CHAPTER 4

978 52 5
                                    

Samuel loopt zuchtend terug naar huis. De zoen met Loïs was zelfs beter dan dat hij had verwacht. Hij besluit Sophie op te bellen, om te vragen of ze thuis is. 'Hé Soof, ben je thuis?', vraag hij en hij hoort Sophie zuchtend aan de andere kant van de lijn zeggen waarom het hem nu wel opeens boeit of zij er is. 'Ja dus, we praten thuis wel even oké?' Als ze maar wat murmelt hangt hij op en hij versnelt zijn pas. Hij vindt het moeilijk om te kiezen, hij heeft toch niet voor niets Sophie ooit ten huwelijk gevraagd? Hoe gezellig hij het vandaag ook met Loïs had, hij houdt nog steeds van Sophie, dat weet hij ook wel. Als hij eenmaal bij hun huis aankomt doet hij de deur open en loopt hij naar binnen. 'Soof, waar ben je?', roept Samuel en hij trapt mijn schoenen uit. 'Hier', roept ze terug en Samuel gaat op het geluid af. Hij treft haar aan op de bank, in een joggingbroek en een trui van hem. Haar haar zit in een losse staart en ze draagt geen make-up. 2 repen chocolade liggen ongeopend naast haar. 'Hé schatje' zegt Sam en hij gaat bij Sophie zitten. Hij drukt een kus op haar lippen en meteen voelt hij zich weer slecht, 10 minuten geleden stond hij namelijk nog te zoenen met Loïs en nu zit hij hier met zijn verloofde.

'Doe nou niet opeens weer zo hé schatje', mompelt ze en ze gaat een stukje van hem weg zitten. 'Wat is er?', vraagt Samuel fronsend en ze kijkt hem aan. 'Wat er is? Wat denk je dat er is?', zegt ze tegen hem. 'De laatste  tijd maken we alleen maar ruzie en nu was je opeens 2 nachten niet thuis.' Samuel bijt op zijn lip. 'Ik heb het gewoon druk met werk enzo. De jongens hadden me ook even nodig de laatste 2 dagen', liegt hij tegen haar en ze rolt met haar ogen. 'Wie zegt dat je niet gewoon een ander hebt.' Even denkt hij dat ze het weet. Sophie heeft aardig wat vriendinnen dus het zou zomaar kunnen dat eentje hem en Loïs heeft gespot, maar Sam betwijfelt het. 'Tuurlijk niet, ik hou van jou. Ik zou je nooit bedriegen' ze zucht diep. 'Wat is er dan waardoor je zo afstandelijk bent de laatste tijd? Ik snap het gewoon niet meer. Doe ik iets verkeerd ofzo?', ze kijkt hem aan en nu merkt Samuel pas dat ze aan het huilen is. 'Hé, kom eens bij me' hij gaat goed op de bank zitten en trek haar dicht tegen zich aan. 'Er is niks, en ik snap ook niet waarom het de laatste tijd niet zo lekker loopt tussen ons.' Ze legt haar hoofd op zijn borst en hij haalt het elastiekje uit haar haren. Dit is dus zijn grootste zwak voor Sophie; hij kan haar echt niet zien huilen. Dan is hij gelijk om, en dat weet zij ook, dus het kan best zijn dat ze dit gewoon expres doet.

Samuel streelt door Sophie haar haren terwijl zijn shirt langzaam nat wordt van haar tranen. 'Ik weet het gewoon niet Sam. Wil je nog wel met me trouwen?', vraagt ze en Samuel zucht diep. 'Natuurlijk, ik hou super veel van je. You're my only one, remember?', fluistert hij in haar oor en ze bijt op haar lip. 'Ik hou ook van jou Sam', ze drukt een kus op zijn lippen en kruipt lekker tegen hem aan. 'Wat dacht je ervan om nu even in bad te gaan, eten te bestellen en dan in bed een film te kijken?', vraagt hij en ze glimlacht. 'Sounds perfect.' Samuel tilt haar op en loopt voorzichtig met haar naar boven. Hij laat het bad volstromen en doet er een heerlijke bruisbal van Lush in. Ze kleden zich allebei uit en zakken daarna in het bad. Hoe goed het ook voelde met Loïs, met Sophie voelt het vertrouwd. Hij kent haar van binnen en van buiten, en dat is toch ook wel een fijn gevoel. Zoals altijd, wast hij haar haren en masseert hij haar schouders. 'Feeling better?', vraag hij en ze knikt. 'I love you so'

Als ze uit bad komen drogen ze zichzelf af en Samuel trekt een boxer aan. 'Hou je shirt maar uit', zegt Sophie plagend en hij grinnikt. Hij klopt het bed op en legt alle kussens goed neer. 'Soof?', vraagt hij als ze zich aan staat te kleden. 'Hm?', antwoordt ze en ze draait zich kort naar hem toe. 'Sorry dat ik de laatste tijd zo weinig thuis was. Het was niet mijn bedoeling om het te laten lijken alsof ik je ontweek', ze loopt naar hem toe en drukt een kus op zijn lippen. 'Ik weet dat je me niet ontweek, en misschien was het ook wel goed dat we eventjes wat tijd voor ons zelf hadden, toch?' Samuel knikt en geeft haar een kus terug. 'Ik heb je wel gemist', murmelt hij en hij glimlacht naar haar. 'Ik jou ook, ik jou ook..', antwoordt ze en hij glimlacht breed. Op deze momenten zou hij Sophie voor geen goud willen missen,  en zou hij er niet eens aan denken om haar te dumpen. Als het aan hem ligt gaan deze momenten ook vaker komen. Hij beseft dat het niet alleen aan haar ligt dat het even misging tussen hun twee, maar ook aan hem. 'Mijn telefoon ligt nog beneden, ik ga hem even halen om de pizza's te bestellen, goed? Kies jij maar alvast een leuke film uit.' Ze knikt en geeft hem nog een kus voordat hij naar beneden loopt. Zijn telefoon treft hij aan op het aanrecht. Hij opent whatsapp, ready om Loïs te gaan melden dat het niks tussen hun wordt. Hij bekijkt haar profielfoto nog eens en hij bijt op zijn lip. Hoe leuk hij Loïs ook vindt, hij moet een keuze maken, en zijn keus gaat uit naar Sophie. Misschien is het een beetje lullig om haar zo te dumpen, maar Samuel denkt dat het maar het beste is voor hun beiden. Hé Loïs, hoe leuk we het ook vanmiddag hadden, het lijkt me toch beter als we elkaar niet meer zien. Sorry lieve schat, dit blijft een One Night Stand 😁  X Tevreden verstuurt hij het berichtje en daarna bestelt hij de pizza's.

One Night StandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu