"Voi reusi!Voi reusi!"îşi spune Maia in gand, in timp ce loveşte partea de jos a geamului minuscul."Alex nu are loc sa iasa pe acest geam minuscul.Trebuie sa mai sparg un pic din el."Pana la urma Maia reuseste sa dărâme câteva caramizi,iar apoi da jos rama geamului.
-Gata!Acum hai,"piticule"!Hai sus pe geam.
-Esti sigura?
-Foarte sigura!
-Lyla!Vino!
-Cine este Lyla?
-Sora mea...a transformat-o si pe ea ca sa ma supere pe mine.Atunci apare un catelus,dragut si mititel, rasa Beagle.Acesta catea este Lyla.Sora mai mica a lui Alex.
-Buna, Maia!spune Lyla.
-Deci la asta se referea bunica mea,in scrisoare.Pot vorbi cu doua animale. Bufniţa si câinele...doua din multele mele animale preferate...
-O intelgi?intreaba Alex.
-Da...pot vorbi si cu Bufi.
-Wow...nu am mai vorbit cu Lyla de 3 zile...imi poti spune cum se simte?
-Desigur!Lyla,poti sa-mi răspunzi la intrebarea pusa de fratele tau?
-Da!Spune-i ca ma simt bine,sa nu-si faca griji...îi spune Lyla Maiei.
-Alex...Maya a spus sa nu-ti faci griji, ca se simte bine.
-Ce uşurare.Dupa atata vorbărie,Alex,Lyla,Maia si Bufi au reusit sa iasa de acolo.Au coborât de pe scara si Maia s-a gandit unde ii va duce pe Alex si Lyla.
-Trebuie sa fie un loc unde sa mergeti. Daca am reusit sa va scot de aici,voi reusi sa va gasesc si un loc.
-Dar cum?intreaba Bufi.
-Bufi,tu o sa ma ajuţi cel mai mult. Deoarece tu ai aripi,vei zbura de-a lungul curţii.Poate vei gasi ceva.
-Am inteles!
-Acum, hai!Si voi,trebuie sa găsim ceva.Bufi zboară in toate locurile din curte, dar nu găseşte nimic.Dupa ceva timp,oboseşte si se pune pe o scândură a gardului.Acea scândură se roteşte si Bufi ajunge intr-un alt loc.
Maia o aude ţipând si se duce dupa ea cu Alex si Lyla.Lyla miroase scândura cu nasucul ei mititel,si atunci se învârte scândură si cu ea.Bufi se bucura sa o vadă pe Lyla.Era speriata.La fel se intampla si cu Alex.Apoi Maia îşi spune in minte"Vei reusi!Daca a putut Alex,Lyla, pana si Bufi,poti si tu!Curaj!" Si se urca pe scândură,si se rostogoleste,in acel loc,intalnindu-se cu ceilalti.
Maia sufla uşurată ca torul a decurs bine pana acum.Se gandeste ca asta e doar inceputul.Adevarata aventura abea incepe.
-Ce ciudat e locul asta!E plin de tunele.Spune Alex uimit.
-Sa ma gandesc...Mergem la dreapta -mana mea norocoasa-.Hmmm!La fix!Sunt 4 tunele.Ne despartim si vedem unde ajungem.
-Mie-mi convine!spune Bufi.
-Maia!
-Da,Lyla!
-Mie mi-e frica...nu vreau sa merg singura...
-Lyla,curaj!Esti un caine de vânătoare, un Beagle.Poti mirosi pericolul si diferite mirosuri de la km depărtare. Nu esti un caine oarecare.Esti unul magic.
-Ai dreptate!Curaj,Lyla!îşi spune Lyla in gand.Atunci fiecare îşi aduna curajul si pornesc prin tunele.Fiecare tunel este întunecos.Dar cand Maia intra in tunel îşi spune in gand"Daca ar fi lumina aici..." si atunci se aprind toate torţele.
-Cum...eu am facut asta?Neee..nu cred.
Atunci o vede pe femeia in mantie neagra la curba tunelului.
-Hey,tu!Stai!striga Maia cand o vede.
Dar femeia fuge.Maia incepe sa alerge dupa ea cat o tin picioarele.Se opreste cateva minute sa-si tragă sufletul apoi incepe din nou sa alerge dupa femeie.
-Sunt sigura ca tu l-ai vrăjit!Stai!
Femeia nu se opreste.Inca aleargă.O ia la stanga,iar cand Maia ajunge la coltul tunelului nu mai vede pe nimeni.Era doar o usa mare,maro.Se opreste si se uita cu atentie la usa.Dupa cateva minute se îndreapta spre usa si o deschide.
-E cineva?
Nu raspunde nimeni.Se baga înăuntru si se uita peste tot.Apoi dintr-o data apare femeia cu martie neagra.Se în treaptă incet spre Maia, cand atunci apar si Bufi,Lyla si Alex.
-Ce bine ca ati venit!le spune Maia.De ce nu spui nimic?Cine esti?o intreaba Maia pe femeia in mantie.
Aceasta, nu spune inca nimic.Doar se apropie de Maia.Dintr-o data,la Maia ii străluceşte ceasul din buzunarul pelerinei.Maia inchide ochii si, din nou,vede tot felul de imagini.Apare bunica ei,Emilie,imbratisandu-se cu doamna James,apoi vede scrisoarea de la bunica ei care i-a căzut din ceas,iar la sfarsit ii apare peretele cu zgarieturi.Ceasul nu putea rata si ultimul detaliu,cel mai important.Faptul ca pe acele zgarieturi era un lac maro,exact ca cel al bunicii ei.
Maia se trezeste,se uita in camera si vede ca a fost pusa pe un scaun.Inchide din nou ochii.Alex,Bufi si Lyla stau langa ea si o intreaba daca e bine.Mai ales persoana in mantie neagra.Maia nu-i baga in seama,parca nu ar auzi nimic si se gandeste la ce i-a arătat ceasul.
"Sa analizez mai bine ce am vazut.Aaaa, bunica aparea in toate imaginile.Noroc ca am vazut poze cu ea,altfel nu as fi stiut sa o identific.Dar ce cauta ea acolo?....Nu se poate...e..."
Apoi spune cu voce tare "...bunica!?" ,si îşi deschide ochii.Atunci o vede pe acea persoana cu mantie neagra cum stă in fata ei si îşi da jos gluga mantiei.
-Bunico!spune Maia sărind sa o imbratiseze.
-Da,Maia!Eu sunt.Ce mare ai crescut!
-Dar...parca erai moarta?Cum...?
-Iti voi povesti mai tarziu.Acum spune mi ce fac parintii tai?o intreaba uitându-se la ea.Atunci Maia observa inelul de pe mana bunicii ei.
CITEȘTI
Ceasul de cristal
FantasiEsti fericit/a ca mergi într-o minivacanta cu parintii prin tara,dar te trezesti intr-o alta lume si realizezi ca esti singur/a. Aceasta este povestea Maiei.O fata ce ajunge intr-o lume mizerabila pentru barbati,unde femeile sunt conducatoarele.O da...