CHAPTER 20

708 48 6
                                    

Samuel en Loïs liggen samen in bed. Het is zondagochtend, en het is al half één maar ze zijn beide net pas wakker geworden. 'Goodmorning gorgeous,' mompelt Samuel. Loïs kruipt dicht tegen hem aan. 'Goodmorning,' murmelt ze terug. Samuel pakt zijn telefoon en schrikt van de tijd. Hij lacht er even kort om. 'Jezus Lo, het is al half één.' Loïs grinnikt. 'Ach, wat maakt het uit. We hebben vandaag toch geen plannen.' Samuel scrolt wat door zijn gemiste berichten. 'Nou, nu we het toch daarover hebben,' begint hij. 'De jongens vragen of ik vanavond langskom.' Loïs kijkt meteen blij op. 'Wat leuk! Doen!' Samuel grijnst. 'Why so happy?' 'Het zal je vast goed doen, een avondje met je vrienden. Even alles vergeten,' antwoordt ze. Samuel glimlacht naar Loïs en geeft een kusje op haar haren. Hij slaat zijn armen om haar heen en houdt haar stevig vast. 'Ik ben zo blij met jou,' fluistert hij. 'Ik ook met jou.' Loïs wrikt zich los uit Samuels omhelzing en stapt uit bed. 'Ik ga maar eens douchen.' Samuel gaat achterover liggen en bekijkt Loïs terwijl ze zich uitkleedt. Hij grijnst kort. 'You joining me?' vraagt Loïs als ze helemaal naakt is. Meteen springt Samuel op. 'Duh?'

Als Loïs en Samuel weer uit de douche komen droogt Loïs zich af en ze kleedt zich aan. Ze trekt een jeans van Levi's aan met sneeën in de knieën en een beige satijnen topje. Het is mouwloos en heeft een kolletje. Ze föhnt haar haren, doet wat make-up op en neemt dan haar mobiel mee naar beneden. Ze kijkt naar buiten en ziet dat het prachtig weer is. Ze besluit om lekker in de tuin te gaan zitten. Ze waagt een poging tot een selfie en ziet tot haar verbazing dat hij best goed gelukt is. Ze post hem op Twitter en ziet dat Samuel er meteen op reageert. My favorite. Dan hoort ze voetstappen op de trap en Samuel komt achter haar staan. 'Wat ben je mooi,' zegt hij en hij geeft haar een kus op haar wang. Loïs grinnikt. Ook ziet ze dat ze een berichtje heeft van Astrid.

Wat een prachtige foto weer Lo!!

Thanks lieverd, ik mis jou!

Ik jou ook, wat doe je vanavond?

Niks, Samuel is bij zijn vrienden. Zin om langs te komen?

Gezellig! Zie ik je rond achten?

Helemaal top. Tot vanavond babe X

Die avond zit Loïs gezellig een wijntje te drinken aan de keukentafel met Astrid. Ze laat haar hoofd op haar hand leunen en slaakt een zucht. 'Heb je het verhaal van Samuels psycho ex al gehoord?' vraagt ze terwijl ze rondjes draait met haar glas. Astrid kijkt haar verbaasd aan. 'The fuck? Nee? Vertel!' Loïs grinnikt kort. 'Dat wijf...' Ze neemt een slokje van haar wijn. 'Is helemaal van het padje af. Ze was zwanger van Samuel, kreeg een miskraam, maar deed alsof dat nooit was gebeurd.' Astrid fronst haar wenkbrauwen. 'What the hell...,' mompelt ze. Loïs knikt. 'Precies. Ze hield Sam aan het lijntje door te doen alsof ze nog zwanger was, allemaal voor zijn aandacht. Hoe zielig ben je dan?' Ook Astrid zucht en neemt een flinke slok wijn. 'Heel zielig. Dan ben je echt diep gezonken hoor.' Loïs haalt een hand door haar haren. 'Kinda wanna kill her, kinda don't,' mompelt Loïs. Astrid blijft even stil en trekt een bedenkelijk gezicht. 'Nou ja...,' zegt ze dan. Loïs kijkt haar vriendin vragend aan. 'Je hoeft haar niet te vermoorden om haar terug te pakken, toch? Gewoon even laten weten dat ze op moet donderen uit Samuels leven.' Astrid haalt haar schouders op. 'Ik zou het wel weten hoor.' Loïs blijft stil en denkt na. Wat haalt Astrid zich in hemelsnaam allemaal in haar hoofd? 'Vertel,' zegt Loïs aarzelend en ze vult haar wijnglas nog wat bij. 'Gewoon drugs in d'r drankje doen. Een prank. Ze hoeft niet dood.' 'Hoe weet ze dan dat het van ons komt?' Astrid tuit haar lippen en denkt even na. 'Laat een bericht achter. "Blijf uit Samuels buurt, of het loopt de volgende keer heel anders af" zoiets. Intimideer haar, maak haar bang. Je moet zeker weten dat ze wegblijft.' 'En wat als ze naar de politie gaat?' 'Doet ze niet. Jij weet dat ze haar zwangerschap heeft gefaket, gebruik dat tegen haar. Als je dreigt om het aan iedereen te vertellen blijft ze echt wel weg. Als dat naar buiten komt kan ze zichzelf nergens meer normaal vertonen. Dat riskeert ze niet, ze houdt veel te veel van aandacht.' 'As!' roept Loïs. 'Sinds wanneer ben jij zo shady?' Astrid lacht even. 'Blair Waldorf is my role model.' Loïs lacht ook. Ze bijt even op haar lip. Heeft Astrid gelijk? 'Ik weet het niet hoor As...' Astrid kijkt Loïs diep in haar ogen aan. 'Wil je van die bitch af of niet?' vraagt ze. 'Jawel...' 'Nou dan. Waar wacht je nog op?' Loïs twijfelt. Wat zou Samuel hiervan vinden? Moet ze hem hier überhaupt bij betrekken? Ja, hij haat Sophie ook, maar Loïs weet niet of hij wel bereid is voor iets zoals dit. Misschien vindt hij het wel veel te ver gaan. Misschien vindt Loïs het zelf ook wel te ver gaan. Ze weet het niet. Ze denkt even na terwijl ze haar glas wijn in één keer achterover gooit. Ze haalt even diep adem en komt tot een conclusie.

'Oké. Ik doe het. Maar ik heb jouw hulp erbij nodig.'

One Night StandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu