#Over thinking
Lydia menerpa Sarah yang jatuh pengsan.
"Sarah kenapa ni?"
Taemin baru saja keluar dari ruang praktis. Dia tersenyum memandang gambar di skrin telefon nya. Gambar antara dia dan Sarah sebagai wallpaper di telefonnya. Dia segera menaip nombor Sarah.
"Hello?"
"Hello oppa..."
"Eh kenapa suara Sarah lain?"
"Ish! Yah, Lee Taemin ni Lydia lah!"
"Oh Lydia habis tu kenapa awak yang angkat phone?"
"Sarah pengsan."
"Hah pengsan!"
"Ah ya... sekarang ni dia ada kat bilik dia..."
"Kalau macam tu saya datang sekarang juga..."
"Hmm ok."Taemin lantas keluar dari bangunan tersebut. Kai keluar dari ruang praktis. Dia menghela nafas lega setelah lama dia praktis akhirnya dia mempunyai sedikit ruang untuk berehat.
Minji berjalan ke arah mesin air. Kai yang ingin ke arah yang sama ternampak Minji yang sedang membeli air. Dia tersenyum. Dia mula menyorok di sebalik dinding. Yemin yang lalu di kawasan itu ternampak Kai yang sedang menyorok sambil memerhatikan seseorang. Yemin berjalan ke arah Kai. Dia ternampak Minji. Dia dengan perlahan bersandar ke dinding bersebelahan dengan Kai yang begitu fokus memerhati Minji.
"Wah... cantik awek tu... dari hyung asyik hendap saja tak ada guna baik hyung pergi ngurat je terus."
"Oi.... Yemin shh.. kau ni terkejut aku. Suka hati lah... nak ngurat ke tak..."
"Eii dia ni dah saya nak blah dan pergi beli air kat mesin tu..."
"Hmm silakan... eh kejap. Kau nak cakap apa hah?"
"Entah nak cakap.... yo unnie saya Yemin yeah... so your name is what... Minji right yeah!"
"Kau ni... raplah pula dah pi lah sana. Kacau je!"Yemin lalu pergi ke arah mesin air itu. Dia dengan perlahan menyapa Minji.
"Yo unnie kenalkan saya Yemin so your name is what? Minji right? Yeah! Wala!"
"Ermm.... awak ni makwe Kai kan?"
"Yo unnie apa ni main couple? He's not my taste sis. You are his in the heart."
"Ah.... kenapa kena cakap dengan cara rap macam ni?"
"Alah unnie kita ni boleh jadi chingu kan? Saya sajalah nak gurau sikit dengan unnie."Minji mengangguk perlahan dengan cara kekok sekali. Kai yang memerhatikan mereka lantas menepuk dahinya.
"Apalah yang bangang sangat si Yemin tu?"
Aku dengan perlahan membuka mata. Aku melihat di sekeliling aku. Ah aku ada kat dalam bilik aku rupanya. Aku memandang ke arah Lydia yang berada di sebelah aku. Dia tersenyum memandang aku.
"Lydia..."
"Sarah kau ok?"
"Macam mana kau boleh daki tangga sambil angkat aku ya?"
"Ah tu..."Lydia flashback--
"Sarah bangunlah... macam mana ni? Kenapa dia macam ni?"
Dengan perlahan aku memapah bahunya dan berjalan ke tangga.
"Berat juga kau ni ya."
Selepas beberapa minit aku sampai di hadapan pintu biliknya. Aku lalu memulas tombol pintu dan membuka suis lampu. Dengan perlahan aku meletakkan tubuhnya di atas katil. Dan tidak lama setelah itu telefon Sarah berdering. Aku lantas mengangkat panggilan itu.
End of flashback--
"Oh tak susah pun."
"Lydia aku nak cakap sikit... aku tak nak jumpa Lee Taemin buat masa ni please."
"Kenapa?"Aku menitiskan air mata. Aku sudah penat mendengar bahawa orang yang aku sayang telah pun pergi meninggalkan aku. Dan kini aku tidak mahu Taemin menerima padahnya.
Lydia mula mengosongkan bahuku untuk menenangkan aku. Lydia pun turun ke bawah untuk mendapatkan aku air masak di dapur.
Lydia yang sudah pun berada di dapur terdengar bunyi ketukan di pintu. Dia lalu meletakkan gelas sebentar di atas meja. Dia segera bergerak ke pintu. Dia lantas memulaskan tombol pintu.
"Lydia... Sarah ok?"
"Oh... Lee Taemin. Dia..."
"Kenapa dengan dia?"
"Boleh tak kalau oppa balik dulu?"
"Eh asal lak?"
"Dia cuma pening je sikit tadi sebab tu dia jatuh pengsan. Janganlah risau keadaan dia ok."
"Kalau macam tu saya nak jumpa dengan dia sekejap."
"Ermm dia tengah tidur tolong jangan kacau dia."
"Baiklah..."Taemin lalu berlalu pergi. Lydia menutup pintu lantas mencapai semula gelas tadi.
Hari bertukar malam.
Aku asyik berfikir adakah aku patut berkahwin dengan Donghyun? Adakah itu jalan yang terbaik? Aku buntut.
Aku lalu menerima panggilan dari Taemin. Aku mesti cuba untuk menjarakkan diri aku daripadanya. Aku lalu menekan butang off. Aku tidak mahu kehilangan Taemin cukuplah dengan kehilangan ayah, cukuplah dengan penipuan surat itu kerana hakikatnya atuk aku sudah pun lama meninggal dunia. Aku menangis sendiri betapa peritnya hati aku ketika ni.
Taemin mengerut dahi. Kenapa Sarah tutup telefonnya? Taemin menghela nafas berat. Dia lalu keluar melepak bersama Sehun dan Kai.
Hyejin asyik saja menatap gambar wajah Jimin. Sudah hampir 3 bulan mereka bercinta.
"Rindu kau... si arnab hitam."
Esoknya aku keluar dari villa. Lydia sudah bertolak ke Shanghai. Sedang aku berjalan aku terlanggar bahu seseorang.
(#kenapalah saya sentiasa akan buat dia kena langgar orang hahaha!)
Aku mengangkat muka.
"Oh kau perempuan yang hari tu. Yang hampir kena langgar tu."
"Oh cik penyelamat!"
"Nama saya Hyejin!"
"Ah saya Sarah!"
"Let's be a chingu!"
"Sure^-^."Aku duduk berbual dengan Hyejin di kafe tidak lama setelah itu aku ternampak pula kelibat Minji. Dia memandang ke arah aku. Dia tersenyum manis.
"Cik Sarah!"
Dia lalu bergerak ke meja aku dan Hyejin. Aku memperkenalkan Hyejin kepada Minji. Kami bertiga mula berbual dengan rancaknya. Aku dapat tahu bahawa Hyejin merupakan seorang penulis lirik yang kini cuba untuk ke ujibakat nyanyian. Kami juga mula untuk menukar nombor dengan mereka berdua.
Selepas aku keluar dari kafe ada seseorang datang dan menyapa aku.
"Bukankah tu awak cik Sarah?"
"Oh cik Alice!"
"Awak sihat?"
"Ya saya sihat... awak nak ke kafe ke?"
"Ya... besok saya akan pulang ke China."
"Oh awak datang ke Korea ni untuk bercuti lah ye?"
"Tak saya seorang model... takkanlah awak tak cam?"Aku baru teringat. Model yang terkenal tu!
"Awak cantik lah!"
"Sarah pun apa kurangnya. Sarah dalam kita berbual ni saya nak minta nombor Sarah boleh?"
"Kenapa?"
"Saya teringin nak ada kawan di Korea. Tak salah kan?"
"Eh tak!"Kami mula menukar nombor. Bukan main sekejap je dapat nombor kawan.
Aku lalu berjalan pulang ke villa. Aku terkejut kerana muncul Taemin. Aku memandangnya sayu. Aku tidak pernah menjawab panggilannya. Aku cuba menjarakkan diri aku tapi mungkin aku gagal. Dia mula menoleh dan memandang aku dengan penuh rasa rindu.
Dan dengan penuh rasa rindu itu juga dia mendakap aku.
"Bogosipeo..."
"Taemin..."
"Wae... kenapa awak tidak pernah cuba untuk menjawab panggilan saya?"
"Saya...."
"Saya akan jadi sibuk... jom keluar pergi date."Aku tidak mampu menolak. Aku mengangguk perlahan.
Kami berjalan berpimpin tangan. Sedang kami berjalan aku terpandang sebuah kedai bunga. Dan aku ternampak sekuntum bunga ros biru. Taemin berhenti menapak dan memandang ke arah aku.
"Awak nak bunga tu?"
"Ya... saya mula jatuh suka pada bunga tu sejak tengok filem yang berkisar tentang seorang pembunuh misteri yang akan sentiasa meninggalkan bunga ros itu sebagai satu petanda."
"Oh begitu?"
"Ya..."
"Kalau macam tu saya akan beli untuk awak."Aku tersenyum gembira. Dia lalu melangkah masuk ke kedai itu. Tapi apabila aku teringat akan kata kata Donghyun senyuman aku mati. Adakah aku patut tinggalkan Lee Taemin?
YOU ARE READING
[√] Press My Number | L.T.M
RomanceJust like we had fated to be together. Completed