CHAPTER 2

1.3K 54 0
                                    

Samuel verlaat het hotel en gaat rechtsaf, richting het huis van Cassius. Hij heeft daar met zijn vaste vriendengroep afgesproken; Cassius, Kaj, Jai, en Dioni. Hij gaat het hen meteen vertellen. Bij deze boys kan hij alles kwijt, maakt niet uit wat de situatie is. Hij komt aan bij Cassius en belt aan. Meteen wordt de deur opengedaan. 'Hey,' zegt Cassius en hij geeft hem een brohug. Eenmaal binnen ploft hij neer op de bank, naast de andere jongens. Ze drinken en praten eerst wat, wanneer Sam het tijd vindt om over zijn ongelukje te vertellen. 'Boys, ik moet wat vertellen,' zegt hij. De jongens gaan wat meer rechtop zitten en kijken hem verwachtingsvol aan. 'Is Sophie zwanger?' vraagt Jai. 'Is Sophie dood?' vraagt Dioni. Samuel kijkt naar de grond en schudt lachend zijn hoofd. 'Nee, dat niet.' 'Just joking. What's up?' vraagt Kaj. 'Ik ben gister vreemdgegaan.' Even blijft het stil, maar dan beginnen de jongens allemaal te lachen. 'Sorry Sam, maar zo gek vind ik dat niet,' zegt Cassius. 'Niet?' Samuel krabt wat onhandig aan zijn achterhoofd. 'Nee het is wel fout, je bent tenslotte verloofd met Soof, maar.... Jeez, ik denk dat ik haar onderhand al had neergestoken als ik zo lang met haar was als jij.' Samuel kan het niet helpen om ook zachtjes te lachen. De jongens hebben een hekel aan Sophie, dat weet hij echt wel. Hij begint zelf ook een hekel aan haar te krijgen. Maar moet hij er niet harder zijn best voor doen? Misschien dat als ze beide vechten voor hun relatie, dat ze er wel bovenop komen... en in dat geval heeft Samuel niet zo'n goed begin gemaakt. 'Je bent een man, mannen hebben zo hun behoeftes. Je bent helemaal niet meer gelukkig met Sophie, logisch dat je dan iemand anders opzoekt,' zegt Kaj. 'Ik weet het gewoon niet meer, Soof is zo veranderd weet je, en toen kwam Loïs, die begon ineens half tegen me aan te twerken, toen hield ik het niet meer,' zegt Sam. 'Loïs dus, hmm?' Jai kijkt hem veelbetekenend aan. 'Ik denk dat je het Sophie vooral NIET moet vertellen,' zegt Jai. 'Het was maar een one night stand toch? Of zie je er meer in?' vraagt Kaj. Samuel haalt zijn schouders op. 'Je moet het zelf weten Sam,' zegt Dioni. 'Ja, dat denk ik ook. Sorry dat we zulke slechte adviseurs zijn vandaag, maar wij zijn geloof ik niet de juiste mensen om je hiermee te helpen. We hebben stuk voor stuk een grafhekel aan Sophie,' zegt Cassius. Samuel wuift het weg. 'Don't worry, I'll figure something out. I always do.'

Als Loïs al haar spullen bij elkaar heeft gepakt in haar hotelkamer, pakt ze haar sleutels en gaat naar beneden. Ze checkt uit en loopt de straat op. Dan hoort ze haar mobiel. Het is Astrid, haar beste vriendin. 'Hey As,' zegt ze terwijl ze een taxi aanhoudt. Het is niet heel ver lopen naar haar huis, maar ze heeft haar weekendtas bij en is veel te afgemat van gisteravond. 'Hey schat, zin om langs te komen? Ben alleen thuis en moest aan je denken,' zegt Astrid. 'Is goed, be there in five.' Loïs hangt de telefoon op en geeft Astrids adres door aan de taxichauffeur.

'Schat!' roept Astrid wanneer Loïs aan komt lopen. 'Hey lieverd,' zegt Loïs en ze zet eerst haar weekendtas in de gang voordat ze Astrid stevig omhelst. 'Veel te lang geleden,' mompelt Astrid. Loïs hmm-hmm't instemmend. De twee vriendinnen laten elkaar los en lopen door naar de keuken. Astrid schenkt wat te drinken in voor hen beiden en dan gaan ze naast elkaar aan het keukeneiland zitten. 'Vertel op, hoe gaat het met je?' vraagt Astrid meteen. Loïs haalt onverschillig haar schouders op. Ze vertelt eerst de basic dingen. Hoe het gaat met haar ouders, haar zus Amber, etc. Dan vraagt Astrid of Loïs op het moment een relatie heeft. Loïs begint wat zenuwachtig te lachen, maar schudt haar hoofd. 'Een relatie niet, maar...' Astrids ogen worden groot en ze geeft Loïs een stoot tegen haar arm. 'Oh my god Lo, wát heb je uitgespookt? Ik zie het aan je ogen.' Loïs moet lachen. 'Ik sliep gister in Hotel Conservatorium, weet je wel?' Astrid knikt. 'Ik weet ook niet waarom, wilde er gewoon even uit of zo. Anyway, ik ging 's avonds naar de club daar beneden en ik kwam een jongen tegen en oh my god, As.' Loïs rolt haar ogen achterover en zucht. 'Hij was zo knap,' maakt ze haar zin af. 'Go on,' zegt Astrid terwijl ze een slok neemt van haar glas wijn. 'Ik moest eropaf, dus dat heb ik gedaan. It turned out pretty well,' mompelt Loïs. Astrid maakt een gebaar dat ze verder moet praten. Loïs vertelt het hele verhaal. 'Maar ik denk dat het bij een one night stand blijft. Ik ken jongens zoals hij, ze geven je hun nummer maar kappen af als je ze appt. Kansloos.' Loïs veegt een plukje haar weg uit haar gezicht. 'But the sex was good though.' Astrid en Loïs proesten het uit. 'App hem gewoon,' zegt Astrid dan. Loïs kijkt haar vriendin verbaasd aan. 'Ben je serieus?' Astrid knikt. 'Wat boeit het, hij is single toch? Het is geen schande, Lo.' Loïs denkt even na. Misschien heeft Astrid gelijk. Wat heeft ze te verliezen? Het ergste wat kan gebeuren, is dat hij haar afwijst, en daar zal Loïs ook geen nachten van wakker liggen. Ze kan wel tegen een stootje. 'Geef me je telefoon eens.' Astrid houdt haar hand op. Loïs twijfelt, maar overhandigt haar mobiel dan toch aan Astrid. 'Samuel heette hij toch?' Loïs knikt. Astrid tikt wat in op Loïs' mobiel en laat het resultaat dan zien aan haar. 'Like this?' Loïs bijt even op haar onderlip, maar klikt dan toch op verzenden.

One Night StandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu