-Medyada Aytekin Ataş "Mecnunum Leylamı Gördüm" adlı parça bulunmakta. Keyifli dinlemeler.
***********************************
....
Ve şimdi kağıda dökülüyor bir bir duygularım, ben ben olmaktan çıkmışım,kendim olmuşum. Sizden bir iki kelam da olsa bekler bu aciz yürek. Gönlümün kıyılarından derin ummanınıza geldim. Selametle.Esma
************************************Ali kâğıttan yüreğine bulaşan ask mürekkebiyle mest olmuştu. Gönül verdiği güzelin adını telaffuz etti. Dudaklarının arasından süzülen Esma lafzı kainata dalga dalga yayılmıştı. Bir ışık huzmesiydi şimdi Sevgilinin adı. Ve söylendikçe ışık ışık yayılıyordu,güneşi hükümsüz bırakırcasına. Yanıldığını, görünmez olmadığını görmek hayata bağlamıştı tekrar Ali'yi. Korktuğu olmamıştı, git ve sevme beni demiyordu sevgili aksine sev beni diyordu sev delicesine, kendimim diyordu, ummanına geldim.
"Hoşgeldin Sevgili"...
Lakin simdi ne demeliydi, ne yazmalıydı bu kıymetli satırlara. Uzunca düşündü Ali. Satırlarda parmağını gezdirdi, kokladı mektubu. Sevgilinin parmak izi vardı bu satırlarda, narin ince parmakları, hayatının izdüşümü, muhakkak ki kokusu sinmişti. Mürekkebi bulaşmıştı gönül hokkasından, geçmişi,şimdisi,geleceği vardı bu satırlarda. Çocukluğu, gençliği,delice nakşettiği sevdası. Ne yazılırdı, sevdaya dair. Ali de kendisi olmalıydı,kendisini yazmalıydı.
Esma'nın mektubunu özenle katladı ve gömleğinin yüreğine denk düşen cebine yerleştirdi.Beyaz bir sayfa açtı önüne. Gönül hokkasına daldırdı kalemini.
"Sevgili Esma,
Mektubunu henüz yeni okuyorum. Bana geçmişten gelen bu mek---
Ali kağıdı buruşturup attı bir kenara. Yazdığı satırları beğenmemişti.Yeni bir kâğıt aldı eline. Ve tekrar başladı yazmaya.
" Sevgili Esma,
İsmini bahşettiğin için sana müteşekkirim. Sana, kütüphane de ilk gördüğüm gün tutuldum desem. Umman demişsin benim için lakin bilsen ki ben ummanlarına karıştım, çoktan kayboldum. Rehberim olur musun?
Sana Leyla demiştim ilk gördüğüm andan beri ve ben Mecnun olmaya talip değilim,bilakis Mecnun oldum bile. Bir garip Aliyken Mecnuna döndüm. Çölümü vahaya çeviren efsunlu güzel. Ben şimdi gelişinin şerefine hangi yıldızı takayım rüzgarın dahi dokunmadığı saçlarına. Hangi yıldız benzeyebilir sana....
"Gecelerime ışık oldun,
Hiç sönmeyen kandilim,
Kuyularımın göğe açılan penceresi
İçimin ta içi.
Yürek denen kan pıhtısına hayat.
Sana lügatımdan
En nadide kelimeleri seçsem de nafile.
Tanımlamak için kainatı sermem gerek avuçlarına.
İyisi mi sen
Zihnimin gönlüme açılan dehlizlerine güneş ol.Hoş geldin hayatıma
İyi ki geldin Deniz Fenerim..."Şimdi bir şiir ve bir şarkısın dudaklarımda.
-İzzet-i der ne hikmet iş
Uyur iken gördüm bir düş
Zülüflerin kemend etmiş
Yar boynuma taktı geçti ,
Sandım ki Zühre yıldızı ,
Şavkı beni yaktı geçti.Yaktın geçtin Ey Yar. Od'um da sen ol, rüzgarım da, suyum da ...
Aşk ateşse eğer sönmek değil aksine harlanmak ister. Ve ben ateşime har, uçurumlarıma kanat istiyorum. Gönlümün kıyılarından özgürce uçalım istiyorum rüzgardan kanatlarımızla. Kanatlarım yok dersen yanılırsın. Aşk' a düşen kanıtlanır. Kaçmak için değil daha da derine uçmak ,tekrar göğe yükselip tekrar derine dalmak için. Aşk olmak için, Aşk'a bulanmak için.Ve şimdi var mısın Aşk olmaya...
Ali"
Ali mektubu özenle katladı.
Leyla ile Mecnun kitabının tam ortasına yerleştirdi ve biliyordu ki Esma'sı hayatının tam ortasına yerleştiği gibi mektup da kitabın ortasına yakışırdı ancak.Kitabı rafındaki yerine yerleştirip kütüphaneden ayrıldı. Şimdi sevgiliden cevap bekleme zamanıydı. En güzel ve en zor bekleme
Gökyüzüne baktı , çiçek açmış ağaçlara, baharın tazelediği havayı içine çekti. Evren şimdi daha mı güzel görünüyordu gözüne , kasvetli bulutlar da nereye gitmişti. Aşk'ın evreni değiştirmeye muktedir olma ihtimali var mıydı ?
Bir türkü tutturmuştu yıllar sonra Ali. Yıllar sonra nefes aldığını, yaşadığını anlamaya başlamıştı. Elleri ceplerinde, dilinde bir türkü, sahi yaşamak güzeldi !!!
"Mecnunum Leylamı gördüm, bir kerece baktı geçti,ne sordum nede söyledi,kaşlarını yıktı geçti"...
*****************
Yazar notu: Sevgili okuyucularım kitap nasıl gidiyor? Şu an için biraz yavaş olabilir ama ilerleyen bölümlerde olaylar daha da oturacak yerli yerine. Yorum ve eleştirilerinizi, desteklerinizi bekliyorum. Selametle :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
∞ SONSUZ ∞
General FictionOnsuz bir aşk Sonsuz olabilir miydi? ★Bir garip Esmayken Mecnun'a dönmek korkutuyor beni. Daha önce hiç çöl görmemiş ben şimdi çöle talibim. Çöldeki size talibim... ★Çölümü vahaya çeviren efsunlu güzel. Ben şimdi gelişinin şerefine hangi yıldızı ta...