Als versteend blijft Loïs staan terwijl ze toekijkt hoe Sophie wordt weggedragen. 'Mevrouw?' vraagt de politieagente. Loïs komt terug uit haar gedachten en knippert snel met haar ogen. 'Oh, nee, ik heb geen idee wie het is.' De politieagente knikt en loopt dan weg om de vragen van andere bijstanders te beantwoorden. Loïs loopt weg en barst in huilen uit. Wat heeft ze in hemelsnaam gedaan? Het was de bedoeling dat Sophie bewusteloos raakte, niet dat ze doodging! Godverdomme! Hoe kan ze nu nog met zichzelf leven? Ze heeft een dood op haar geweten. Maar hoe kan dat dan? Astrid heeft maar 1 pilletje Oxy in Sophie's shotje gedaan, toch? Ja, dat moet wel, Loïs heeft het zelf gezien. Loïs slaakt een diepe zucht en veegt de tranen van haar wangen. Ze loopt nog een rondje maar spot Samuel nergens. Dat is tenminste wel mooi, die heeft er hopelijk niets van meegekregen. Ze besluit om terug te gaan naar haar eigen huis. Hier blijven heeft ook niet veel zin, dat maakt alles alleen maar erger.
Eenmaal thuis aangekomen loopt Loïs in één keer door naar de badkamer. Ze kleedt zich uit en neemt een koude douche. Daarna trekt ze haar Calvin Klein ondergoed en haar pyjama aan en kruipt onder de dekens. Net als ze haar mobiel weg wilt leggen, ziet ze dat ze drie gemiste oproepen heeft van Astrid, en ook een wat appjes.
Loïs! Heb je het al gehoord??? Dat wijf is godverdomme dood gegaan!
Hoe kan dit? Shit hey!
Bel me ff terug Lo, alsjeblieft
Loïs besluit om niet te reageren of terug te bellen. Alles wat ze nu wilt is slapen, en even alles proberen te vergeten wat er zojuist gebeurd is.
Terwijl Loïs niet kan slapen van het schuldgevoel, ligt Samuel met hetzelfde probleem op een matras naast Ward en Jai. Wat hebben ze in hemelsnaam gedaan? 1 pilletje XTC, dat was alles. Het was niet hun bedoeling om haar te vermoorden! Samuel denkt terug naar de avond waar alles is begonnen. Loïs was bij Astrid, en hij was met de jongens. Iedereen was wat vroeg naar huis gegaan, maar Samuel, Jai en Ward waren met zijn drieën overgebleven. Samuel had zijn vrienden het hele verhaal verteld over Sophie en haar neppe baby. Jai en Ward waren woest, en wilden het liefst zo snel mogelijk wraak op haar nemen. En zo was het plan ontstaan. Gewoon een pilletje XTC in haar drankje, daar gaat ze toch niet dood aan? Samuel zucht en kijkt naast zich. Ward bijt op zijn nagels en Jai ligt in zijn bed wat doelloos naar het plafond te staren. Samuel hoopt maar dat Loïs hem niet verdenkt. Hij had tenslotte wel een briefje voor haar achtergelaten voor het geval dat ze naar zijn huis kwam, met het bericht dat hij in de Jimmy was. Zou Loïs het al weten, dat Sophie dood is? Zulk soort dingen verspreiden zich wel snel... Hij draait zich op zijn zij. 'Wat gaan we hieraan doen?' vraagt Jai dan. 'Niks,' kaatst Ward meteen terug. 'Ontkennen. Al-tijd blijven ontkennen.' 'Guys, hoe kan het zo gelopen zijn? Van een pilletje XTC ga je toch niet dood?' vraagt Samuel. 'Tuurlijk niet, ik heb het zelf ook weleens gedaan,' antwoordt Jai. Samuel fronst even zijn wenkbrauwen maar besluit om er niet verder op in te gaan. 'Gast...,' begint Ward. 'Don't,' zegt Jai gelijk. 'Ik was 15 en wilde lauw zijn, oké? Die periode ligt achter me.' Samuel en Ward zuchten tegelijk. 'Oké, dus... Gaan we gewoon doen alsof er niks gebeurd is?' vraagt Samuel. 'Ja,' antwoordt Ward. Hij draait zich om en na even hoort Samuel zijn ademhaling zwaarder worden. Ward slaapt, maar hoe dan? Heeft hij hier geen last van? Samuel in ieder geval wel, en Jai zo te zien ook. Hij pulkt wat aan zijn deken. Dan kijkt hij even opzij naar Samuel. 'We komen hier wel uit bro,' zegt hij. Samuel schenkt Jai een glimlach. 'Ik hoop het. Als we Loïs er maar buiten houden.' 'Denk je dat Loïs het erg zou vinden?' vraagt Jai. 'Ben je serieus?' vraagt Samuel. Jai haalt kort zijn schouders op. 'Soms denk ik dat zij Sophie meer haatte dan jij dat deed.' Samuel bijt op zijn lip. Misschien, als Loïs en Samuel samen wat verder zijn en wat sterker staan, dan zal hij haar vertellen wat hij gedaan heeft. En misschien vertelt Loïs dan ook wel wat zij gedaan heeft.