16 : Hilang

65 9 1
                                    

#Now play-Shinee (Evil)

Sudah berjam Taemin duduk di dalam bilik praktis tetapi dia sentiasa menjadi resah. Hatinya asyik berbisik tentang Sarah. Taemin lalu ingin berjalan keluar dari bangunan itu tapi ditegah oleh manager nya. Dia merenung dalam dalam wajah manager nya. Manager nya menghalang dia keluar dari bangunan itu. Dia lalu menarik tangan Taemin. Taemin lalu menolak kasar bahu manager nya.

"Jangan nak halang saya, hyung!"
"Kamu ingat saya tak tahu. Kamu keluar dari dorm kamu tepat pukul 1 pagi hanya sebab nak jumpa perempuan tu? Kamu ni dah gila ke apa? Sedarkan diri kamu tu sikit! Nanti dia akhirnya akan lupakan kamu juga!"
"Suka hati sayalah! Ini hidup saya!"
"Kamu sedar tak! Kamu mesti fokus pada karier kamu Taemin!"
"Ahhh!"

Taemin meraup kasar mukanya. Kai lalu muncul dari belakang manager itu dan memegang bahu manager Taemin.

"Maaf tapi saya rasa hyung mesti lepaskan dia pergi. Taemin pergilah!"

Taemin cepat cepat keluar dari situ. Manager Taemin berpaling ke arah Kai. Dia mendengus kasar. Dia lalu menolak tangan Kai.

"Kamu ingat Kai! Kalau ada sesuatu yang terjadi kepada Taemin nahas kamu!"
"Saya tahu... dan dia pun tahu apa yang dia tengah lakukan."

Kai lalu berlalu dari situ. Manager tadi berjalan masuk ke dalam bangunan semula.

Taemin menelefon Sarah berulang kali tapi gagal. Dia lalu mengambil teksi. Dan terus ke arah villa milik Lydia itu.

Lydia yang tidur di sofa terjaga. Dia memandang ke arah jam dinding. Jam menunjukkan pukul 2 petang. Dia bingkas bangun dan mengetuk pintu bilik Sarah tetapi tiada jawapan. Dia mula memulas tombol pintu. Dia masuk dan ruang bilik itu kelihatan sunyi saja.

Dia lalu masuk ke dalam bilik air. Tetapi tiada. Ke mana Sarah? Soalnya di dalam hati.

"Sarah!"

Masih lagi tiada jawapan. Dia lalu menelefon Sarah. Lydia berjalan keluar dari rumah dan mendengar nada dering yang sangat dia kenal. Dia berjalan keluar dari pintu pagar. Dan menemukan telefon iPhone milik Sarah di atas jalan tar. Dia terkejut.

Sebuah kereta teksi berhenti di hadapan villa Lydia. Taemin lalu keluar dari perut teksi itu.

"Awak ada nampak Sarah tak?"
"Tak saya sedang cari dia."

Taemin menutup mata sejenak. Dan meraup mukanya. Ke mana pula Sarah menghilangkan diri? Soal Taemin di dalam hati.

"Last sekali awak nampak dia?"
"Dia masih lagi ada kat dalam bilik dia tapi saya dah mencari dia di dalam seluruh ruang bilik dia. Jangan jangan dia larikan diri kot."
"Kenapa dia nak larikan diri?"
"Ayah dia meninggal dunia 4 hari yang lalu..."
"Dan saya tak pernah nak tanya khabar... ini pun saya...."

Taemin meraup mukanya kasar. Lydia lalu mempersilakan Taemin masuk ke dalam villa.

Taemin masuk dan mengambil tempat duduk di atas sofa yang empuk.

"Buatlah macam rumah sendiri."
"Boleh tak kalau saya nak periksa bilik dia?"
"Boleh silakan."

Taemin bangun dan berjalan masuk ke bilik Sarah.

TAEMIN POV

Aku masuk dan meneliti seluruh ruang biliknya. Aku lalu duduk di atas katilnya. Tiada sekeping nota pun. Jika dia larikan diri biasanya akan wujudnya sekeping nota. Dan telefon nya juga tercicir. Aku mendengus geram dan menyelak rambut ku. Aku masih lagi duduk merenung.

"Mana awak pergi Sarah?"

Tiba tiba aku ternampak kelibat Sarah. Dia berjalan ke arah aku kemudian dia duduk di sebelah aku.

[√] Press My Number | L.T.MWhere stories live. Discover now