Hoofdstuk 5

56 6 0
                                    


Na even trok ik Harry van me af. 'We moeten gaan'Harry schudde zijn hoofd 'Ik wil hier niet weg'Ik streelde zijn haar.

'We moeten wel anders worden ze thuis ongerust'Even keek ik naar Sirius.'Ik moet ook weer terug'

Gelijk keek Harry me aan.Hij begon te fluisteren'Nee Demi alsjeblieft blijf'hopeloos plofte ik neer op de bank.

Ik zat in een enorme tweestrijd.Terug naar Duitsland of hier in Engeland blijven.Ik legde mijn handen voor mijn gezicht.

Ik haalde mijn handen weer van mijn gezicht en keek Harry aan.Ik stond weer op 'Ik kan het niet.' Harry keek me aan.'Alsjeblieft'

 Ik keek even naar Sirius en schudde toen mijn hoofd'Het spijt me zo enorm Harry' Ik omhelsde hem.Opeens viel het me op dat hij net zoals James naar bosbessen rook.

Ik kwam los.'Sorry' Harry keek me aan 'Mag ik met je mee?'Even keek ik weer naar Sirius en schudde toen langzaam mijn hoofd.

De groene ogen keken me wanhopig aan.'Je hoort hier Harry.Bij je vrienden hier ligt je hart.Geloof me als je met me mee gaat wordt je helemaal niet gelukkig.Ik ben niet dapper zoals de legende zegt ik-je gaat niet met me mee en Sirius ook niet'

Even keek ik in de grijze ogen.'Ik slikte toen ik zag hoe vol van verdriet ze waren.Ik legde mijn hand naar voor zodat we konden verschijnselen.

We stonden weer in de eetkamer.Remus zat er nog steeds.Inmiddels rolde er een traan over Harry,s wang.

Het brak me om hem zo te zien.Even pakte ik zijn hand 'Geloof me hier worden we beiden gelukkiger van'

Ik slikte en voelde een traan over mijn wang rolen.

Ik kuste Harrys wang en omhelsde hem nog een keer.Ik keek in de groene ogen en verschijnselde toen.

Terug naar mijn hotel kamer in Duitsland.Ik plofte neer op het bed en viel al snel in een droomloze slaap.

De weken in Duitsland gingen trager dan ooit.Ik was blij toen ik kon door reizen naar Rusland.Ik had niks meer gehoord van Harry en was daar aan de ene kant erg blij mee.

De jongen zou gelukkiger zijn zonder mij dat wist ik zeker.In Rusland had ik een grote hotelkamer.Hij was ruim en groot.

Precies zoals ik hotelkamers graag zag.Ik tekende weer veel.Rusland had me veel te bieden en mijn tekenboek werd aardig vol.

Ik besloot er in Amerika een te kopen.Rustig liep ik door de straten van Rusland.Ik kwam een koffieshop tegen en liep er naar binnen.

10 minuten later stond ik buiten nippend aan mijn warme koffie.Ik slenterde weer verder door de straten en keek veel om me heen.

Rusland was mooi in de zomer erg mooi.Ik vond het het fijnst om te reizen in de zomer.Alles was dan mooi in de zomer.

In de winter waren veel steden heel kil vooral in Europa.Ik probeerde dan ook zoveel mogelijk steden op te zoeken in Europa zodat ik in de winter naar landen kon waar ze zomer hadden.

Ik glimlachte bij het idee.Nu klonk het net alsof ik winter haatte wat enigzins ook wel klopte.Ik had het niet zo op kou en al helemaal niet op sneeuw.

De bewoners van een stad waren ook niet bepaald vrolijk als het sneeuwde.Daarom was ik liever niet in steden waar het sneeuwde

.Veel mensen vroegen me of ik kerst dan niet missen.Ik schudde dan mijn hoofd en zei 'Kerst was nooit echt iets voor mij'.

Ik miste natuurlijk wel een familie om bijvoorbeeld kerst mee te vieren maar daar had ik dan weer mooie dingen voor in de plaats gekregen

.Ooit op een dag zou ik met Harry kerst vieren dacht ik.En dan koop ik zoveel cado,s voor hem dat hij niet wist wat hij als eerste moest openen.

Ik dacht natuurlijk ook vaak aan het moment dat ik zou beslissen te stoppen met reizen.Ik had er dicht tegen aan gezeten in Engeland.

Maar ik zou nooit gelukkig worden in een huis,Nu nog niet in ieder geval.Ik zat weer op een terras en tekende een boom die recht voor mijn neus stond.

Denkend aan Engeland tekende ik een Engelse vlag.Toen ik klaar was borg ik mijn tekenblok weer op en bladerde ik door het boek.

Er werd vaak tegen me gezegd dat ik talent had voor tekenen.Ik haalde dan mijn schouders op en ging er niet op in.

Ik besloot te gaan eten in een restaurantje.Ik plofte neer bij een tafeltje.Er kwam een jonge jongen naar me toe lopen en vroeg me wat ik wou bestellen.

Ik ging voor vis en aardappels.Al snel was het er en ging ik eten.Ik moest toegeven dat ik lekker had gegeten.

Slenterend ging ik terug naar mijn hotel.Ik ging met de lift naar boven.Ik liep naar het bureau en zag een brief liggen.Ik herkende het handschrift niet maar zag staan 'Voor Demi Sharpe' 

come and goWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu