07: Ke Korea

78 9 4
                                    

#Now play-Taemin (You)

Aku berjalan di pesisiran pantai. Sejak Taemin kembali ke Korea. Aku asyik datang ke pantai. Dan ayah langsung tiada khabar berita. Dan nak dekat seminggu sejak ayah pergi dan aku sejak itu juga tidak pernah berhenti menelefon ayah.

Patutkah aku pergi ke sana, ke Korea? Kerana aku masih lagi tak cukup wang. Aku tak nak susahkan Lydia. Aku mengeluh sendiri mengenang nasib.

Di Korea pula. Lee Taemin baru sahaja selesai berlatih. Dia berehat sebentar. Dia duduk di lantai praktis itu. Kai masuk ke bilik dan menyapa Taemin. Taemin tersenyum ceria.

"Kai! Kau sihat?"
"Sihat aja. Tapi aku rasa... aku dah jatuh cinta dengan seseoranglah."
"Siapa?"
"Ingat tak yang aku pernah cerita kat kau pasal perempuan yang marah kat aku sebab aku pergi sembur kan air tu.."
"Ya? Dah tu kenapa dengan dia?"
"Aku ada dapat tawaran untuk berduet dengan dia. Aku cepat cepat bersetuju dengan hati yang terbuka. Aku gembira kalau dapat berduet lagu balada. Dia tidak menyangka yang aku akan terima tawaran tu."
"Ohh... Kim Min Ji kan?"
"Yup.. kau tak ada apa apa rancangan ke?"
"Secret!"
"Asal lak?"
"Aku ada rancangan baru. Tapi kalau dah jadi tu baru aku akan bagi tahu kau. Ok?"
"Yelah..."

Kai lalu bangun dan ingin keluar dari bilik. Saat itu telefon Kai berdering. Kai meminta diri. Taemin mengangguk.

Kai keluar dan mengangkat panggilan telefon itu.

"Hello tuan manager?"
"Kai... Erm pasal duet tu... Cik Minji nak jumpa kamu. Katanya nak berbincang dengan kamu. Dia ada kat lobi. "
"Ok!"

Kai tersenyum sendiri. Dan melangkah pergi ke Lobi. Minji asyik menundukkan kepala. Mana Kai? Desis hati nya. Matanya dapat menangkap kelibat Kai. Kai muncul dengan senyum yang menawan.

"Jom pergi makan. Sambil bincang pasal lagu."
"Awak ajak saya makan? Kenapa tak cakap awal awal? Yelah."
"Asal?"
"Kalau tak saya nak bawa duit tadi."
"Tak mengapa saya belanja. Jom."

Minji mengikut langkah Kai. Kai kelihatan tampan dengan baju kemeja putih dan berseluar coklat panjang. Minji juga memakai baju putih dan berskirt merah jambu. Mereka keluar sama sama.

Sarah asyik sahaja menatap gambar poster Taemin. Adakah ini bermakna dia merindui Taemin?

Dia lalu berbaring bersama poster itu. Gila dah ke aku ni? Dia tu idol. Perlu ke aku ke Korea sekarang dengan simpanan aku yang kering ni? Jarinya segera menaip nombor telefon Lydia.

"Hello. Lydia marilah sini. Aku bosanlah. Biasa aku akan lepak dengan kau masa aku habis kerja."
"Tak mengapa aku dah ada hadiah untuk kau. Ada dua hadiah tau!"
"Hadiah? Sempena?"
"Nothing special. I just wanna give it to you."
"OK..."

Sarah menuruni tangga dan memulas tombol pintu. Lydia muncul dengan pakaian yang cantik. Dia memakai baju dress singkat dan berwarna merah. Sarah Mempersilakan Lydia masuk. Sarah menutup pintu dan duduk di sofa bersebelahan dengan Lydia.

Lydia menghulurkan sebuah beg kertas berwarna putih. Sarah menerima hadiah itu. Sarah lalu mengeluarkan sebuah kotak telefon dan membukanya. Dia seperti tidak percaya!

"iPhone 5? Asal tiba tiba ni?"
"dah kau tolong aku dan Onew jadi sejak itu aku tak boleh melupakan dia. Aku buat keputusan untuk beli ini."

Dia mengeluarkan dua tiket kapal terbang ke Korea. Aku melopong dan memandang wajah Lydia sejenak.

"Kenapa ada dua?"
"Satu untuk aku dan satu lagi untuk kau."
"Kau memang daebak! Kau tahu apa yang aku nak!"
"Nak?"
"Tak maksud aku..."
"Ohh nak jumpa Taemin... dan ayah kau."
"nak jumpa ayah aku ok."
"Ok. Jadi cancel dua bulan tu?"
"Cancel."

Aku tersenyum gembira. Terlalu gembira. Akhirnya aku akan dapat berjumpa dengan ayah!

Lydia lalu memeluk aku. Terima kasih Lydia.

Kai dan Minji berada di sebuah restoran. Mereka sama sama menikmati hidangan yang tersedia. Minji begitu fokus pada makanan nya sehingga tidak mendengar apa yang dikatakan oleh Kai. Kai memandang ke arahnya.

"Cik Minji... dengar tak apa yang saya cakap ni?"
"Hah nak cakap apa? kau cakap apa tadi?"
"Saya nak kita hasilkan lagu balada bersama nak tak?"
"Suka hati kau lah..."
"Cik Minji ni memang tak suka saya ke?"
"Buat apa nak suka kau? Kau yang hari tu pergi kocakan air tu apasal?"
"Sorry. Awak nampak cantik sangat. Sampai tersembur kenalah kat awak."

Minji memuncungkan mulutnya. Dan kembali menikmati makanan. Kai tidak puas hati. Dia inginkan perhatian Minji. Dia merenung Minji lama. Minji mengangkat muka.

"Kenapa tengok aku macam tu?"

Kai tersenyum manis dan mengenyitkan mata. Minji membuat muka seperti naik mual. Kai tergelak kecil.

"Sajalah tengok awak makan. Hahaha..."
"Eleh nak nguratlah tu."
"Kalau ya saya nak mengurat takkan tak boleh kot?"
"Eii... dah sambung makan. Jangan tengok aku dah."

Kai tergelak lagi dan sambung makan.
Sedang itu Taemin asyik menatap gambar Sarah. Gambar semasa Sarah pergi ke konsert Shinee. Begitu menyerlah senyumannya itu. Senyuman itulah yang menarik hati Taemin.

Tapi bagaimana nak hilangkan rindu ini ya? Kai hilang ke mana. Sudah puas Taemin mencari. Dia juga telah menelefon Kai. Tapi tidak dijawabnya.

Lee Taemin lalu berjalan ke lobi. Sedang dia berjalan, telefon nya berdering. Dia tersenyum dan menjawab panggilan itu.

"Hey. Kai.... pergi mana tadi?"
"Ahh sorry... tadi pergi keluar makan kejap."
"Ouh, dengan siapa?"
"Cik Kim Min Ji."
"Ahh ya... dia..."
"Kenapa kau call aku tadi?"
"Taklah aku ingat nak ajak kau keluar makan tapi dah makan dengan cik Minji.. Tak mengapalah. Aku nak keluar makan kejap. Bye."
"Ahh ok."

Taemin berjalan keluar dari bangunan SM Entertainment itu. Dia ingin makan lunch dan bertembung dengan ahli kumpulan EXO yang lain.

"Taemin, jom makan sekali."
"Aku baru saja nak keluar. Ok Jom..."

Sehun menarik lembut tangan Taemin dan berjalan bersama. Exo yang lain berjalan beriringan bersama. Mereka sama sama ketawa dan tersenyum senang.

Di dalam sebuah bilik persiapan khas seorang model terkenal dari China. Alice sibuk menghias diri. Dia lalu disapa oleh managernya.

"Alice nanti awak akan promote baju dress gold tu ye. Bersama dengan seorang idol Korea."
"Siapa?"
"Silakan masuk Encik Taehyun."

V melangkah masuk ke dalam bilik dengan gayanya. Dia tersenyum manis ke arah Alice. Dia lalu menunduk hormat.

"Nama saya V dari kumpulan kpop BTS."
"Ahh. V?"
"Saya harap saya dapat kerja dengan awak. ;)"
"Sure thing but...."

Selang beberapa minit. Alice lalu keluar dari bilik tersebut. Dan berjalan dengan cara catwalk nya. Dia memandang jauh ke arah laluan keluar dari bangunan itu. Manager nya berlari mendapatkan Alice.

"Kalau nak keluar tu.. tunggu lah orang."

Kata manager Alice dengan nafas yang tercungap cungap. Alice tersenyum senget. Malas sekali Alice hendak menunggu orang. Terlalu banyak permintaan dari pelbagai jenis agensi yang memohon Alice untuk bekerja atau melakukan promotion. Dia lalu sambung berjalan.

V di dalam bilik masih lagi terpinga pinga dengan kata kata Alice terhadap nya.

"Sure thing aku boleh nak kerja dengan kau tapi aku tak tahu pula aku akan kerja dengan orang yang macam kau ni."
"Apa maksud cik?"
"Tak ada apa. Aku ingat aku akan kerja dengan lelaki yang maskulin tapi kau hampeh... maafkan aku, aku ada banyak lagi kerja lain. Jadi aku pergi dulu."

V memandang ke arah pintu bilik itu dengan muka yang merah. Menahan amarah. Ternyata perempuan itu sangat sombong. V lalu berlalu keluar dari bilik dengan hati yang masih tebal dengan perasaan yang marah. Bukan hendaknya nak kerja dengan model itu.

#Hey semua how about my fanfic? Akan ada BTS juga nanti. Terima kasih kerana membaca. Bye!

[√] Press My Number | L.T.MWhere stories live. Discover now