou hier?' 'R-R-R' Hijgend probeerde hij uit zijn woorden te komen.De nog altijd slaperige Sirius stond op en kalmeerde Harry een beetje.

'Rustig aan' Toen Harry op adem was gekomen zei hij 'Remus heeft een ongeluk gehad' Verbaast keek ik hem aan 'Een ongeluk?'

 Sirius was me zoals gewoonlijk voor 'Hoe bedoel je ongeluk?' Harry keek met gepijnigde ogen naar Sirius 'Harry! wat voor ongeluk?' 

Harry haalde zijn schouders op 'Hij is geraakt door een auto'Gelijk keek Sirius gespannen 'Waar is hij?' Harry bleef stil 'Harry waar is hij?' 

Harry keek even om zich heen 'In een Muggle ziekenhuis' Hij haalde een briefje uit zijn zak en liet het hem zien "LikeloHospital" 

was het enigste wat ik mee kreeg van het briefje.Ik liep naar de deur en verliet de hotel kamer.Al snel kwamen Sirius en Harry achter me aan.

Ik moest en zou weten hoe het ging met Remus.Snel rende ik naar de lift.Sirius en Harry kwamen ook in en hijgden na.

Ik stak mijn hand uit en na 2 seconden stonden we in een klein steegje.Ik keek om me heen terwijl ik het steegje uitliep en zag daar een een groot gebouw.

Het ziekenhuis.Snel rende ik naar binnen.Sirius en Harry renden zoals gewoonlijk achter me aan en al snel stonden we in het gebouw.

Ik zag en balie en liep daar iets rustiger naar toe.De vrouw achter de balie keek op haar computer 'UHUM' 

Ik kuchte luid zodat ik zeker wist dat ze me hoorde.De vrouw keek me arrogant aan en zei toen 'Ja?' Ik zuchtte 

'We zijn hier voor Remus Lupin' De vrouw keek op haar computer en zei toen 'verdieping 3 kamer 7' ik knikte en rende snel naar de lift.

Niet zeker wetend wat ik zou aantreffen stond ik half shakend in de lift.Sirius sloeg een arm om me heen.

Ik keek in de grijze ogen die me bedroeft aan keken en hij zei 'Het is vast oke' We kwamen al snel bij de derde verdieping.

Rustig stapte ik uit de lift.Al snel kwamen we bij de zevende kamer.Een dokter schoot voor me en keek me aan.

 'Bent u familie van Meneer Lupin?' ik knikte 'Ik ben zijn' ik slikte even 'Vriendin' Officieel had Remus me niet gevraagd.

De man keek me aan en zei toen'De heer Lupin is in een kritieke staat.De auto heeft hem hard geraakt.De kans dat hij het haalt is minimaal.Het spijt me'

 De man keek Sirius even aan en zei toen 'Jullie kunnen hem bezoeken' en opende de deur.Een traan rolde over mijn wang toen ik Remus zag liggen.

Ik liep naar de stoel naast zijn bed en pakte zijn hand.Zachtjes begon ik te fluisteren 'Reems toch.' Een snik verliet mijn mond

 'Ik hou zoveel van je' opeens voelde ik een kneepje.Ik dacht dat ik het me verbeelde het me maar toen opende hij een oog en daarna ook de andere.

Hij kwam iets omhoog en keek me aan 'Deems' Ik keek in de blauwe ogen en voelde weer een traan vallen 

'Reems'

 De dokter kwam weer aanlopen 'Ah meneer Lupin u bent wakker.Dat hadden we al verwacht.Geniet hiervan u levensloop zal niet lang meer duren'

 Hij gaf Remus een paar papieren en zuchtte toen.Remus knikte als teken dat hij het snapte en keek me aan 

'Ik-' even stopte hij met praten 'Ik hou van je' Ik keek hem met ogen vol tranen aan 'Remus niet doen' 'Beloof me dat je door gaat met je leven als ik er niet meer ben'

 Hij keek me aan 'Remus nee niet doen alsjeblieft' Remus pakte mijn hand wat strakker vast 'Ga alle plekken van de wereld rond en zorg goed voor jezelf.' 

Hij keek even naar Sirius 'Zorg voor haar' ook keek hij naar Harry 'Vecht voor jezelf jongen Lily en James zouden trots op je zijn'

 Zijn ogen gingen weer naar mij 'Ik hou echt ontzettend veel van je.Vecht voor je leven ga alle plekken van de wereld af en bekijk alles wat je wilt bekijken' 

Hij boog iets voorover en kuste mijn lippen.Hij keek me nog even aan en zei toen 'Ik hou van je Deems' Langzaam zakte hij verder naar beneden

 'En ik van jou Moony' met tranen in mijn ogen zag ik het apparaat dat Remus hartslag aangaf een lange streep worden.

Duizende tranen liepen over mijn wangen.Sirius verschoof en liep om het bed heen.Hij trok me in een knuffel.Ik voelde de tranen op zijn shirt komen en dacht alleen maar aan 4 woorden.Hij was echt weg.


{A/N}  

Im so sad now :(

'


come and goWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu